• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Gillar inte homage. Men beställde just en... fan!
Vet hur det känns! 😔 Lätt å trilla dit... 😉😁👍
Ja så är det. Trådens inverkan. Man slappnar av, trivs, öppnar sinnet och ser ljuset 😊.
Har själv ett par lite dyrare pjäser i lådan utöver alla mikros och affordables som jag har och har haft. Hade jag varit tvungen att välja så hade det blivit mikros, kul-deluxe. Som tur är slipper jag att välja 👍😊.

Älskar glaset.
E4F533F1-55BC-4251-9DCB-486A159E8224.jpeg

Hur sjutton funkar aliexpress? Har ju inte skrivit in nån mail. Får jag en avi i brevlådan bara?

Jobbigt att min adress innehåller många Å Ä och Ö. Men tror ändå att paketet lär ju komma till Sverige innan jul, frågan är om den lämnar postnord innan jul..
Kommer paketet inte rakt i lådan så kommer det ju en avi 👍. Känns dock mer tvivelaktigt att du har det på handleden till jul men med en nypa tur så kanske. Ska hålla tummen 😊.

Måste ändå inflika mina tankar angående homages som det diskuteras lite lätt just nu. För nån månad eller två sedan så avskydde jag verkligen homages, fattade inte grejen överhuvudtaget!? När jag sedan började hänga i denna tråden allt mer så började jag se mer "nyktert" på hela grejen.
Jag har en speedy som ändå anses som en klassiker och "grail" för många. Betalade 32k ny för några år sedan då Rob Engström körde sin årliga mellandagsrea, detta är mycket pengar för mig som är en vanlig knegare med hus och ungar. Idag listar den 52k!! Sinnessjukt ju!!
Nu har jag även två homages av rolex, en hulk och en äldre 6538 som bond hade. Hulken går beggat för 150k och uppåt, helt vansinnigt men jag gillar designen men kommer aldrig ha råd med en sån och vill inte lägga de pengarna heller för den delen! Där kommer san martin sub in, självklart går det inte ens att jämföra dessa två men den funkar helt klart som ett svin billigt alternativ och suget för the real deal minskade iaf för mig. Bond rolexen går väl knappt ens att hitta och gör man det får man nog hosta upp rejäl slant, samma där san martins variant funkar ypperligt som ett alternativ.
På ett sätt känns det dumt att gynna denna industri men ändå inte tycker jag. Hade det handlat om rena kopior med samma namn som originalet då är det fet nej i min värld! Mina tankar såhär på kvällskvisten 😊.
Alltid roligare med bilder👍
IMG_20201103_130308.jpg
IMG_20201119_155237.jpg
IMG_20201108_100919.jpg

Håller helt med dig, och andra sidan så hade jag hellre lagt 150 tkr på en Hulk än på en exempelvis en bil. Klockhobbyn är ju rent av ekonomiskt i jämförelse med att äga en bil 😭

Någon som har tips på bra perlon
band med bra spänne!
Fick hem nåt riktigt skräp idag från
Natoband.nu!
Imponerande att du fick hem någonting över huvud taget! :oops:

Edit: Eulit ska enligt många tillverka de bästa perlonbanden. De finns bl.a. att köpa hos strapped.se. :)

Angående perlon så erbjuder bl.a. Eulit flera olika modeller som är olika grova och vad som passar bäst beror så klart på personlig preferens. Jag tror att det finns åtminstone tre olika varianter om jag inte minns fel?

Vackert! Hur känns deras första länk och även overall finish på skindivern? 🙂
Som man kan förvänta sig av GG/Venturo dvs. mycket bra men jag hann tröttna innan leverans, man tycker liksom att jag borde ha lärt mig vid det här laget att pre-orders inte är min grej men nej jag ska prompt in och förhandsboka allt som har ett leveransdatum på 3 månader eller längre :facepalm:

IMG_20201123_221445.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp