• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kanske en poäng i det du skriver. Personligen har jag haft två homages (bortser från Tudor nu). Känns styggt och fel på något vis med en homage runt handleden.
Jag är knäpp, gillar ju oftast inte ens förlagorna så personligen är det ganska enkelt att hålla sig borta då 95% ska efterlikna rååålex 🙃
obs obs, alla får tycka och gilla vad den vill, hoppas jag inte trampar på ömma tår 😇

Kanske en poäng i det du skriver. Personligen har jag haft två homages (bortser från Tudor nu). Känns styggt och fel på något vis med en homage runt handleden.

Jo, tvivlar inte en sekund på att det är mycket klocka för pengarna, men känns det inte fel?
Det här måste vara forumets mest urvattnade ämne nu, finns hundratals svar på detta. Upp till var och en, alla gillar olika osv (dessa diskussioner har en dålig förmåga att gå överstyr). 🙂

Det här måste vara forumets mest urvattnade ämne nu, finns hundratals svar på detta. Upp till var och en, alla gillar olika osv (dessa diskussioner har en dålig förmåga att gå överstyr). 🙂
Visst är det så och håller med, men samtidigt tycker jag inte ämnet ska tabubeläggas. Kan ju diskuteras på ett sansat vis tänker jag...eller i alla fall försöka 🙂

Vad tycker du om den thus far? Jämfört med "basmodellerna" är det ändå viss skillnad tycker jag. Grymt att se den i kombination med din kameralins👌🏼
Ja dom har utan tvekan höjt ribban när det gäller dom lite nyare modellerna. Fin finish och detaljerna är skarpa och trevliga.
Känns premium. Tavlan är helt outstanding med tanke på priset👍.
PSX_20201123_202242.jpg

Visst är det så och håller med, men samtidigt tycker jag inte ämnet ska tabubeläggas. Kan ju diskuteras på ett sansat vis tänker jag...eller i alla fall försöka 🙂
Absolut, det har jag inte nämnt något om. Flikade mest in för att det snabbt går utför med det ämnet och det tidigare har blivit riktigt tråkig stämning :) försöker mest proaktivt motverka. Därav att alla gillar olika.

Ja dom har utan tvekan höjt ribban när det gäller dom lite nyare modellerna. Fin finish och detaljerna är skarpa och trevliga.
Känns premium. Tavlan är helt outstanding med tanke på priset👍.
PSX_20201123_202242.jpg
Skönt, då var det inte jag som hade blivit tokig 🤣 Det är nästan så man känner för att skicka lite extra pengar till fabriken för att lätta på samvetet.

Idag kom det äntligen ett paket.
E9071B21-4FAB-45E0-BC8B-E902E4CDD4D8.jpeg
D2A82749-14D1-496A-B973-7A9448DB9AA8.jpeg
BB905151-69FC-45A4-B49C-24BA434C6C94.jpeg
Tur den är 39 mm. Bärs större. Fantastiskt fin och riktigt grym och bekväm länk med både halvlänkar och möjlighet till mikrojustering i spännet.

Silkeslen i uppdraget.

Får återkomma med fler bilder framöver.
Äntligen kom den, stort grattis broder!
Mister Von, du som kan det här med att modda Vostoks. En sån där härlig variant som @JohnMonchard har, är det något man bygger eller finns den som ref?
Det är en 170548 som bör finnas i lager igen när som helst om man ska tro Vostok-Watches24. Jag har precis beställt delar och tänkte göra en liknanden fast med 710 ministry boetten, bör få all delar om en vecka eller så ;)
+1 på den. Den ser riktigt trevlig ut 👌🏻😊
Edit: Med dessa visarna i guld 😍 Ref: SE 710555S
IMG_20200704_125748.jpg
Liknande denna ska jag sätta ihop, fortsättning följer om ett par veckor 😁
Oh ja! Hur känns den där? Alla dessa Vostoks har gjort mig nyfiken som attans
Grymt bra enligt min ödmjuka mening, finns få klockor som ger så mycket njutning för så lite pengar ☺️

Hörni idag damp två nya Venturo Skindivers ner i min låda, grymma klockor på alla sätt och vis men kan bara konstatera att det ännu en gång redan brunnit över under väntetiden 😞 Hojta till om intresse finns, säljs i första taget parvis till introduktionspris!

IMG_20201123_203517.jpg
IMG_20201123_204429.jpg

Måste ändå inflika mina tankar angående homages som det diskuteras lite lätt just nu. För nån månad eller två sedan så avskydde jag verkligen homages, fattade inte grejen överhuvudtaget!? När jag sedan började hänga i denna tråden allt mer så började jag se mer "nyktert" på hela grejen.
Jag har en speedy som ändå anses som en klassiker och "grail" för många. Betalade 32k ny för några år sedan då Rob Engström körde sin årliga mellandagsrea, detta är mycket pengar för mig som är en vanlig knegare med hus och ungar. Idag listar den 52k!! Sinnessjukt ju!!
Nu har jag även två homages av rolex, en hulk och en äldre 6538 som bond hade. Hulken går beggat för 150k och uppåt, helt vansinnigt men jag gillar designen men kommer aldrig ha råd med en sån och vill inte lägga de pengarna heller för den delen! Där kommer san martin sub in, självklart går det inte ens att jämföra dessa två men den funkar helt klart som ett svin billigt alternativ och suget för the real deal minskade iaf för mig. Bond rolexen går väl knappt ens att hitta och gör man det får man nog hosta upp rejäl slant, samma där san martins variant funkar ypperligt som ett alternativ.
På ett sätt känns det dumt att gynna denna industri men ändå inte tycker jag. Hade det handlat om rena kopior med samma namn som originalet då är det fet nej i min värld! Mina tankar såhär på kvällskvisten 😊.
Alltid roligare med bilder👍
IMG_20201103_130308.jpg
IMG_20201119_155237.jpg
IMG_20201108_100919.jpg

Gillar inte homage. Men beställde just en... fan!

Va fan skulle tjejen önska sig en klocka för... Hade velat köpa en Seiko SNK809 men så fastnade hon för denna Cadisen och ovärt att köpa den bara då så då tog jag en till mig själv med. Får väl ha den och flippa den sen och köpa Seikon då istället.

20201123_213522.jpg

Senast ändrad:
Hur sjutton funkar aliexpress? Har ju inte skrivit in nån mail. Får jag en avi i brevlådan bara?

Jobbigt att min adress innehåller många Å Ä och Ö. Men tror ändå att paketet lär ju komma till Sverige innan jul, frågan är om den lämnar postnord innan jul..

Tillbaka
Topp