• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

2FE7040F-AF41-44FF-AFB5-A82AEE79426A.jpeg

Har också Zeno Zex sedan några år och den har varit grym. Går +4-5sek/dag. Upplever Zeno är av bra kvalité, dessutom kul märke.

Najs! Ja, klockan går helt perfekt! Du har också NOS urverket AR 5206? det tickar rätt högt men det är ganska gött tycker jag!

Är ett klick ifrån att beställa hem en Maranez Layan i stål. Någon som vet när de brukar dra till med rabatter? Inget i mellandagarn? efter nyår?
Tack på förhand! :)
(bild lånad)
Maranez.jpg

Är ett klick ifrån att beställa hem en Maranez Layan i stål. Någon som vet när de brukar dra till med rabatter? Inget i mellandagarn? efter nyår?
Tack på förhand! :)
(bild lånad)
Maranez.jpg

Nästan säker på att nästa rabatt är vid påsk.. Men du kanske kan mejla dem och säga att du missade det dealen vid jul.. :) Ska du köpa den borstade eller den polerade? :D

Nästan säker på att nästa rabatt är vid påsk.. Men du kanske kan mejla dem och säga att du missade det dealen vid jul.. :) Ska du köpa den borstade eller den polerade? :D

Det ska jag göra! Tack för tipset.
Jag tänkte faktiskt slå till på den polerade, min 3sek bildsökning gav bara bilder på borstad :rolleyes:
Tack igen för snabbt svar :)

Edit: Mailat nu och inväntar svar!

Senast ändrad:
Det ska jag göra! Tack för tipset.
Jag tänkte faktiskt slå till på den polerade, min 3sek bildsökning gav bara bilder på borstad :rolleyes:
Tack igen för snabbt svar :)

Edit: Mailat nu och inväntar svar!

Kör polerat, roligare tycker jag. Sen kan du flippa den till mig för nyfiken själv nu men aldrig gjort slag i saken :)

Såg din bild och spontanmailade dem också.
Hur lång är väntetiden? Hur stor rabatt var det innan jul?
10% Får jag för mig efter lite research. Inte mycket men sänker plus den oundvikliga tullkostnaden totalpriset med några hundringar. Lova dock att PM:a mig om du slår till för då är det bara 1 i lager kvar i vilket fall jag kör på fullt pris ändå :)

10% Får jag för mig efter lite research. Inte mycket men sänker den oundvikliga tullkostnaden med några hundringar. Lova dock att PM:a mig om du slår till för då är det bara 1 i lager kvar i vilket fall jag kör på fullt pris ändå :)

20% var det, Maranez kör alltid det. kostade ~2000kr fram till 19/12.

Nästa rabatt nog vid kinesiska nyåret, påsk. Men tveksamt om de finns kvar då. Men kanske, fast lååång väntan hehe

De gör iaf trevliga boetter. Hade en Bangla, men gillade inte tavlan och visarna tillsammans. Resten var bra även om de lånat allt design från ennebi/prototyp Panerai.

01778ABC-E8BA-4317-8524-4F80152217C1.jpeg

Layan har finare tavla, mer generisk boett (många som använder, även om Panerai är originalet) och bra wr :)

Najs! Ja, klockan går helt perfekt! Du har också NOS urverket AR 5206? det tickar rätt högt men det är ganska gött tycker jag!

Blir lite fundersam.. är rätt säker på det sitter ett ETA 2824 i min. Köpte min för ca 3 år sen och tror man bytt verk några gånger. Grym klocka som stillar vintage Explorer-begäret!

Senast ändrad:
F83596B4-9E56-4E2F-BDCF-5A4C1AAFD489.jpeg
660B3AAD-D7C1-4D94-A17F-7D4B644E86A5.jpeg
98CB5BB5-3DF8-4B17-BB97-BCF5D8169E01.jpeg
7AAE8983-F3FE-46E1-B1E1-BCEC05FB815B.jpeg
Någon ur panelen som testat Krypton? Själv hade jag inte en susning om märket tills jag råkade surfa in och kolla av en slump på deras sida och fastnade för en av deras grymma klockor ”Dragonfish”. Nu sitter jag här denna fredag och har precis öppnat en stor låda med denna minst sagt rejäla dykaren i. Jag har höga förväntningar, men första intrycket säger att den kommer hänga med mig länge. Återkommer med mer info framöver

Någon ur panelen som testat Krypton? Själv hade jag inte en susning om märket tills jag råkade surfa in och kolla av en slump på deras sida och fastnade för en av deras grymma klockor ”Dragonfish”. Nu sitter jag här denna fredag och har precis öppnat en stor låda med denna minst sagt rejäla dykaren i. Jag har höga förväntningar, men första intrycket säger att den kommer hänga med mig länge. Återkommer med mer info framöver

Cool.
Kollade lite på sidan. De hade ju tagit klockan som smycke till nästa nivå med en klocka som inte går att läsa tiden på :)

Cool.
Kollade lite på sidan. De hade ju tagit klockan som smycke till nästa nivå med en klocka som inte går att läsa tiden på :)
Ja den modellen Schrödinger fattade jag aldrig? När jag försökte läsa om den så växlade sidan över till tyska hela tiden. Sitter tydligen ett automatiskt urverk inuti, men ändå inte möjligt att avläsa tiden? Vet inte riktigt vad poängen var där. Hursomhelst, på Dragonfish’en går det alldeles utmärkt att se vad klockan är som tur är

Finns någon liknande klocka jag provade för många år sedan, var aktuellt i byte men nappade aldrig. Stod är den, men cool! Borde provat :D

Grattis! :)

Tillbaka
Topp