• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

HSK

Patek
2-Faktor
Nån som kommer ihåg Deleted Member? Han som bara försvann? Ligger bakom en del aktiva trådar också. 🤣

Riktig KS-klassiker. Han var rätt aktiv här med.
Nejdå, han verkar fortfarande vara aktiv! 🤭
Lite otippat att han gör en sån tydlig hommage va? Eller så har han gjort det tidigare... Måste erkänna att jag gillar den! Problemet med riktiga Moonwatch är att den är megacool på pappret, men sitter som en påse skridskor IRL.
(och nu blir man väl bannad for life :p)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Det vet du! Jag har lite mycket omkring mig bara, plus att jag försöker hålla mig ifrån att köpa klockor 😀

Och på tal om det, ingen som är sugen på en Orient Star Star Seeker?
Kan tänka mig ett delbyte mot typ en San Martin, eller Tisell :)
9NQFEh6.jpg
Jag dööör. Hade precis raderat den ur minnet.
Stort tack för det 🥴
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Långt ifrån mikromärke. Men väldigt affordable. Rätt ovanligt med klockor som man kan lira Mario på, coolare än tourbillon om du frågar mig.
20201119_165356.jpg

Satt och kollade en videorecension precis av den. Blir liiite trött på att Nintendo börjat köra med limiterade produktionsrundor så att snåljuggen (trademark pending) inte kan sitta och vänta på reor :(
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Precis som @M26 sa så är det ett seiko NH35 verk i, samma som sitter i seikos modeller men heter då 4r35.

Hursomhelst så har jag haft tur med båda mina san martin klockor som kör nh35, retro divern och denna håller tiden väldigt bra! Vi pratar endast några sekunder per dag i tidsavvikelse.
Har haft två sinn, en u1 med sellita och en ezm3 med eta verk i. Båda hade en tidsavvikelse på 10sek per dag, då pratar vi klockor i 20k klassen... det känns inget vidare. Kan säkerligen haft otur men ändå, en billig klocka kan man acceptera att den går lite sisådär.

Mmm... men jag gillar inte den hackiga gången på 21600-verk...
Har några klockor med miyota 9-serie... är väl också hyfsat billigt verk, men 28800
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Evil panda med gulddetaljer hade vart snyggare 🤔
Jag tycker den elaka pandan som redan finns är skitsnygg. Men vill inte ha sekundvisare, därför jag hoppades på bicompax. Menar du att sub dials skulle varit i guld?

Tyckte denna var riktigt cool faktiskt. Men gilt är verkligen inget för mig.

@Lord_tito88 Är den limiterad? Finns ju lite överallt. Att Nintendo knappt sänker priserna på sina egna produkter och spel är ju inget nytt. På deras shop är det dock mycket rea och ibland dyker en AAA Nintendo-titel upp där. Jag köper mest fysiskt till Switch och säljer vidare sen.
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Lite otippat att han gör en sån tydlig hommage va? Eller så har han gjort det tidigare... Måste erkänna att jag gillar den! Problemet med riktiga Moonwatch är att den är megacool på pappret, men sitter som en påse skridskor IRL.
(och nu blir man väl bannad for life :p)
Den vita 1962 är ju nästintill en kopia (utseendemässigt) på Universal Geneve "Nina Rindt"
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Jag tycker den elaka pandan som redan finns är skitsnygg. Men vill inte ha sekundvisare, därför jag hoppades på bicompax. Menar du att sub dials skulle varit i guld?

Tyckte denna var riktigt cool faktiskt. Men gilt är verkligen inget för mig.

@Lord_tito88 Är den limiterad? Finns ju lite överallt. Att Nintendo knappt sänker priserna på sina egna produkter och spel är ju inget nytt. På deras shop är det dock mycket rea och ibland dyker en AAA Nintendo-titel upp där. Jag köper mest fysiskt till Switch och säljer vidare sen.
Ja precis, sub dials i guld skulle gjort klockan mycket snyggare. Var nog lite otydlig där 😅
 

Crispie

Rolex
Föräldrarledig idag. Startar dagen med kaffe och @BoZ80 seiko med @SpaceAce läder band😍

Håller fortfarande på att fundera om 36mm är för litet eller ej😊 bli en utvärdering efter idag🤔

Klart är att det är en vacker klocka😊
IMG_20201120_074615.jpg
IMG_20201120_074556.jpg

Trevlig fredag på er mikro friends!
Ser mycket bra ut ivf. Personligen tycker jag att en klocka inte kan bli för liten, bara för stor. Men det är ju inte jag som ska ha den. Men tillåt dig att ge dig tid att vänja dig. Ser som sagt grymt ut!
Edit: autocorrect korrigering.
 
Senast ändrad:

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ok vet att jag är typ sist på bollen när det gäller Ventus, men fick hem denna igår. Den är ju hur bra som helst! Älskar den gröna färgen och pluspoäng på att de färgmatchat datumet. Härlig storlek och gillar kontrasten mellan blinging tavla och den matta boetten. Grym klocka helt enkelt.. 🙂
IMG_20201119_121759.jpg
IMG_20201119_121513.jpg
Otroligt fin klocka! Den är ju fantastisk, så är det!
 
Topp