• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tror det bara menas att Rolex jubilee sett ut så också
rolex-datejust-36-black-dial-stainless-steel-rolex-jubilee-automatic-men_s-watch-116200bkrj.jpg

Kärat ned mig i boetter med lite mixade material eller finish, finns det några roliga sådana i mikrosvängen som inte kostar huggorm? Behöver inte vara rektangulära men tycker dessa nedan är trevliga så fick illustrera...
F3E1DFC9-5FE8-48B2-9C0A-5461B4D10E86.jpeg
969E7FB1-3CBD-4439-8264-DB6F5D1E8B3A.jpeg
AA096AE5-1ECA-49B7-A57F-D5F6E0F6CA4B.jpeg

:)

Bilagor

• D1938ED9-0E68-4118-9C67-96CC595C45B9.jpeg
    D1938ED9-0E68-4118-9C67-96CC595C45B9.jpeg
    84.8 KB · Visningar: 2
  • F9C4D73A-3F80-4BF1-8945-21E087436588.jpeg
    F9C4D73A-3F80-4BF1-8945-21E087436588.jpeg
    61.4 KB · Visningar: 2
  • 125C7346-F5FE-45B3-AB30-3420D53F7942.jpeg
    125C7346-F5FE-45B3-AB30-3420D53F7942.jpeg
    62.6 KB · Visningar: 2
Kärat ned mig i boetter med lite mixade material eller finish, finns det några roliga sådana i mikrosvängen som inte kostar huggorm? Behöver inte vara rektangulära men tycker dessa nedan är trevliga så fick illustrera...
F3E1DFC9-5FE8-48B2-9C0A-5461B4D10E86.jpeg
969E7FB1-3CBD-4439-8264-DB6F5D1E8B3A.jpeg
AA096AE5-1ECA-49B7-A57F-D5F6E0F6CA4B.jpeg
Kör på Cartier! Gillar faktisk den materialkombinationen på Santosen. Gillade även tantal/stål jag hade på en AP. Är det någon slags tvåton du är ute efter?

Kör på Cartier! Gillar faktisk den materialkombinationen på Santosen. Gillade även tantal/stål jag hade på en AP. Är det någon slags tvåton du är ute efter?

Hade köpt en om jag haft råd men där är jag långt ifrån dessvärre :)

Mm precis, tvåton men då råare pvd/stål inte guld/stål. Och lite mer design än typ modda en skx.

Fast nu är det ju det här microtråden och ett microbrand som efterfrågades och som inte kostade lyx-pengar. Cartier kan nog inte räknas som ett microbrand eller speciellt billigt.

(Räknar med utläggning om att Cartier inte alls är speciellt dyrt och ett jättelitet märke)

Visste inte att du var ett microbrandfan :) Försök bara att inte bara skriva om att klockor är ripoffs och att man borde köpa ”riktiga” klockor när du skriver här inne.

Fast nu är det ju det här microtråden och ett microbrand som efterfrågades och som inte kostade lyx-pengar. Cartier kan nog inte räknas som ett microbrand eller speciellt billigt.

(Räknar med utläggning om att Cartier inte alls är speciellt dyrt och ett jättelitet märke)

Visste inte att du var ett microbrandfan :) Försök bara att inte bara skriva om att klockor är ripoffs och att man borde köpa ”riktiga” klockor när du skriver här inne.
Någon som är på tårna, låt oss fokusera på klockorna istället?

Det här händer väl inte allt för ofta, men jag håller med @Aurum här. Vidgade vyer och tolerans mot det mesta är väl som kännetecknar denna tråden. Speciellt om någon rådfrågar efter speciella kriterier, dyra som billiga.
Jag har inget emot om någon skulle vilja posta en bild på sin Cartier tank, Speedmaster eller Franck Muller.

Har jag aldrig påstått, även om jag köpt ett par. Sluta tramsa och smutsa ner tråden nu.
Frågeställaren ber om förslag på microbrands med roliga materialval med billigare prislapp. Visar bild på på JLC och Cartier som exempel på den typ av klocka som efterfrågas men inte i den priskategorin.

Du svarar att han skall köpa en Cartier.

Jag svarar dig att det är inte ett microbrand och förutser att du kommer att argumentera för att Cartier visst är billigt och litet.

Du av alla människor ber mig att tagga ner, vilket är skoj för att om någon annan skrivit det du skrev som förslag hade du varit den första som påpekat att det inte är ett microbrand.

Sen skriver du att microbrands tillsammans med prisvärda modeller också är klockor??? och fortsätter med att du bara stöttade valet av klocka med flera material fastän du i klartext skrev att han skulle köra på en Cartier.

Jag frågar om Cartier borde klassas som affordable och du säger att det har du aldrig påstått....

Du är lite som Trump när du argumenterar :)

Det här händer väl inte allt för ofta, men jag håller med @Aurum här. Vidgade vyer och tolerans mot det mesta är väl som kännetecknar denna tråden. Speciellt om någon rådfrågar efter speciella kriterier, dyra som billiga.
Jag har inget emot om någon skulle vilja posta en bild på sin Cartier tank, Speedmaster eller Franck Muller.
Tycker jag med och jag ber om ursäkt, blev bara så trött :)

Jag tycker Vilhelm watches är fruktansvärt balla. Brons, kolfiber, titanium... :)

Black_2_change_dial-HR_grande.jpg
Base-_2018-01-18_-Nop-Vilhelm--3469-copy-MidRes_grande.jpg
Gorilla watches är ju galet coola när det kommer till materialvalet.

Gorillas gillar jag, om än lite speciell tavla för egen del. Men verkar rätt prisvärda begagnat om en kollar watchrecon. Wilmhelm har jag aldrig hört talas om men de var speciella och roliga!

Kan tillägga att jag inte är på någon superjakt just nu men alltid trevligt se vilka alternativ som finns :)

@Jockinho @FreakyLeo känner ni till nån microtillverkare som gör tanks?

Jäkligt bra fråga, kommer faktiskt inte på någon på rak arm. Geckota som nämndes innan har ju en på gång och Kemmner hade sin fyrkantiga modell Carré.

Hittar du någon så dela med dig, blev lite sugen själv :)
Jag ställde samma fråga för ett tag sedan, men då dök inte ens Geckota upp som svar. Tror det är rätt tunnt på marknaden. Tanks är nog inte jättepopulära generellt.

Jag köpte en Oris från 90talet till slut. De har en grym linje som heter B7460. Jäkligt gedigen trots att den är liten. Men, förvisso inte micro
53E4F4CA-2624-4CA1-8700-0475D4635ED6.jpeg

Finns i silver o guld med flera olika tavlor. Alltid pointer date, men inte alltid månfas.

Tillbaka
Topp