• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FOQ

Audemars
Jag ställde samma fråga för ett tag sedan, men då dök inte ens Geckota upp som svar. Tror det är rätt tunnt på marknaden. Tanks är nog inte jättepopulära generellt.

Jag köpte en Oris från 90talet till slut. De har en grym linje som heter B7460. Jäkligt gedigen trots att den är liten. Men, förvisso inte micro
53E4F4CA-2624-4CA1-8700-0475D4635ED6.jpeg

Finns i silver o guld med flera olika tavlor. Alltid pointer date, men inte alltid månfas.

Fin klocka det där!
 

Monk

Panerai
2-Faktor
8952A55F-23F0-4A35-85F0-B64B2CC1F115.png

Jag tänkte beställa en länk till min Magrette Pacific Diver. De verkar ha kommit ut med en ny typ av länk förra året. Skruvad. Någon som har testat den? De hade inga riktigt bra bilder på hemsidan. Lär sluta på ca 2000 för länken med frakt och tull.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
8952A55F-23F0-4A35-85F0-B64B2CC1F115.png

Jag tänkte beställa en länk till min Magrette Pacific Diver. De verkar ha kommit ut med en ny typ av länk förra året. Skruvad. Någon som har testat den? De hade inga riktigt bra bilder på hemsidan. Lär sluta på ca 2000 för länken med frakt och tull.
Ser ut att vara samma som till min Smiths PRS-25 och jag rekommenderar den inte. Hyfsat bra kvalitet med solida länkar osv. men alldeles för många fel. Låset är gigantiskt, över 40mm långt, 20mm brett och dryga centimetern tjock vilket gör den ruggigt obekväm och länken ser inte ut att passa till låset. Skruvarna är dåliga och löjligt lätta att dra sönder plus att de gärna skruvar ut sig och de är sylvassa. Länken är tung och min är 20mm i bandbredd och går bara ner till 18mm och sen upp till låset som är bredare än bandbredden.

Skulle dock kunna tänka mig att den sitter hyggligt på en större klocka typ 42mm och som har minst 22mm mellan bandhornen.

My two cents :)
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Ser ut att vara samma som till min Smiths PRS-25 och jag rekommenderar den inte. Hyfsat bra kvalitet med solida länkar osv. men alldeles för många fel. Låset är gigantiskt, över 40mm långt, 20mm brett och dryga centimetern tjock vilket gör den ruggigt obekväm och länken ser inte ut att passa till låset. Skruvarna är dåliga och löjligt lätta att dra sönder plus att de gärna skruvar ut sig och de är sylvassa. Länken är tung och min är 20mm i bandbredd och går bara ner till 18mm och sen upp till låset som är bredare än bandbredden.

Skulle dock kunna tänka mig att den sitter hyggligt på en större klocka typ 42mm och som har minst 22mm mellan bandhornen.

My two cents :)
Tack för information. Får se hur jag gör här.
 

Waldorf

Audemars
8952A55F-23F0-4A35-85F0-B64B2CC1F115.png

Jag tänkte beställa en länk till min Magrette Pacific Diver. De verkar ha kommit ut med en ny typ av länk förra året. Skruvad. Någon som har testat den? De hade inga riktigt bra bilder på hemsidan. Lär sluta på ca 2000 för länken med frakt och tull.
Detta spänne har varit uppe tråden förut. Har det på min M&S. Rejäl klump, hög, men funkar på den klockan som är hyfsat hög och m 22 mm band. Hade gärna fått vara lite slimmare som CW eller Steinharts mesh som har samma funktionalitet.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Citerar mitt eget inlägg från Bravur-passarounden om någon är intresserad :)
Jag har nu haft klockan i en vecka och tänkte dela med mig av lite intryck. Min övriga samling består uteslutande av dykare så jag är långt ifrån expert på dressare men here goes.
Jag tycker först och främst att det är oerhört kul med mindre märken (i synnerhet svenska) som vågar göra ur som inte är i DW-prisklass och vågar bekosta delar som svenskt stål och armband, istället för att bara tänka pengar och ta den enkla, kinesiska vägen. Tyvärr äger jag ingen systemkamera så ni får hålla till godo med några mindre bra mobilbilder.

Som daglig dykarklockebärare gillar jag att klockan är 39mm snarare än mindre. Den kändes liten första dagen men vände mig snabbt och har tyckt att den sitter bra på handleden.
Den mörkblåa tavlan är riktigt fin och skiftar härligt mellan en väldigt mörkt blå till mer åt det klarblå hållet beroende på ljus. Den inre cirkeln med sekunder är också en snygg touch och väl genomförd.
20190121_125333.jpg

Det jag kan störa mig lite på stundtals är placeringen av texterna på tavlan. Kan känna att det inte blir helt symmetriskt mellan "bravur", "automatic", och datumfönstret. Om man prompt ska ha datum (Jag föredrar klockor utan, då jag ändå inte använder det, vilket också syns på bilderna) hade jag föredragit bravurloggan klockan 9, datum kl 3 och automatic där den är nu, men det är ju högst subjektivt.
Det kupade safirglaset är en feature som jag verkligen gillar. Bidrar till en mycket mer attraktiv klocka i min mening.
Caset är på sidorna borstat nedtill och polerat upptill, och vid luggarna polerat hela vägen ned. Har funderat mycket på om jag gillar det valet och kommit fram till att jag tycker att det funkar bra!
20190121_125348.jpg
20190121_125424.jpg

Precis som tidigare testare är jag inte helt såld på låset. Dels upplever jag också att det går upp för lätt när klockan sitter tight, men jag stör mig också lite på att "flärpen" hamnar på utsidan. Jag hade hellre sett ett lås likt Christopher Wards som ser ut såhär:
20190121_131824.jpg

Tidhållningen har varit mycket bra under min testvecka. Jag vet att det står "worn" på alla mätningar men har haft den liggande i olika positioner under nätterna. Bäst tycks den leverera med kronan uppåt.
Screenshot_20190121-125732_WatchCheck.jpg

Avslutningsvis är jag väldigt tacksam att jag fått testa er klocka @Bravur och jag kan se mig själv äga en i framtiden när jag hamnar i större behov av en dressare. Jag tycker att det mesta med klockan är väldigt lyckat!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Beställde en länk trots allt. 22 mm. Jag hade förväntat mig att frakten skulle dra upp priset, men den blev bara 5 USD från Nya Zeeland. Totalt 103 USD och så blir det moms och tull på det. Så kanske 1500 Sek totalt, så jag gissade lite för högt där.
Hoppas du blir nöjd. Om det är samma lås och länken är 22-18mm med 20mm lås funkar det nog mycket bättre än om den börjar på 20mm.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Jag ställde samma fråga för ett tag sedan, men då dök inte ens Geckota upp som svar. Tror det är rätt tunnt på marknaden. Tanks är nog inte jättepopulära generellt.

Jag köpte en Oris från 90talet till slut. De har en grym linje som heter B7460. Jäkligt gedigen trots att den är liten. Men, förvisso inte micro
53E4F4CA-2624-4CA1-8700-0475D4635ED6.jpeg

Finns i silver o guld med flera olika tavlor. Alltid pointer date, men inte alltid månfas.
Fin! Tack för tipset.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Då kom FedEx förbi jobbat : ) Ininity wohoo!

Jag kommer lägga upp en paketöppning senare när jag har tid och fota och det är ljust ute.
date.png


crown.png


infinity.png


Strap-WARS !!!!! Ser nu att det blev lite mycket svart. 2x22mm, 2x20mm. Plasten som Obris använder luktar Hubba Bubba!!! Grymt sköna armband.
strapwars.png
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Då kom FedEx förbi jobbat : ) Ininity wohoo!

Jag kommer lägga upp en paketöppning senare när jag har tid och fota och det är ljust ute.
date.png


crown.png


infinity.png


Strap-WARS !!!!! Ser nu att det blev lite mycket svart. 2x22mm, 2x20mm. Plasten som Obris använder luktar Hubba Bubba!!! Grymt sköna armband.
strapwars.png
Vad är det för enögd sak på läder?
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Då kom FedEx förbi jobbat : ) Ininity wohoo!

Jag kommer lägga upp en paketöppning senare när jag har tid och fota och det är ljust ute.
date.png


crown.png


infinity.png


Strap-WARS !!!!! Ser nu att det blev lite mycket svart. 2x22mm, 2x20mm. Plasten som Obris använder luktar Hubba Bubba!!! Grymt sköna armband.
strapwars.png
Härligt! Vad är det för klocka längst till vänster?
 
Topp