Jag har nu haft klockan i en vecka och tänkte dela med mig av lite intryck. Min övriga samling består uteslutande av dykare så jag är långt ifrån expert på dressare men here goes.
Jag tycker först och främst att det är oerhört kul med mindre märken (i synnerhet svenska) som vågar göra ur som inte är i DW-prisklass och vågar bekosta delar som svenskt stål och armband, istället för att bara tänka pengar och ta den enkla, kinesiska vägen. Tyvärr äger jag ingen systemkamera så ni får hålla till godo med några mindre bra mobilbilder.
Som daglig dykarklockebärare gillar jag att klockan är 39mm snarare än mindre. Den kändes liten första dagen men vände mig snabbt och har tyckt att den sitter bra på handleden.
Den mörkblåa tavlan är riktigt fin och skiftar härligt mellan en väldigt mörkt blå till mer åt det klarblå hållet beroende på ljus. Den inre cirkeln med sekunder är också en snygg touch och väl genomförd.
Det jag kan störa mig lite på stundtals är placeringen av texterna på tavlan. Kan känna att det inte blir helt symmetriskt mellan "bravur", "automatic", och datumfönstret. Om man prompt ska ha datum (Jag föredrar klockor utan, då jag ändå inte använder det, vilket också syns på bilderna) hade jag föredragit bravurloggan klockan 9, datum kl 3 och automatic där den är nu, men det är ju högst subjektivt.
Det kupade safirglaset är en feature som jag verkligen gillar. Bidrar till en mycket mer attraktiv klocka i min mening.
Caset är på sidorna borstat nedtill och polerat upptill, och vid luggarna polerat hela vägen ned. Har funderat mycket på om jag gillar det valet och kommit fram till att jag tycker att det funkar bra!
Precis som tidigare testare är jag inte helt såld på låset. Dels upplever jag också att det går upp för lätt när klockan sitter tight, men jag stör mig också lite på att "flärpen" hamnar på utsidan. Jag hade hellre sett ett lås likt Christopher Wards som ser ut såhär:
Tidhållningen har varit mycket bra under min testvecka. Jag vet att det står "worn" på alla mätningar men har haft den liggande i olika positioner under nätterna. Bäst tycks den leverera med kronan uppåt.
Avslutningsvis är jag väldigt tacksam att jag fått testa er klocka
@Bravur och jag kan se mig själv äga en i framtiden när jag hamnar i större behov av en dressare. Jag tycker att det mesta med klockan är väldigt lyckat!