Crispie
Silver
Men va fan! Damn you Glenn!Fuck me. Då kom det en sådan här också.
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men va fan! Damn you Glenn!Fuck me. Då kom det en sådan här också.
![]()
![]()
Dagens träningskompanjon
![]()
Den är fin men den lider av samma symptom som deras oysterlänkar, dvs den faller inte fritt vid bandhornen, det blir lite av en båge.
Jag kommer nog sälja länken separat faktiskt, inte sådär skönt rasslig som vintage heller. Jag kör denna som är den enda länken jag behöver.
![]()
Klockan däremot är en vinnare, men...
Jag köpte ju en GMT också förra veckan så jag har lovat fru att sälja denna (men vill inte) så om någon kommer med ett bra bud så är den till salu.
![]()
Du kan ju säga att du endast fick skambud från dom snåla KS:arna så det är lika bra att behålla den![]()
jag ska nog sälja denna via andra forum, det går lite trögt här sedan något år som vi alla märkt. Det finns specifika Yemagrupper där dessa redan efterfrågas. Snart slutsåld modell också, det finns 2st med oyster och en med coffin-länken kvar hos Yema.
Skulle det bli en keeper så är jag sugen på att klippa bort låset på denna, tror den skulle bli grym utan.
Oh så bra den är!!Idag kom det äntligen ett paket.
![]()
Tur den är 39 mm. Bärs större. Fantastiskt fin och riktigt grym och bekväm länk med både halvlänkar och möjlighet till mikrojustering i spännet.![]()
Silkeslen i uppdraget.
Får återkomma med fler bilder framöver.
Fast nu ska jag inte sälja längre, inte än i alla fall. Den är ju grym.Mjo, det är synd att det inte är lika lätt att flippa klockor på k&s som tidigare. Känns som att det är bäst att sälja mer unika klockor på exempelvis Ebay än på Tradera.
Snygg! Var hittade du den i 39mm?Idag kom det äntligen ett paket.
![]()
Tur den är 39 mm. Bärs större. Fantastiskt fin och riktigt grym och bekväm länk med både halvlänkar och möjlighet till mikrojustering i spännet.![]()
Silkeslen i uppdraget.
Får återkomma med fler bilder framöver.
Hej på er!
Har sätt att många har san martin klockor och undrar hur dessa är kvalitet mässigt, undrar även hur ni känner med att klockorna i princip är kopior på kända märken och modeller (missuppfatta mig rätt vet att de inte är "kopior" eller "fakes")![]()
Håller med att det är helt okej så länge man inte försöker få dem att framstå som annatTror ordet du söker efter är copageHade själv en Pagani copage av en Rolex GMT och för pengarna tyckte jag att den var härlig. Så länge man inte försöker få copagen att framstå som något annat tycker jag det är okej.
Svarar bara på andra frågan, tycker det är skittrist med härmapor men som tur är måste man inte köpaHej på er!
Har sätt att många har san martin klockor och undrar hur dessa är kvalitet mässigt, undrar även hur ni känner med att klockorna i princip är kopior på kända märken och modeller (missuppfatta mig rätt vet att de inte är "kopior" eller "fakes")![]()
För att varenda kotte känner till Rolex? Tror inte det är svårare än så plus att dom är lättare att kopiera för det har gjorts tusentals ggr redan.En liten fundering, hur kommer det sig att man gör många homages av just Rolex och inte lika mycket av exempelvis AP, PP, Omega, Breitling, osv? Jag vet att det förekommer, men absolut inte i samma utsträckning som Rolex.
Populärt märke även hos ”vanligt” folk vilket gör det fördelaktigt för andra att kopiera skulle jag tro. Har en själv och är nöjd, klart välbyggd för pengarna man betalar. (SM sub)En liten fundering, hur kommer det sig att man gör många homages av just Rolex och inte lika mycket av exempelvis AP, PP, Omega, Breitling, osv? Jag vet att det förekommer, men absolut inte i samma utsträckning som Rolex.
En liten fundering, hur kommer det sig att man gör många homages av just Rolex och inte lika mycket av exempelvis AP, PP, Omega, Breitling, osv? Jag vet att det förekommer, men absolut inte i samma utsträckning som Rolex.
Tror det är bara för att det verkar reta Rolexägarna mer än det retar andra ägare av andra märken när något liknar deras. Kan det vara så enkelt?För att varenda kotte känner till Rolex? Tror inte det är svårare än så plus att dom är lättare att kopiera för det har gjorts tusentals ggr redan.
...det ocksåTror det är bara för att det verkar reta Rolexägarna mer än det retar andra ägare av andra märken när något liknar deras. Kan det vara så enkelt?![]()
Kanske en poäng i det du skriver. Personligen har jag haft två homages (bortser från Tudor nu). Känns styggt och fel på något vis med en homage runt handleden.För att varenda kotte känner till Rolex? Tror inte det är svårare än så plus att dom är lättare att kopiera för det har gjorts tusentals ggr redan.
Jo, tvivlar inte en sekund på att det är mycket klocka för pengarna, men känns det inte fel?Populärt märke även hos ”vanligt” folk vilket gör det fördelaktigt för andra att kopiera skulle jag tro. Har en själv och är nöjd, klart välbyggd för pengarna man betalar. (SM sub)
Vad tycker du om den thus far? Jämfört med "basmodellerna" är det ändå viss skillnad tycker jag. Grymt att se den i kombination med din kameralinsJa då var man på banan igen. Ny ryss med trevlig sandwichtavla denna gång.
![]()
En liten fundering, hur kommer det sig att man gör många homages av just Rolex och inte lika mycket av exempelvis AP, PP, Omega, Breitling, osv? Jag vet att det förekommer, men absolut inte i samma utsträckning som Rolex.
Invicta har en riktigt grym blandning mellan SMP och Sub.Håller med dig om att det är riktigt trist, skulle själv gärna se fler välgjorda copager av SMP![]()
Det tycker jag inte, hade det varit en taskig kopia så hade det varit illa däremot. Har tyvärr inte råd att ha det värsta från varje till tillverkare och då tycker jag en bra homage kan göra jobbet ganska bra.Kanske en poäng i det du skriver. Personligen har jag haft två homages (bortser från Tudor nu). Känns styggt och fel på något vis med en homage runt handleden.
Jo, tvivlar inte en sekund på att det är mycket klocka för pengarna, men känns det inte fel?
Hej på er!
Invicta har en riktigt grym blandning mellan SMP och Sub.