• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vill tipsa om Gnomon's rea som har ganska bra priser: https://www.gnomonwatches.com/collections/sale
Vissa modeller till typ 50% rabatt :)

Mycket fint på deras rea
Slog till på denna förra veckan.
Röd datum klockan 4. Mmmm
Sen deras moms/partnervänliga faktura som grädde på moset :)


1605643006139.png



Dubbel Glycineglädje i hemmet nu
(Borde verkligen raka armen...)

1605643225427.png
)
 
@Jockinho
Fick hem ett idag från @Kalvin, blev kalas på Tisell om än liite svårt få på men gick med böjda stift och lite tryck :)
 
Men jävla UPS, sug hästballe:rage:

Sitter och jobbar i köket med perfekt uppsikt över uppfart och brevlåda... har fått notis om att mitt paket från watchgecko ska levereras under dagen.
Plötsligt plingar det till i mobilen och UPS meddelar att dom "försökt" leverera men att det inte gått då jag ej funnits tillgänglig för att attestera leveransen. IDIOTER!
Så nu har hästk*ksugarna levererat mitt paket till stans skummaste paketombud istället... högst troligen blir jag knivhuggen om jag försöker hämta ut det.

(Watchgecko ska man väl inte klaga på.. 1-2 dagars leveranstid hade hållits om inte UPS fuskade... beställde från watchgecko fredag em.)

Ja fy, UPS är med god marginal sämst i världen, råkade ut för samma sak rätt nyligen, men då såg jag fanskapet utanför, så när jag var på väg ner i trappan så får jag meddelande om misslyckad leverans pga att jag inte varit hemma. Han hade inte ens gått ur bilen. Hoppas du inte blir knivad när du hämtar din nya fina klocka. :)

Min Spinnaker från Singlesday har tagit en intressant tur idag om man ska tro på FedEX sida. Kom till Paris från HK i natt, sedan tillbaka till HK, sedan till Stanstead i UK, vidare till Japan för att återvända till Frankrike. :)

De påstår att den ska komma i morgon.

fedex.PNG
 
Ja fy, UPS är med god marginal sämst i världen, råkade ut för samma sak rätt nyligen, men då såg jag fanskapet utanför, så när jag var på väg ner i trappan så får jag meddelande om misslyckad leverans pga att jag inte varit hemma. Han hade inte ens gått ur bilen. Hoppas du inte blir knivad när du hämtar din nya fina klocka. :)

Min Spinnaker från Singlesday har tagit en intressant tur idag om man ska tro på FedEX sida. Kom till Paris från HK i natt, sedan tillbaka till HK, sedan till Stanstead i UK, vidare till Japan för att återvända till Frankrike. :)

De påstår att den ska komma i morgon.

fedex.PNG

Det var ingen klocka i mitt fall utan en trave länkar och band från watchgecko... men jag överlevde uthämtandet och kunde åka vidare till postnord-ombud och hämta en klocka 😀
 
Riktigt fin! Hur är känslan på den? Känns den ändå ordentlig? 😁
Den känns väldigt stabil och finishen är riktigt bra :) Länken är lite stel och "gnisslig", det finns lite vassa kanter, låset är lite slappt, skruvarna i länken är ganska dåliga... inga fel utseendemässigt men den känns billigare än vad den ser ut, men det är ju visserligen inte så konstigt då den ser ut att kosta 500k :D
 
Den känns väldigt stabil och finishen är riktigt bra :) Länken är lite stel och "gnisslig", det finns lite vassa kanter, låset är lite slappt, skruvarna i länken är ganska dåliga... inga fel utseendemässigt men den känns billigare än vad den ser ut, men det är ju visserligen inte så konstigt då den ser ut att kosta 500k :D
Intressant! Får kika närmare på en sådan, är lite sugen på något DJ-liknande. 😁
 
Intressant! Får kika närmare på en sådan, är lite sugen på något DJ-liknande. 😁
Ganska övertygad om att San Martin gör den absolut bästa "datejuste"-homagen :D Finns en hel hög av dem här i tråden så de kommer säkerligen att dyka upp lite då och då på köp&sälj. Finns i stål eller roséguld med marmor-, meteorit- eller pärlemortavla och i gulguld med malakittavla. Själv är jag sjukt sugen på gulguldsvarianten då jag tycker att den kombon ser absolut dyrast ut :D Alla modeller kan man få med antingen PT5000 eller SW200 i.
 
Om stål är intressant hänger min MOP-tavlade löst i lådan. Flaggade för detta för några sidor sedan. Den är fortfarande kvar hos mig och slutsåld hos San Martin. PMa om det låter intressant.
20201024_131641.jpg

20201024_131504.jpg
Mums. Tycker nästan att MoP-tavlan gör sig bättre på stålisen, snyggare när det blir lite skarpare kontraster mellan tavlan och visare/logga/index :D
 

How about yes? 😛



Enda dressaren jag har på radarn just nu...👇🏼


Finns i några andra intressanta färger också.
Va fan skulle du visa den där venezianen för? 😉
 
Vad fint :) Har du någon favorit av dina Fairwind hittils? Det är verkligen svårt att välja färg och bezel. Kanske kommer en i pastell med.
Screen Shot 2019-05-02 at 12.33.44 PM.png
Tack!

Tyvärr ingen favorit, gillar båda lika mycket. Ser fram emot att länken kommer om någon månad, får se hur stål kommer te sig. Den köpte jag först för att maxa stålkänslan. Den grå köptes för jag kunde inte stå emot då Seaforth i grå/grå länge varit en favorit.

Däremot kan jag säga att mint som accentfärg på sekunden är absolut bäst, även om den orangea är bra också. Den är så sjukt bra vald till den grå tavlan.

Vi får se vad som händer med färger och ev datum i framtiden. Det har gått en del rykten men den senaste tiden har det blivit mer tydligt att det är 2 färger som gäller. Det kan vara pga att han vill att man köper nu och inte väntar :)

Edit: ok då, om jag var tvungen att sälja en av dem så behåller jag den grå.
 
Tillbaka
Topp