• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

3 i rad :)

Nya Hyperion från Lorier, med bidirectional bezel 48 klick, godkänt?

Lorier GMT.png


Någon annan får snabba sig att köpa i morgon, de lär ta slut fort.
 
3 i rad :)

Nya Hyperion från Lorier, med bidirectional bezel 48 klick, godkänt?

Lorier GMT.png


Någon annan får snabba sig att köpa i morgon, de lär ta slut fort.
Är det någon som har handlat från Lorier och kan dela med sig av erfarenhet kring leveranstid, moms osv.? Jag köpte en gång en Falcon (jag antar att det var v1 med 39x48x14mm, v2 är 36x44x11) men upplevde den som väldigt stor och klumpig så den såldes vidare direkt. Neptune känns mycket mer rimlig i sina mått och dessutom med vridring vilket alltid är trevligt: https://www.lorierwatches.com/products/neptune-siii-blue-white

Jag har på sistone funderat på att köpa en lite dyrare pjäs och har bl.a. kikat på BB58B och visst, det är så klart stor skillnad i kvalitet, tidshållning osv. men det tar emot lite att betala 30-40k för när man får så otroligt mycket mer för pengarna med mikros. ☺️
 
Vilken gillar du bäst? Svarta eller?
Jag vet ej ännu faktiskt,båda har sin charm...boetten på den svarta är nog snäppet vassare medans urtavlan på den gråa känns mysigare...
Kanske man måste behålla båda två:)
Dock så håller även den svarta en hög kvalitetsnivå vilket upskattas… men jäklar vad bra dessa sitter på armen måste jag säga...;)
Man är ju lite sugen på en san martin sub också! hur är den storleksmässigt mot Retangulan? sköna färger på MarineMastern förresten👍
 
Senast ändrad:
Jag vet ej ännu faktiskt,båda har sin charm...boetten på den svarta är nog snäppet vassare medans urtavlan på den gråa känns mysigare...
Kanske man måste behålla båda två:)
Dock så håller även den svarta en hög kvalitetsnivå vilket upskattas… men jäklar vad bra dessa sitter på armen måste jag säga och det är ju nästan det viktigaste..
Du borde prova 19 mm barton gummi på. Klockren kombo!
 
Någon som vet vilken kvalitet Louis Erard håller?
Älskar utseendet på H.Moser Cie Endevour men ett pris på 20000CHF gör att det inte lutar åt ett köp :D
Hittade då att Louis Erard har en Homage på denna till ett mycket rimligarr pris. Frågan är dock vilken kvalitet de håller? Även Montage har en med liknande utseende men ett ännu bättre pris. Den enda reservationen jag jar är strl, 40/41mm (som dressare). Dock verkar det dit vi är på väg så lär inte hitta ngt likande i strl 36-38.
HMoser_1200-0201_p.png
69287AA65.BAAC82.png
Screenshot_20201116-103335_Chrome.jpg
Har inte haft koll på Louis Erard men tycker det ska bli sjukt spännande att se nya samarbetet med Vianney Halter som jag är ett stort fan av. Släpps om några dagar och får väl räknas till "affordable" om man jämför med vad Vianneys egna kreationer kostar :)

 
Baltic har precis släppt bilder på sin nya GMT modell som släpps den 27de november. Jag gillar Baltic oerhört mycket och tycker den blå/gråa var magisk. Vad tycks?
35EAFA3A-6004-48CE-9F4A-67FAFD396175.jpeg
 

Bilagor

  • 674F4BE9-E11F-4A4A-9E2E-4EC2E8B97546.jpeg
    674F4BE9-E11F-4A4A-9E2E-4EC2E8B97546.jpeg
    58.9 KB · Visningar: 3
  • 396FE66F-4428-4D3D-AC2A-60965B86D444.jpeg
    396FE66F-4428-4D3D-AC2A-60965B86D444.jpeg
    54.3 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Topp