• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nicke75

Patek
2-Faktor
Skål kamrater!!
44CE35B7-6D0E-4F2B-A914-C36B7E483B3B.jpeg
88470B99-544F-4ACC-88AE-01FE857CE718.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Kanske något för byteslördag? I stort sett nyskick.
IMG_20201114_130755.jpg
IMG_20201114_130802.jpg

Byteslördag? Samma som förra veckan, vintage Tissot Seastar Auto, Scurfa Diver One, Steinhartbox och lite band :)

Någon som sitter på en grön och kan tänka sig en svart i byte? 😅 Trevlig lördag på er!
69AF8B1B-8FBC-40A8-9FBE-99D53A5A707A.jpeg
Jag är intresserad om ni mot all förmodan skulle vara intresserad av mina grejer :) Scurfa Diver One blå, vintage Tissot Seastar visodate Auto, steinhartbox och bandsallad...
 

Crispie

Rolex
Måste ju ge ett positivt utrop för C.Ward. Stod i valet och kvalet mellan denna och annan dykare, t.ex. Oris Aquis men valde att gå på en billigare linje den här gången :)

Kvaliteten slå högt över prislappen. Både vad det gäller finish och bygge. Känns sjukt gedigen, inget rassel eller backplay på bezel och länken är bland det bästa jag testat och spöar många, betydligt dyrare märken :) Kul!
7232CE7B-38B1-4F88-B436-93E9FA68E600.jpeg
0C751534-A34B-4852-96E2-82CB41F9E6A8.jpeg
Ännu en frälst! Härligt. +1 på allt du säger. Tycker MK3an är en sån jävla fullträff på alla sätt och vis. Jag har ingenting att anmärka på på min egen. Har du 40 eller 42? Tycker alltid det är svårt att avgöra på bild. Ser ut som 40?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jaså? Känner inte till någon blå monster, skulle vara någon super rare LE isåfall? Detta är en svart NOS SKX779-tavla och visare förutom sekundvisaren som kommer från 2a generationen ---> SRP313. 🙂

Edit: Glaset har blåtint i AR-behandlingen.
Då förstår jag, troligen pga antireflexbehandlingen som jag fått för mig att tavlan är blå. Letar efter någon blå dykare under 40mm. Får nog hoppa denna, ber om ursäkt för besväret.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Ännu en frälst! Härligt. +1 på allt du säger. Tycker MK3an är en sån jävla fullträff på alla sätt och vis. Jag har ingenting att anmärka på på min egen. Har du 40 eller 42? Tycker alltid det är svårt att avgöra på bild. Ser ut som 40?
Kan inte annat än att hålla med om rubbet! Fullträff, kvalitet kontra peng är nästan löjligt :)
Det är faktiskt ingen av dom, 38an är det!
 
Topp