• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Mycket bus här med, men jag älskar Malmö ändå. Sjukt mycket att hitta på. Folk är helt underbara och pratiga. Skönt ändå med lite kontraster. Bodde faktiskt i Gränby och där var mest barn som lät när jag bodde där. Förstår att det ersatts med lite mindre trevligt. Man får ta det trissta ta med det goda.
Älskar Malmö, hade gett valfri kroppsdel för att kunna flytta dit, nog den enda civiliserade delen av Skåne :) Tycker t.o.m. att Malmö är bättre än mitt älskade Göteborg, fast hade inte tackat nej till Götet nu heller.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Roligt.. Hoppas du blir nöjd. Är själv lite sugen på en universa. Vet du om denna kommer att gå att få tag i? Har ställt mig i Forasecs "intresselista".
Om du är i kön bör det gå smidigt. De säger att inga av dessa ska sälja slut pss som Seaforth gjort. Det är lite roligt att Halios verkar besvärad av att hans klockor är så poppis. Nu har han beställt massor av båda sorter.

Jag är också sugen på Universa, den är riktigt läcker.

Så här ser boetten ut i profil. Jag har hittills oroat mig för den men jag gillar vad jag ser, känns "skin diver".
56779CD3-FE67-4C48-B982-D42EC15F0371.jpeg

Bild från wus
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Är helt förvirrad vad som skall säljas och vad jag vill ha kvar :)
Det gör att man lägger favoriter ut för försäljning som t.ex CW C65 och har kvar annat man inte tycker lika mycket om
CW ville vara perfekt som OWG-klocka, men dit kommer man nog aldrig....

På avbytarbänken för tillfället... (ber om ursäkt för Bratten bland hermelinerna)

1602930964713.png
Är det bara sälj som gäller på CWn?
 

FOQ

Audemars
Älskar Malmö, hade gett valfri kroppsdel för att kunna flytta dit, nog den enda civiliserade delen av Skåne :) Tycker t.o.m. att Malmö är bättre än mitt älskade Göteborg, fast hade inte tackat nej till Götet nu heller.

Haha. Ända civiliserade 🤣
Helt sjukt egentligen med Malmö. Jag har blivit lokalpatriot på typ 3,5 år. Bara att gå ut på valfri park eller lokal pub en gång så är man hooked.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jag har haft rejäl tur, senaste månaden har jag fått iväg fyra klockor utan problem. Sista som åkte ut till försäljning blev dock i en Facebook-grupp som gick på ett dygn. Testat lyckan utanför KS? Synd med det priset tycker jag :)

Håller med om att det är lättare att sälja utanför k&s nu för tiden. Tradera har just nu kampanj där man "bara" betalar 5 % provision (upp till summan 2 tkr) istället för normala 10 %.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, tvillingar på 2 år. Jag har typ noll fritid 😄
Jag önskade mig tvillingar sist min fru var gravid, för jag visste att det var sista gången (hon vill inte ha fler barn och har haft svåra graviditeter). Men efter att ha talat med några tvillingföräldrar kanske det var lika bra ändå. Vi har två barn i olika åldrar, men har noll fritid ändå, mer än att sitta här medan man gör annat. ;)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Älskar Malmö, hade gett valfri kroppsdel för att kunna flytta dit, nog den enda civiliserade delen av Skåne :) Tycker t.o.m. att Malmö är bättre än mitt älskade Göteborg, fast hade inte tackat nej till Götet nu heller.
Min bror flyttade till Malmö i somras. Han stormtrivs! Jag har bara passerat staden på vägen till Danmark eller Helsingborg. Ska bli kul att åka dit och checka in placet for reelz, som ungdomarna säger.

Är väl dags när t o m min son varit mer i Malmö (var där förra året ett par dagar med sin mormor).
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Om du är i kön bör det gå smidigt. De säger att inga av dessa ska sälja slut pss som Seaforth gjort. Det är lite roligt att Halios verkar besvärad av att hans klockor är så poppis. Nu har han beställt massor av båda sorter.

Jag är också sugen på Universa, den är riktigt läcker.

Så här ser boetten ut i profil. Jag har hittills oroat mig för den men jag gillar vad jag ser, känns "skin diver".
56779CD3-FE67-4C48-B982-D42EC15F0371.jpeg

Bild från wus
Gillar designen, hoppas bara den inte blir för lång L2L. 48 låter långt på en 38mm klocka.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Denna klocka var ju lite cool, synd verket inte var ETA-quartz (mioyta automat nu) då hade den varit ännu bättre...

Någon som provat märket?
1C9EB850-070B-49CC-B38D-E65D78D9E037.gif
Jag har en Marloe. Väldigt fin klocka. Högre finish än mycket annat för samma pengar. Jag tycker att det märks med Marloe att de vill göra unika klockor för passionens skull. Inga dussingrejer, i mina ögon :)
 
Topp