Inte jag heller ...Fattar inte...![]()
... vågade inte säga nått för vill inte kallas för dum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte jag heller ...Fattar inte...![]()
Äh, folk får tycka vad de vill!Inte jag heller ...
... vågade inte säga nått för vill inte kallas för dum![]()
Tror det bara menas att Rolex jubilee sett ut så ocksåFattar inte...![]()
Verkar rimligt. Har väldigt dålig koll på Rolex.Tror det bara menas att Rolex jubilee sett ut så också
![]()
Ah, fast borde man inte tagit en ”Rolex” boett också då?Tror det bara menas att Rolex jubilee sett ut så också
![]()
Tror det är rätt enkelt att hitta en tillverkare av jubileelänkar och bara få dem att göra en liten korrigering för att passa befintlig boett.Ah, fast borde man inte tagit en ”Rolex” boett också då?
Jag har läst om en del kvalitetsproblem.Vad är er uppfattning om Spinnaker som märke? Tycker de deras Sp 5059 modell är ganska fin. Någon som har något och säga om den?
Har en Croft som jag är mycket nöjd med. Tycker kvaliten är i linje med övriga mikros i samma prisklass. Min första tog in vatten men fick en ny utan knussel.Vad är er uppfattning om Spinnaker som märke? Tycker de deras Sp 5059 modell är ganska fin. Någon som har något och säga om den?
Kör på Cartier! Gillar faktisk den materialkombinationen på Santosen. Gillade även tantal/stål jag hade på en AP. Är det någon slags tvåton du är ute efter?Kärat ned mig i boetter med lite mixade material eller finish, finns det några roliga sådana i mikrosvängen som inte kostar huggorm? Behöver inte vara rektangulära men tycker dessa nedan är trevliga så fick illustrera...
![]()
![]()
![]()
Kör på Cartier! Gillar faktisk den materialkombinationen på Santosen. Gillade även tantal/stål jag hade på en AP. Är det någon slags tvåton du är ute efter?
Jag tycker Vilhelm watches är fruktansvärt balla. Brons, kolfiber, titanium...Kärat ned mig i boetter med lite mixade material eller finish, finns det några roliga sådana i mikrosvängen som inte kostar huggorm? Behöver inte vara rektangulära men tycker dessa nedan är trevliga så fick illustrera...
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad är det för ref på Cartiern i mitten? Jäkligt ball!Kärat ned mig i boetter med lite mixade material eller finish, finns det några roliga sådana i mikrosvängen som inte kostar huggorm? Behöver inte vara rektangulära men tycker dessa nedan är trevliga så fick illustrera...
![]()
![]()
![]()
![]()
Kör på Cartier! Gillar faktisk den materialkombinationen på Santosen. Gillade även tantal/stål jag hade på en AP. Är det någon slags tvåton du är ute efter?
Någon som är på tårna, låt oss fokusera på klockorna istället?Fast nu är det ju det här microtråden och ett microbrand som efterfrågades och som inte kostade lyx-pengar. Cartier kan nog inte räknas som ett microbrand eller speciellt billigt.
(Räknar med utläggning om att Cartier inte alls är speciellt dyrt och ett jättelitet märke)
Visste inte att du var ett microbrandfanFörsök bara att inte bara skriva om att klockor är ripoffs och att man borde köpa ”riktiga” klockor när du skriver här inne.
Låt oss diskutera microbrands här inne iallafallNågon som är på tårna, låt oss fokusera på klockorna istället?
Som tillsammans med prisvärda modeller är klockor? Vi pratade om materialval och jag stöttade tanken om lite speciella tvåtonskombinationer?Låt oss diskutera microbrands här inne iallafall![]()
Alla som tycker att Cartier (som är fantastiska klockor) borde kvala in under begreppet ”affordables” räcker upp en hand...Som tillsammans med prisvärda modeller är klockor? Vi pratade om materialval och jag stöttade tanken om lite speciella tvåtonskombinationer?
Har jag aldrig påstått, även om jag köpt ett par. Sluta tramsa och smutsa ner tråden nu.Alla som tycker att Cartier (som är fantastiska klockor) borde kvala in under begreppet ”affordables” räcker upp en hand...
Frågeställaren ber om förslag på microbrands med roliga materialval med billigare prislapp. Visar bild på på JLC och Cartier som exempel på den typ av klocka som efterfrågas men inte i den priskategorin.Har jag aldrig påstått, även om jag köpt ett par. Sluta tramsa och smutsa ner tråden nu.
Tycker jag med och jag ber om ursäkt, blev bara så tröttDet här händer väl inte allt för ofta, men jag håller med @Aurum här. Vidgade vyer och tolerans mot det mesta är väl som kännetecknar denna tråden. Speciellt om någon rådfrågar efter speciella kriterier, dyra som billiga.
Jag har inget emot om någon skulle vilja posta en bild på sin Cartier tank, Speedmaster eller Franck Muller.
Jag tycker Vilhelm watches är fruktansvärt balla. Brons, kolfiber, titanium...
![]()
![]()
Gorilla watches är ju galet coola när det kommer till materialvalet.
Jäkligt bra fråga, kommer faktiskt inte på någon på rak arm. Geckota som nämndes innan har ju en på gång och Kemmner hade sin fyrkantiga modell Carré.@Jockinho @FreakyLeo känner ni till nån microtillverkare som gör tanks?
@Jockinho @FreakyLeo känner ni till nån microtillverkare som gör tanks?
Jag ställde samma fråga för ett tag sedan, men då dök inte ens Geckota upp som svar. Tror det är rätt tunnt på marknaden. Tanks är nog inte jättepopulära generellt.Jäkligt bra fråga, kommer faktiskt inte på någon på rak arm. Geckota som nämndes innan har ju en på gång och Kemmner hade sin fyrkantiga modell Carré.
Hittar du någon så dela med dig, blev lite sugen själv![]()