• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ungar och pappa är förkylda vilket i dessa tider får en extra dimension. 🙄 Gillar iallafall denna ännu mer efter ett visarbyte trots att jag bara lattjade lite utan någon direkt plan med hela bygget. 😊

20201017_104204.jpg

Ha en fin lördag allihopa! 😄
Riktigt bra ju! Älskar att du har delar liggandes så du kan få ihop nåt sånt här bra😂

Riktigt bra ju! Älskar att du har delar liggandes så du kan få ihop nåt sånt här bra😂

Tack så mycket! 😊 Oftast finns en plan men ibland får jag andra idéer på vägen och då blir det grejer över och ibland beställs något extra bara för det är coolt och kan komma till glädje i något. 😅

Börjar en väldigt slapp lördag med en riktigt hård seiko
77813A23-FF5F-4FDD-93D5-4BC5E32665C8.jpeg
82BC64E0-B082-4E58-8E9E-11CF4BB863F9.jpeg

Stenhård! Gillar att den har romerskt daghjul också. 👌

Kollade din unboxing nu, verkar ju va en väldigt prisvärd klocka och ännu mer med den lådan! Precis som du säger så hade inte 40mm gjort nått men en flygare är ju historiskt stor så det får väl gå😊. Quartz utan sekundvisare är nog verkligen inte dumt, som balsam för själen typ🤗. Sugen e jag men jag behöver verkligen inte fler klockor för tillfället, får se hur jag gör? 😁
Ja, kan man bära upp den så är det inget fel på storleken. Håller med om kvarts utan sekund, sjukt underskattat! 😁

Drog min Venturo på ett sånt där Seiko-gummi. Ser ut som något Rambo skulle kunna ha på sig. Precis looken jag var efter!

IMG_20201017_154017.jpg

Har ett liknande i orange fast 20 mm som jag
inte fått användning för. Hojta för byte eller om suget faller i att köpa.

IMG_20201017_154054.jpg

Tack så mycket! 😊 Oftast finns en plan men ibland får jag andra idéer på vägen och då blir det grejer över och ibland beställs något extra bara för det är coolt och kan komma till glädje i något. 😅

Stenhård! Gillar att den har romerskt daghjul också. 👌
Så pass, är det prisvärt att bygga eget eller är det ”bara” en hobby? Eller kanske en blandning av båda😁.. Tack! Gillar verkligen romerskt daghjul då man faktiskt kan tyda det sen är det stiligt 😎

Så pass, är det prisvärt att bygga eget eller är det ”bara” en hobby? Eller kanske en blandning av båda😁.. Tack! Gillar verkligen romerskt daghjul då man faktiskt kan tyda det sen är det stiligt 😎

Ja det är prisvärt skulle jag säga även om det såklart kan variera beroende på vad man använder för grejer. Och så är det kul såklart. 😄

Väldigt stiligt är det! 👌 De görs tydligen inte längre och är ganska eftertraktade av sådana som mig.

Man kanske skulle kunna prova på byteslördag igen trotts att man egentligen skulle behöva ta tag i klocklådan och rensa lite
D19DEB82-E013-4D38-814C-62B257E4F895.jpeg
FB2595B0-DBD3-4DB5-B552-C158C22B219E.jpeg
A0E28AE8-78E1-4D17-88C5-E16D0BFF5CB1.jpeg

Casion sitter på ett jubilee från tidochting och spinnakern kommer på läder/gummit från spinnaker och orginalrem
Jag skulle kunna tänka mig testa Spinnaker mot min Casio, är du sugen dra ett PM Så tar vi detaljer där :)

Tillbaka
Topp