• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jäklar, det var inga dåliga handleder! :eek: Haha, stort tack för att du tog dig tid att svara men det låter tyvärr som att den är på tok för stor för en klenis som mig. :bag:
Haha, det vette tusan! :D Nja, säg inte det! Försök att testa innan, tycker den kan sitta riktigt bra på mindre handleder också. Kan ju vara så att mina är för runda/platta eller dylikt och därför inte sitter så bra ;) @Nilas har ju snarlika mått och den satt grymt på honom!

Jag tillverkade ett lite annorlunda band av remmen från en gasmaskväska. Vad tycks? Ris/Ros? o_O
SwissMilitary.jpg

Snyggt!

Måste dela med mig om mitt missöde med min Octopus, gillar klockan skarpt men efter en dusch igår så upptäckte jag efter ett tag att det bildats imma på insidan av glaset. Kollade naturligtvis krona, He ventilen och bakboetten som alla var tight inskruvade. Kontaktade Bycustomized support idag och efter en koll med deras produktionsansvariga eller ingenjör som hon kallade personen visade det sig att det är ett konstruktions fel på kronan som gör att klockan inte håller tätt vilket gör att jag måste dra tillbaka min rekommendation för Octopus Kraken tills problemet är löst. Måste skicka tillbaka klockan till Kina/Hong Kong nu för garanti åtgärd, så jäkla synd för det var ett tag sedan jag blev så glad av en klocka :arghh:
MVIMG_20201003_214928.jpg
MVIMG_20201003_214936.jpg
MVIMG_20201003_215759.jpg

Känner inte till några fler detaljer just nu tyvärr

Ja tyvärr så verkar det inte bättre än så, fick till svar att dom kände till problemet och att dom väntade nya kronor runt den 15 oktober. Nåja där fick jag för att jag berömde dom så mycket innan :oops:
Maximal otur min vän. Hoppas det löser sig snabbt!

Haha, det vette tusan! :D Nja, säg inte det! Försök att testa innan, tycker den kan sitta riktigt bra på mindre handleder också. Kan ju vara så att mina är för runda/platta eller dylikt och därför inte sitter så bra ;) @Nilas har ju snarlika mått och den satt grymt på honom!
Ja det är svårt att generalisera passning efter handledsmått runt om. Min handled är ganska platt och mäter ca 6cm på bredden rakt över, 17,5cm runt om. Fixar till och med Alpina Alpinerx ganska schysst och den har 54cm L2L :).
Grymt skön att bära trots ganska stor.
9Gj5UeY.jpg

Jag tillverkade ett lite annorlunda band av remmen från en gasmaskväska. Vad tycks? Ris/Ros? o_O
SwissMilitary.jpg

Två tummar upp! ;)

Måste dela med mig om mitt missöde med min Octopus, gillar klockan skarpt men efter en dusch igår så upptäckte jag efter ett tag att det bildats imma på insidan av glaset. Kollade naturligtvis krona, He ventilen och bakboetten som alla var tight inskruvade. Kontaktade Bycustomized support idag och efter en koll med deras produktionsansvariga eller ingenjör som hon kallade personen visade det sig att det är ett konstruktions fel på kronan som gör att klockan inte håller tätt vilket gör att jag måste dra tillbaka min rekommendation för Octopus Kraken tills problemet är löst. Måste skicka tillbaka klockan till Kina/Hong Kong nu för garanti åtgärd, så jäkla synd för det var ett tag sedan jag blev så glad av en klocka :arghh:

Känner inte till några fler detaljer just nu tyvärr

Trist! Hoppas sparesan går snabbt. :)

Ruggigt färgstark och fin första-uppställning där :cigar:!

På förekommen anledning vill jag tipsa om att inte gå på muggen direkt efter du skurit chili! Bara gör det inte...:sorry:
Tack så mycket, speciellt med chilitipset :hilarious:
20201004_190406.jpg
Den där uppställningen går att jämföra med Brasiliens laguppställning i fotbolls VM 2002.
Det tar jag som en komplimang även om jag inte har någon i gul dräkt, tack :happyhappy:

Tycker det ser ypperligt ut! Mycket snyggt!

Alltid lika bra :happyhappy: Snyggt! :)

Cool. Originell. Snygg. Men något får mig att tänka på knästrumpor.
Måste vara delen med hål i. Men tycker ju att funktion emellanåt får före form. Gillar.

Två tummar upp! ;)

Trist! Hoppas sparesan går snabbt. :)

Oj, övergripande positivt. :eek: Tack så mycket allihop.:)
@kreacon Knästrumpor!? Det här vill jag inte bli förknippad med. Utveckla! :hilarious::D;)

Nej! Vad tråkigt. :( Extra så när man är nöjd. Är ju lite värre med Kina än att skicka inom EU. Hoppas det löser sig snabbt och utan några extra avgifter.

Tack också för att du delar med dig. Jag har haft kontakt med Sarah och var nära på att lägga en beställning, men då ska jag åtminstone avvakta tills problemet är löst.

Tack! Det är ju du som inspirerade till bandet. :D
Klockrent. Vore spännande att se i brunt och beige oxå! Keep it up!
Bra tips! :artist:
Snyggt som vanligt ACE! Jag undrar om den nedre delen i läder behövs? Känns lite overkill. Utan den blir det ett otroligt cleant band, men kanske inte riktigt blir ACE om du tar för mycket input av oss? :)
Hm, bra tanke.... "Håldelen" blev lite väl lång på det här bandet p.g.a. "misstag" men den kanske är helt onödig...... :confused:
ACE skulle inte existera alls utan er feedback. Vi gör det här tillsammans! ;):heart::cigar:

Tillbaka
Topp