FOQ
Guld
Jag gillar den
![]()
Uteslutande bara haft den sen jag gick den. Cool klocka. Inget som behöver ställas in. Vad mer behövs?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar den
![]()
Lyxigt med lunchbyten. Klurigt när man inte jobbar/pluggar hemma. Ska man ha några klockor i handskfacket på bilen kanske? Eller i fickan bara? Känns helt normalt att ränna runt med en handfull armbandsur i byxfickan va?Obligatoriskt lunchbyte!![]()
![]()
![]()
Du får ju bära med dig en klockrulle vart du än går.Lyxigt med lunchbyten. Klurigt när man inte jobbar/pluggar hemma. Ska man ha några klockor i handskfacket på bilen kanske? Eller i fickan bara? Känns helt normalt att ränna runt med en handfull armbandsur i byxfickan va?
Jättesnygg!Obligatoriskt lunchbyte!![]()
![]()
![]()
Bara gå runt med den i handen liksom? Låter också väldigt normaltDu får ju bära med dig en klockrulle vart du än går.
Tycker du kommer med många bra idéer! Fyll SAABen! Eller varför inte en kedja runt halsen med några klockor hängandes?Lyxigt med lunchbyten. Klurigt när man inte jobbar/pluggar hemma. Ska man ha några klockor i handskfacket på bilen kanske? Eller i fickan bara? Känns helt normalt att ränna runt med en handfull armbandsur i byxfickan va?
Vid den här årstiden kan du ha den i jackans innerficka, eller i din manchesterkavajs innerficka de dagar du har kontorstjänstgöring.Bara gå runt med den i handen liksom? Låter också väldigt normalt
Vid den här årstiden kan du ha den i jackans innerficka, eller i din manchesterkavajs innerficka de dagar du har kontorstjänstgöring.
Jag ser inget konstigt med den bilden.
Alltså av de 100 som släpptes, så är ni väl nu 5-6 stycken som har denna va? Rätt coolt, att tråden står för så pass många!Uteslutande bara haft den sen jag gick den. Cool klocka. Inget som behöver ställas in. Vad mer behövs?
Jag upplevde inga direkta brister på passaroundexemplaret bortsett från några mindre kosmetiska fläckar men med så där många fel så blir man lite orolig för hur de egentligen är byggda. Världens värsta otur eller väldigt bristfällig QC? Det lutar mer åt det sistnämnda.Nej så var det inte. Beställdes ny bezel så visade det sig att den ska vara en del med boetten så den följde med, det var det enda först. Sen ny tavla då jag upptäckte efter det att den hade fel index, men den grå fanns inte ny som hel klocka men till slut lyckades de hitta nån ny tavla. Så kollades urverket och det var måndagsexemplar det med, men fanns nytt i Sverige så behövde inte beställas från utlandet. Blir alltså en franken av... samma modell haha.
Alltså av de 100 som släpptes, så är ni väl nu 5-6 stycken som har denna va? Rätt coolt, att tråden står för så pass många!
MummaFör den som missade Gnomons och Steinharts senaste samarbete Snowflake så har dom precis släppt en ny version med safirglas
"Dive into the very heart of the Steinhart Ocean 39 Marine Blue, a magnificent watch that brings you the beauty of the ocean with its mesmerising blue and golden hues. This exquisite timepiece never ceases to impress with its strong military connections dating all the way back to the late 1970s. Discover the rich history behind every detail incorporated into this watch that bestows a tribute to its robust predecessors used by the French Royal Navy in the past, specifically the personnels in French Navy school -- the Ecole De Plongee and officers controlling the “Sous marins”.
Price: USD$539
BUY IT NOW: https://bit.ly/31xbcuv"
![]()
![]()
![]()
![]()
Vafalls?!Veckans andra nykomling på armen idag.
Dagaz var helt okänd för mig fram tills den nu råkade komma hem till mig i förgår.
Blev en positiv överraskning
![]()
Vafalls?!Den är ju slutsåld sedan länge.
Hur känns den? Tycker att timvisaren ser lite liten ut på vissa bilder. Kanske inte är något man reagerar på?Hade ingen aning om det
Kom till mig i byteshandel med annan mikrobroder.
Oerhört bra!
Superfin!
48 mm är väl inte alltför långt? Men kanske är jag som vant mig vid längre l2l48 mm lång är den, 22 mm mellan luggar.
och med det önskar jag god natt
Finns en bra poäng ändå tycker jag, trist om ens kära ägodel blir nästintill osäljbar bara för att det råkar vara ett lite smalare märke. Har dessvärre börjat tänka likadant inför nyinköp, inte för att jorden går under eller så men trist att förlora onödigt med flis.
Fantastiskt fin.