• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

RikNik

Panerai
2-Faktor
o_O
6F9BEE5F-8CFA-49BE-BBF6-1EC151A48D05.jpeg

A20475FD-835F-4CE8-8FD3-044BABB75E0C.jpeg
Fantastiskt fin.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppas de snart ändrar ordet ”Rapportera”. Antingen ett annat teckensnitt, eller att det blir en knapp. Eller i alla fall en linje ovanför? Nu läser jag det jämt som att alla avslutar sina inlägg med det! Speciellt när det passar, som här, där man lätt kan tro att @RikNik ber @TerryTee rapportera om sin upplevelse av klockan.
73A3C06D-AB6B-499A-A939-94179FD529C3.jpeg
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Hoppas de snart ändrar ordet ”Rapportera”. Antingen ett annat teckensnitt, eller att det blir en knapp. Eller i alla fall en linje ovanför? Nu läser jag det jämt som att alla avslutar sina inlägg med det! Speciellt när det passar, som här, där man lätt kan tro att @RikNik ber @TerryTee rapportera om sin upplevelse av klockan.
73A3C06D-AB6B-499A-A939-94179FD529C3.jpeg
Håller helt med.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Hoppas de snart ändrar ordet ”Rapportera”. Antingen ett annat teckensnitt, eller att det blir en knapp. Eller i alla fall en linje ovanför? Nu läser jag det jämt som att alla avslutar sina inlägg med det! Speciellt när det passar, som här, där man lätt kan tro att @RikNik ber @TerryTee rapportera om sin upplevelse av klockan.
73A3C06D-AB6B-499A-A939-94179FD529C3.jpeg
Jag avrapporterar följande: Den är fantastiskt fin och tack så mycket @RikNik :)
 

FOQ

Audemars
När @TerryTee och @Björn Boett flexar sina fantastiskt fina Gruppo Gamma-klockor så ska ju inte jag vara sämre.

Nexus med nyinförskaffat läder från den alltid lika trevliga @FOQ

063CAE07-500E-44B6-95C8-384214A31DAE.jpeg

Som gjort för den! Fasen vad bra klockan är!

Passar på att flexa mina Naioki alster. Kanske också en hint om hur bra Gruppo Gamma är med sina 44 mm. 17-17, 5 cm handleder för referens.

IMG_20201022_200411.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
CA7CE38B-A955-4E9A-9F5A-E2B99CD782E4.jpeg


Svårt att hitta något att klaga på här. Jag försöker hitta brister förutom att 70h reserv vore fint. Men i övrigt, näe, vissa skriver att de vill ändra saker men jag förstår inte hur det skulle bli bättre, ärligt.

Jag skulle gärna ha en tydligare markering av triangeln på bezeln, men HUR och skulle den behålla sin sköna Blue Steel-aura?

Kristallen är fantastisk, som vatten.

Visst, klarar handleden inte
48 mm lug 2 lug så är denna för lång, så är det.

Saker är så sjukt genomtänkta, överallt. Det är bara att tacka och ta emot design och kvalitet som ligger minst på Monta-nivå, för halva priset. Jason skulle lätt kunna höja priserna minst 50 %

B030C56E-3865-4D07-BD4D-D63D4ABE6139.jpeg


BETYG 9/10
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Då var den äntligen tillbaka. Eller? Är det ens samma klocka? Lång historia kort för de som inte läst när jag skrivit innan: Den hade fula prickar på bezel så det beställdes ny från Asien och fick under tiden använda klockan men upptäckte innan jag skulle skicka iväg den att det satt fel index kl5 så ny tavla beställdes med. Visade sig att bezeln måste komma med en boett då det är en del. Sen vid koll visade det sig även att urverket behövde bytas. Varför inte bara ge ny klocka? Jo för den var helt slutsåld i den färgen, fanns ingen sån komplett klocka, men fanns en tavla nånstans.

Så jag undrar vad som ens är kvar av det jag skickade iväg :D Kronan och visarna kanske, resten är från olika ställen på planeten.

Aja nu är den här och hittar inga QC-problem. Bezeln ser mycket mycket bättre ut och tavlan är som den ska vara.

Är kass på att ta bilder inomhus:
20201022_205407.jpg
 

Empin

Omega
CA7CE38B-A955-4E9A-9F5A-E2B99CD782E4.jpeg


Svårt att hitta något att klaga på här. Jag försöker hitta brister förutom att 70h reserv vore fint. Men i övrigt, näe, vissa skriver att de vill ändra saker men jag förstår inte hur det skulle bli bättre, ärligt.

Jag skulle gärna ha en tydligare markering av triangeln på bezeln, men HUR och skulle den behålla sin sköna Blue Steel-aura?

Kristallen är fantastisk, som vatten.

Visst, klarar handleden inte
48 mm lug 2 lug så är denna för lång, så är det.

Saker är så sjukt genomtänkta, överallt. Det är bara att tacka och ta emot design och kvalitet som ligger minst på Monta-nivå, för halva priset. Jason skulle lätt kunna höja priserna minst 50 %

B030C56E-3865-4D07-BD4D-D63D4ABE6139.jpeg


BETYG 9/10
Hur snygg som helst! Är det någon som har en aning om när det kommer gå att beställa igen? Står inget datum på hemsidan och känns rätt lätt att missa om man inte hänger med.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Då var den äntligen tillbaka. Eller? Är det ens samma klocka? Lång historia kort för de som inte läst när jag skrivit innan: Den hade fula prickar på bezel så det beställdes ny från Asien och fick under tiden använda klockan men upptäckte innan jag skulle skicka iväg den att det satt fel index kl5 så ny tavla beställdes med. Visade sig att bezeln måste komma med en boett då det är en del. Sen vid koll visade det sig även att urverket behövde bytas. Varför inte bara ge ny klocka? Jo för den var helt slutsåld i den färgen, fanns ingen sån komplett klocka, men fanns en tavla nånstans.

Så jag undrar vad som ens är kvar av det jag skickade iväg :D Kronan och visarna kanske, resten är från olika ställen på planeten.

Aja nu är den här och hittar inga QC-problem. Bezeln ser mycket mycket bättre ut och tavlan är som den ska vara.

Är kass på att ta bilder inomhus:
20201022_205407.jpg
Måste kännas skönt att allt är i sin ordning tillslut! Man blir ju lite mer nervös när det är ett micro märke på väldigt långt avstånd hemifrån men de tog sitt ansvar och löste problemet, tummen upp! Eller fanns det nån närmare återförsäljare förresten? Trots allt en väldigt läcker klocka som jag själv skulle kunna tänka mig 😊
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Hur snygg som helst! Är det någon som har en aning om när det kommer gå att beställa igen? Står inget datum på hemsidan och känns rätt lätt att missa om man inte hänger med.

Den finns hos Forasec i vissa modeller vad jag vet. Det senaste jag läste var att Jason pausat och ska släppa på orders igen när länken är klar och levererad, men det verkade inte helt 100 % hur han gör.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Fråga :

Var det någon här som är sugen på denna GMT eller som har en kompis som är sugen men som missade att gå med innan den tog slut? Jag knep en GMT men funderar på om jag verkligen behöver en sådan Superman, det är inte riktigt min kopp Superman-te så att säga. Så den som känner sig manad att ta över min plats för en GMT kan väl skicka ett PM. Om någon tar över så finns fortsatt möjlighet att välja färg samt 39 eller 41 mm, gäller fram till 1/11, sen väljer jag en blå 39 mm och då blir det nog svårare att övertala mig.
7ecd41a97ea32596d842280c17676e62_original.jpg

 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Måste kännas skönt att allt är i sin ordning tillslut! Man blir ju lite mer nervös när det är ett micro märke på väldigt långt avstånd hemifrån men de tog sitt ansvar och löste problemet, tummen upp! Eller fanns det nån närmare återförsäljare förresten? Trots allt en väldigt läcker klocka som jag själv skulle kunna tänka mig 😊
Verkligen. Haft orimligt mycket ångest över det. Hade en mardröm om den. Alltså på riktigt så hade jag en mardröm om en billig klocka... Det är sjukt och var lite av ett uppvaknande att klockintresset behöver minskas lite och att man är lite galen.

Som tur är finns det en nordisk AD i Skåne. Så är han som löst det (tillsammans med en urmakare) och som jag haft kontakt med. Men han har fått beställa delarna från Hong Kong.

Jo jag gillar utseendet väldigt mycket, annars hade jag ju bara lämnat tillbaka. Gillade blå på bild med och den hade jag kunnat byta till med mindre problem då den inte är slutsåld. Men ville verkligen ha den grå. Den känns egen och inte homage. Gillar loggan väldigt mycket och den lite ovanliga länken.
 
Senast ändrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Fråga :
Var det någon här som är sugen på denna GMT eller som har en kompis som är sugen men som missade att gå med innan den tog slut? Jag knep en GMT men funderar på om jag verkligen behöver en sådan Superman, det är inte riktigt min kopp Superman-te så att säga. Så den som känner sig manad att ta över min plats för en GMT kan väl skicka ett PM. Om någon tar över så finns fortsatt möjlighet att välja färg samt 39 eller 41 mm, gäller fram till 1/11, sen väljer jag en blå 39 mm och då blir det nog svårare att övertala mig.
7ecd41a97ea32596d842280c17676e62_original.jpg

Kan du ge mer info, eller länk där man kan läsa mer info? :)
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Tackar! Länk är ett måste för mig så kommer nog behöva avvakta oavsett.
Du kan köpa nu så komme rlänken skickas separat, den ingår som standard till alla Fairwind, du får en extra canvas om du köper nu. Men om du kan vänta så gör det, det känns så obekant bara, "vänta" :)

Fråga :

Kan du ge mer info, eller länk där man kan läsa mer info? :)
Här finns all info om modellerna, gå till Updates så finns det en massa länkar till alla previews som publicerats i olika media inför kampanjen.
 
Topp