• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Master J

Audemars
2-Faktor
Nyckeln är att bo sjönära!
753D8B5F-E53A-4738-9510-698CC32A672E.jpeg
C0D5C349-A46F-426F-AC07-6A96F9DA813A.jpeg
296081C0-DE40-468A-9ACD-E306A5D9A11C.jpeg

Mmm... Uppsala är en betonghåla
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Har ju dom här ute på annons fortfarande, tror inte att det passar till byteslördag, men om någon blir sugen så hojta till. Kolla in min Snupps också, allt är inte till salu, men jag är väldigt sugen på något nytt :p Vet dock inte vad jag har på önskelistan direkt, Certina DS gillar jag ju, den nya spexiga Venturon om den inte föll någon i smaken kanske, Casio GBX100 är jag lite sugen på, @Nilas Alpina ligger högt på listan ;) , Horloscaphen som jag missade på Köp&Sälj hade varit skoj också.... dyrare byten kan vara intressant, men då med pengar åt mitt håll.
DP2M0321.jpg
DP2M0324.jpg
DP2M0082.jpg
 
Senast ändrad:

Master J

Audemars
2-Faktor
Uppsala är ju riktigt Nice. Bott där i 5-6 år. Helt underbar natur och riktiga vintrar. Här i Malmö har jag inte sett snö på tre år.

Ok, Malmö är kanske värre... 😅
Men Uppsala är sej inte likt, har byggts sjukt mkt lägenheter de senaste 10 åren... är inte vidare trygg heller, mkt bus...
 
  • Like
Reactions: FOQ

FOQ

Audemars
Ok, Malmö är kanske värre... 😅
Men Uppsala är sej inte likt, har byggts sjukt mkt lägenheter de senaste 10 åren... är inte vidare trygg heller, mkt bus...

Mycket bus här med, men jag älskar Malmö ändå. Sjukt mycket att hitta på. Folk är helt underbara och pratiga. Skönt ändå med lite kontraster. Bodde faktiskt i Gränby och där var mest barn som lät när jag bodde där. Förstår att det ersatts med lite mindre trevligt. Man får ta det trissta ta med det goda.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Mycket bus här med, men jag älskar Malmö ändå. Sjukt mycket att hitta på. Folk är helt underbara och pratiga. Skönt ändå med lite kontraster. Bodde faktiskt i Gränby och där var mest barn som lät när jag bodde där. Förstår att det ersatts med lite mindre trevligt. Man får ta det trissta ta med det goda.

Jo... brukar inte klaga, men kontrasterna blev lite stora mot @Birchgrove ...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Drog min Venturo på ett sånt där Seiko-gummi. Ser ut som något Rambo skulle kunna ha på sig. Precis looken jag var efter!

IMG_20201017_154017.jpg


Har ett liknande i orange fast 20 mm som jag
inte fått användning för. Hojta för byte eller om suget faller i att köpa.

IMG_20201017_154054.jpg

Upplevs den som sina spec a 41mm eller mindre? Lite sugen på en ändå, GG gör ju bara bra klockor :)
 
  • Like
Reactions: FOQ

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ok, Malmö är kanske värre... 😅
Men Uppsala är sej inte likt, har byggts sjukt mkt lägenheter de senaste 10 åren... är inte vidare trygg heller, mkt bus...
Har vänner i Uppsala och när jag bodde på den sidan landet besökte jag då och då. Tycker faktiskt om staden med mysigt centrum och längs Fyrisån är det ju riktigt fint.

Nu var det ett gång år sen jag flyttade ned till Västkusten. Tråkigt om det blivit förfulat och mindre tryggt. Verkar tyvärr vara så på många ställen. Här i Uddevalla med omnejd är det inte speciellt tryggt heller, är jag rädd.
 
Topp