• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

8CA8C7E0-3713-456F-9A60-70FED9A0B60A.jpeg
Rotationsbyte, SM MM300 av och denna på

Oh oändligt visa och kunniga tråd, hur ska man gör när;

Paket från Frankrike försvinner in i Postnords system och inte går att söka på?

Jag har mitt franska kolli-ID som slutar på FR samt ett nummer med 28 siffror, ”ytterligare sändningsinfo” från La Poste.

Tack på förhand för eventuell hjälp.

Denna ligger nog hos mitt ombud, men det verkar aldrig komma någon avisering.
2F557F23-94CB-462E-88CD-877661FAC794.jpeg

Jag har mitt franska kolli-ID som slutar på FR samt ett nummer med 28 siffror, ”ytterligare sändningsinfo” från La Poste.

https://parcelsapp.com/en ?

Ha tålamod...

De deklarerade inte fullt pris när jag beställde men vet ej om det alltid är så!

Utan att säga för mycket så har både Armida o Helson "finurliga lösningar". Beställ - ordernummer- maila kundservice (inte i omvänd ordning för då får du andra svar)✌🏼

Bra, tack!
Då är det bara att våndas lite för mej själv nu då... behöver jag en till gul dykare? 😅

Nån som vet hur det är med moms vid beställning från Helson eller Armida?
Full kostnad deklarerad eller?

Blir rätt sugen på en sån här, nu med 15 % rabatt:
gul helson.jpg

Blir väl knappt 4500 kr med dagens dollarkurs efter 15 % rabatt...
Frågan är väl om man bör räkna med ytterligare typ 1200 kr i moms?
Har själv varit nära att beställa en sådan. Den har nått! Ska bli kul att höra vad du tycker om du köper, vet inte om jag hittat några omdömen på den. Var iof ett tag sedan jag letade nu.

Har själv varit nära att beställa en sådan. Den har nått! Ska bli kul att höra vad du tycker om du köper, vet inte om jag hittat några omdömen på den. Var iof ett tag sedan jag letade nu.

Ingen orsak. Eller så väntar man på att Certina släpper en nytolkning av Super PH1000? Jaaa :woot:

Såklart. Alla god ting är två. Eller tre.

Den finns i turkost också 😋

Jag lånar tråden lite för att skamlöst lägga ut en efterlysning på denna modell, Baltic HMS001 cream dial. :bag: Jag upptäckte den nyligen när jag satt och surfade runt bland olika mikromärken men den ersattes tyvärr av en ny modell (HMS002) tidigare i höstas och säljs inte längre som ny.

Jag mailade Baltic och frågade om de möjligtvis kunde ha något ex kvar men det hade de inte och de hade inte heller möjlighet att ordna fram tavlan (nya modellen är så vitt jag förstår identisk i måtten så en fullösning hade varit att köpa det löst och byta tavlan). Stort plus för trevligt bemötande och riktigt snabba svar dock. 😊

Hur som helst, om ni stöter på en sån här till försäljning i någon mikrogrupp där ute, på ebay eller vad som helst så får ni jättegärna höra av er!

packshot-hms-cream-black.png
I princip alla modeller i Baltics första generation är snyggare. True story!

Tack, körde den och den sa i alla fall at paket kommer köras ut till mig.

@BoZ80 tålamod funkade inte, var är klockan? :)
Det löste sig. Manual:

1. om man får post eller paket från Frankrike med La Poste via Colliseum så ska man söka paket på laposte.fr på fraktnummer. Sen scrollar man ner på sidan till extra info om sändning, trycker och får fram ett 27 siffror långt nummer.

2. ta bort de 7 första och de 6 sista och voila! Ta resten och sätt in i Postnord-appen. Likt Joe Labero har man nu hittat sitt paket.

Senast ändrad:
Yonssons och Sams two watch guys, urbildningsradion, TGN (the grey NATO). En av mina gamla favoriter heter unwound, dom har inte släppt något sedan 2018 men det är många lärorika grymma avsnitt. Kolla in den också.

Kolla in Two broke watch guys, många avsnitt om Sovjetiska klockor samt affordable :)

EDIT: pucktvåa

watchgecko brukar ju göra reklam för sin/nån podd i deras reklammail...
Tack!
Nu mår jag ska ni veta, detta är en gral för mig :) så.sjukt.bra.

CC3AB7D2-AED4-47BB-B4BB-51924A1C9594.jpeg
Grattis! Ser oxå sjukt bra ut.

Tillbaka
Topp