• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grönt fanns lite i tankarna med men kändes lite ljust av de jag såg. Svart är ju ett säkert val. Inte minst då jag är osäker på om jag gillar velcro men tror det nog blir bra :pompus:
Tror den typ av band borde funka, jag hade velat få den att se mer ut som ett verktyg och då ska man nog tona ned färgerna något. Grått och grönt brukar fungera rent allmänt. Har lite svårt för helt svarta band, men då är det oftast till vintage. Föredrar ofta när det svarta drar åt grått men det är vi inte bortskämda med.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tror den typ av band borde funka, jag hade velat få den att se mer ut som ett verktyg och då ska man nog tona ned färgerna något. Grått och grönt brukar fungera rent allmänt. Har lite svårt för helt svarta band, men då är det oftast till vintage. Föredrar ofta när det svarta drar åt grått men det är vi inte bortskämda med.
Jag är helt med dig på detta!
Bara att ge sig in i en av forumets bästa trådar för adekvata tips!:) https://klocksnack.se/threads/nöta-nato-långt-inlägg-utan-payoff.20105/
Borde kunna funka på velcro också? @Jockinho
 

zzaphod

Cartier
Mikromärke är väl tveksamt då det ju är ett anrikt märke men det är väl ett nystartat bolag, dock en trevlig klocka med selittaverk och lite under 10k ny i box för en limited edition. Har jag varit för snabb på avtryckaren igen?
Om jag har det så kan jag leva med det, en trevlig klocka på 44mm boett och ljusinsläpp tvärs igenom kan väl aldrig vara galet? Dessutom insyn i verket från baksidan via ett generöst glasparti
06130149-E6A4-4B2C-ACDC-7DD038815F4D.jpeg
 
Senast ändrad:

zzaphod

Cartier
FF80C3E8-AD5B-4F67-8B68-B6055845A626.jpeg
Mikromärke är väl tveksamt då det ju är ett anrikt märke men det är väl ett nystartat bolag, dock en trevlig klocka med selittaverk och lite under 10k ny i box för en limited edition. Har jag varit för snabb på avtryckaren igen?
Om jag har det så kan jag leva med det, en trevlig klocka på 44mm boett och ljusinsläpp tvärs igenom kan väl aldrig vara galet? Dessutom insyn i verket från baksidan via ett generöst glasparti
06130149-E6A4-4B2C-ACDC-7DD038815F4D.jpeg
Wristshot
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Det han vill säga att MKII tar evigheter få när de släpper en modell på pre order, blir oftast några år försenade. Bill Yao som driver är extremt nitiskt, på gott och ont. Resultatet blir (oftast) väldigt bra med.
Japp, det kände jag till. Har hört om 1,5 års väntetid innan. Jag var därför lite nyfiken på hur lång tid det var den här gången.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Finally. Känns gedigen!
8A713F78-FF3D-479D-814A-D5664C13210A.jpeg

Provade med Tropic Sport. Kan ju vara ett tips till dig @vaniljglass. Tycker det funkar jäkligt bra faktiskt. Köpte även ett mörkblått canvas från @Feskarn och ett khaki-canvas från cheapestnatostraps som jag tycker passar bra också (har dock inga bilder just nu)
66211B4D-96CF-4069-AE6D-5010B37CD8A1.jpeg
Grattis till klockan. Är fortsatt löjligt nöjd med min, och lär vara ännu nöjdare när det blir sommar.

Khaki canvas hade jag tänkt köpa till. :)
 
Topp