• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Näh, blev jätteglad nu när hoppet tändes så jag gick in och kikade med en gång :woot: ... men dem hade inte heller 420B06LCW så nu blev jag ledsen igen :sorry:

Vostok_Amphibia_SE_420B06LCW-01-480x480.jpg


pNBhHO5.gif
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Breguet, eller är det bara jag? 😉
Absolut, finns många likheter. Är dock eg. kanske inte specifikt Breguet som är inspiration utan fickur från circa 1700 tal. Ska vara oerhört "high end" kvalitet till "affordable" pris. Kostade 2200 eur + moms när det begav sig vilket är "lågt" sett till verk och kvalitet på övriga komponenter. Ex. så är det riktig fräst guilloch på tavlan.
P3050269.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Absolut, finns många likheter. Är dock eg. kanske inte specifikt Breguet som är inspiration utan fickur från circa 1700 tal. Ska vara oerhört "high end" kvalitet till "affordable" pris. Kostade 2200 eur + moms när det begav sig vilket är "lågt" sett till verk och kvalitet på övriga komponenter. Ex. så är det riktig fräst guilloch på tavlan.
P3050269.jpg
Fatta mig rätt, tyckte också den såg fräsch ut, oerhört fint detaljarbete👌🏼
 

Kreacon

Audemars
Seiko sports 5 ser ganska intressant ut.
Visst! Kolla även in typ nodus, Helson, Armida, Wmt, Vostok, Maranez mm. Många märken som florerar i den prisklassen här i tråden erbjuder bättre finish och detaljer än tex seiko. Även om seiko är supernajs så kan du få ett seikoverk i en av ovan nämnda klockor men kanske ett safirglas istället för mineralglas osv. Skrolla igenom tråden, se om du hittar nåt du gillar, jämför specs och prislapp med tex seikos.
Enligt min extreeeeemt ödmjuka åsikt då såklart.
 
Senast ändrad:

Master J

Audemars
2-Faktor
Men jävla UPS, sug hästballe:rage:

Sitter och jobbar i köket med perfekt uppsikt över uppfart och brevlåda... har fått notis om att mitt paket från watchgecko ska levereras under dagen.
Plötsligt plingar det till i mobilen och UPS meddelar att dom "försökt" leverera men att det inte gått då jag ej funnits tillgänglig för att attestera leveransen. IDIOTER!
Så nu har hästk*ksugarna levererat mitt paket till stans skummaste paketombud istället... högst troligen blir jag knivhuggen om jag försöker hämta ut det.

(Watchgecko ska man väl inte klaga på.. 1-2 dagars leveranstid hade hållits om inte UPS fuskade... beställde från watchgecko fredag em.)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Men jävla UPS, sug hästballe:rage:

Sitter och jobbar i köket med perfekt uppsikt över uppfart och brevlåda... har fått notis om att mitt paket från watchgecko ska levereras under dagen.
Plötsligt plingar det till i mobilen och UPS meddelar att dom "försökt" leverera men att det inte gått då jag ej funnits tillgänglig för att attestera leveransen. IDIOTER!
Så nu har hästk*ksugarna levererat mitt paket till stans skummaste paketombud istället... högst troligen blir jag knivhuggen om jag försöker hämta ut det.

(Watchgecko ska man väl inte klaga på.. 1-2 dagars leveranstid hade hållits om inte UPS fuskade... beställde från watchgecko fredag em.)

Har upplevt samma sak med UPS, fick styra om paketet till ett utlämningaställe istället vilket förlängde leveransen med några dagar :(
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
1605610090104.jpeg

Holy smokes. Me likey.
Oj! Ja verkligen. Jag hade bara sett den vita med gula siffror på youtube vilket går bort pga fuskpatina. Trodde inte de hade gjort fler varianter. Men den gråa-vita och den svart-vita däremot! Dock är jag lite anti fixerade bandhorn... det är rätt tråkigt med det på min CWC liksom.
Måste kolla närmare!

Jaha...det är nån kickstartergrej... Sånt orkar jag ej.
 
Topp