• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fuck me. Då kom det en sådan här också.
2166E752-CB97-47CA-B05D-87325FE86A1F.png
2453E5D6-2CFF-475C-A6C6-95D55C044B55.png
Men va fan! Damn you Glenn!

Den är fin men den lider av samma symptom som deras oysterlänkar, dvs den faller inte fritt vid bandhornen, det blir lite av en båge.
Jag kommer nog sälja länken separat faktiskt, inte sådär skönt rasslig som vintage heller. Jag kör denna som är den enda länken jag behöver.

83709EE0-D75C-47C5-BD10-B3BA96243E42.jpeg

Klockan däremot är en vinnare, men...

Jag köpte ju en GMT också förra veckan så jag har lovat fru att sälja denna (men vill inte) så om någon kommer med ett bra bud så är den till salu.

97A7A0D7-901A-4C4D-BDF8-64B05896FA3B.jpeg

Du kan ju säga att du endast fick skambud från dom snåla KS:arna så det är lika bra att behålla den ;)

Du kan ju säga att du endast fick skambud från dom snåla KS:arna så det är lika bra att behålla den ;)

:) jag ska nog sälja denna via andra forum, det går lite trögt här sedan något år som vi alla märkt. Det finns specifika Yemagrupper där dessa redan efterfrågas. Snart slutsåld modell också, det finns 2st med oyster och en med coffin-länken kvar hos Yema.

Skulle det bli en keeper så är jag sugen på att klippa bort låset på denna, tror den skulle bli grym utan.

Angående SM BB58 (BB50?) Så verkar iaf WR-watches spela oförstående.
Jag skrev ett snabbt mail och frågade om just denna modell.
Och detta är svaret jag fick:

Hello sir,

Sorry for the confusion we have brought to you, unfortunately the San Martin does not offer any BB58 homage at the moment, but the closest model will be the Steel sub, i have attached a few links for your reference, please let me know if there is anything else i can help! :)
Have a great day~

:) jag ska nog sälja denna via andra forum, det går lite trögt här sedan något år som vi alla märkt. Det finns specifika Yemagrupper där dessa redan efterfrågas. Snart slutsåld modell också, det finns 2st med oyster och en med coffin-länken kvar hos Yema.

Skulle det bli en keeper så är jag sugen på att klippa bort låset på denna, tror den skulle bli grym utan.

Mjo, det är synd att det inte är lika lätt att flippa klockor på k&s som tidigare. Känns som att det är bäst att sälja mer unika klockor på exempelvis Ebay än på Tradera.

Mjo, det är synd att det inte är lika lätt att flippa klockor på k&s som tidigare. Känns som att det är bäst att sälja mer unika klockor på exempelvis Ebay än på Tradera.
Fast nu ska jag inte sälja längre, inte än i alla fall. Den är ju grym.
Får ta beslut i vår/sommar när nya brons-gmt’n kommit också. Kommer ha 5 st Superman men de är rätt så olika, ligger de bredvid varandra är det ganska mycket variation. Bild på det kommer i februari. Nu lite fler bilder på denna godingen.

44C07FD8-0FCA-460C-B6D3-06416D98D8DB.jpeg

774818A3-0142-4986-8FBA-BB7D147B2862.jpeg

532B3EE6-A58C-4808-B62C-9FF8FA13C361.jpeg

Tillägg: det var värt att vänta på coffin-länken för de som levereras nu har mer fräs i lumade bezeln. Första batchen var väldigt dålig på det.

Nytt svar av självaste Glenn!

So glad to know you like the Datejust model and thanks for your interest for the new SN008G Black Bay 58 homage!

Yes, here is a picture and some specifications, they will be available in about 2 months, I will keep you updated!
SN0008.png

Case is 40mm, lug to lug length 48mm, lug width 20mm, case thickness is 11.5mm, dial diameter(Visible to eye) is 28.5mm, will have SW200 movement, crown is 7mm and with 200m water resist performance, wish above info will be helpful!

Hej på er!
Har sätt att många har san martin klockor och undrar hur dessa är kvalitet mässigt, undrar även hur ni känner med att klockorna i princip är kopior på kända märken och modeller (missuppfatta mig rätt vet att de inte är "kopior" eller "fakes") :)

Hej på er!
Har sätt att många har san martin klockor och undrar hur dessa är kvalitet mässigt, undrar även hur ni känner med att klockorna i princip är kopior på kända märken och modeller (missuppfatta mig rätt vet att de inte är "kopior" eller "fakes") :)

Tror ordet du söker efter är copage ;) Hade själv en Pagani copage av en Rolex GMT och för pengarna tyckte jag att den var härlig. Så länge man inte försöker få copagen att framstå som något annat tycker jag det är okej.

Tror ordet du söker efter är copage ;) Hade själv en Pagani copage av en Rolex GMT och för pengarna tyckte jag att den var härlig. Så länge man inte försöker få copagen att framstå som något annat tycker jag det är okej.
Håller med att det är helt okej så länge man inte försöker få dem att framstå som annat:)

Hej på er!
Svarar bara på andra frågan, tycker det är skittrist med härmapor men som tur är måste man inte köpa✌🏼

En liten fundering, hur kommer det sig att man gör många homages av just Rolex och inte lika mycket av exempelvis AP, PP, Omega, Breitling, osv? Jag vet att det förekommer, men absolut inte i samma utsträckning som Rolex.

En liten fundering, hur kommer det sig att man gör många homages av just Rolex och inte lika mycket av exempelvis AP, PP, Omega, Breitling, osv? Jag vet att det förekommer, men absolut inte i samma utsträckning som Rolex.
För att varenda kotte känner till Rolex? Tror inte det är svårare än så plus att dom är lättare att kopiera för det har gjorts tusentals ggr redan.

Populärt märke även hos ”vanligt” folk vilket gör det fördelaktigt för andra att kopiera skulle jag tro. Har en själv och är nöjd, klart välbyggd för pengarna man betalar. (SM sub)

För att varenda kotte känner till Rolex? Tror inte det är svårare än så plus att dom är lättare att kopiera för det har gjorts tusentals ggr redan.
Tror det är bara för att det verkar reta Rolexägarna mer än det retar andra ägare av andra märken när något liknar deras. Kan det vara så enkelt? 😊

Kanske en poäng i det du skriver. Personligen har jag haft två homages (bortser från Tudor nu). Känns styggt och fel på något vis med en homage runt handleden.
Populärt märke även hos ”vanligt” folk vilket gör det fördelaktigt för andra att kopiera skulle jag tro. Har en själv och är nöjd, klart välbyggd för pengarna man betalar. (SM sub)
Jo, tvivlar inte en sekund på att det är mycket klocka för pengarna, men känns det inte fel?

• Like
Reactions: v0n
Kanske en poäng i det du skriver. Personligen har jag haft två homages (bortser från Tudor nu). Känns styggt och fel på något vis med en homage runt handleden.

Jo, tvivlar inte en sekund på att det är mycket klocka för pengarna, men känns det inte fel?
Det tycker jag inte, hade det varit en taskig kopia så hade det varit illa däremot. Har tyvärr inte råd att ha det värsta från varje till tillverkare och då tycker jag en bra homage kan göra jobbet ganska bra.

Hej på er!

Grym kvalite för litet pris. Trist de plankar allt kan tyckas men jag köper å andra sidan klockan för jag gillar just stilen. För egen del tycker jag dykare från SM i ~2k klassen är bättre än ex seiko i samma.

Tillbaka
Topp