Åh andra sidan verkar dem kraftigt böjda så kanske sitter fint ändå...?Så den är så pass? Ja, kanske lite onödigt långt.
(Beskuren screenshot)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åh andra sidan verkar dem kraftigt böjda så kanske sitter fint ändå...?Så den är så pass? Ja, kanske lite onödigt långt.
Jag gillar den! Ser egen ut också, så ingen kan väl beskylla den för att vara lik en annan klocka. "Usch samma borstning på det vänsta bandhornet som på en model Breitling släppte sent på 50-talet. Äcklig kopia"Åh andra sidan verkar dem kraftigt böjda så kanske sitter fint ändå...?
(Beskuren screenshot)
Jag gillar den! Ser egen ut också, så ingen kan väl beskylla den för att vara lik en annan klocka. "Usch samma borstning på det vänsta bandhornet på en model som Breitling släppte sent på 50-talet. Äcklig kopia"
Riktigt grymma klockor du har där! Fråga; Steinhart har jag aldrig testat , har bara läst mycket här på KS. De verkar vara mycket gnäll om dem precis som du skriver. Själv tycker jag dom ser schyssta ut. Är det kvalle och bang for the buck?Tänkte det vore roligt se vilka mikromärken ni köpte i år och era korta tankar om dem? Så vi får inspiration för 2018
Gruppo Gamma Vanguard (brons)
Min första Gruppo Gamma, och brons, men inte min sista. Grym kvalite på alla sätt och vis, lite klen lume bara. Lär diskutera återköp 2018 med nya ägaren
Precista prs-3
Kom när cwc-suget var som störst. Uppenbar homage men på steroider. Som vanligt fin kvalite från timefactors. Perfekt som res- och sommardykare. Borde kanske behållit som beater då de åldras snyggt Gula tavelvarianten kanske vore något sommar 2018!
Helson Shark diver
Velat testa en Helson SD länge. Och den gjorde mig inte besviken kvalitetsmässigt. Grym lume, fin känsla i bezel och härligt industriell design/rå finish. Blått är dock inte flått hos mig, inte ens vid andra försöket
CW trident 43mm
Blev så glad när denna fick köpas till ett fyndpris. Bra på alla sätt, finns inget dåligt. En klocka som kommer stanna
Obris Morgan Aegis
Köptes för ca en månad sedan och suttit på större delen av den tiden. Perfekt storlek, tunn och upplever den som gedigen och lumetavlan är välgjord och annorlunda. Här för att stanna? Känns faktiskt så
Steinhart nav b 47mm
Steinhart får mkt skit för sina homager. Med rätta tycker jag. Flygarna är dock trevliga, både i finish och karaktär. Denna var årets första köp och kom helt fel in (behövde egentligen något ~38mm...). Såldes således bara efter någon dag. Men har köpts tillbaka och är påväg igen för en mer ärlig chans, känns roligt!
Överlag har jag insett att mikromärken är det jag verkar uppskatta mest. De säljs ofta till bra priser och kvaliten blir bättre och bättre. Får jag önska ser jag fler egna designer men 2017 tycker jag vi har fått se en rejäl satsning på det så känns bra inför framtiden!
Potentiella mål 2018:
Gruppo Gamma vanguard 42mm (stål)
Steinhart Triton 45mm
Benarus moray
Riktigt grymma klockor du har där! Fråga; Steinhart har jag aldrig testat , har bara läst mycket här på KS. De verkar vara mycket gnäll om dem precis som du skriver. Själv tycker jag dom ser schyssta ut. Är det kvalle och bang for the buck?
Blev tvungen att googla triton 1000m, såg jävligt nice utTack
Jo men det tycker jag iaf begagnat. Skulle dock inte köpa nytt (möjligtvis triton), men nog mer för att det kommer förloras en del vid flipp och priserna gått upp senaste åren. Det enda jag kan klaga på piloten är att den kunde haft bättre AR på glaset men möjligt de har det bättre nu, den hade ganska många år på nacken.
Jag skulle iaf vilja prova en triton 1000m, men sagt länge nu utan att göra slag i saken, kanske år 2018 Tror dock bara @Veratio som äger en på forumet
Tack
Jo men det tycker jag iaf begagnat. Skulle dock inte köpa nytt (möjligtvis triton), men nog mer för att det kommer förloras en del vid flipp och priserna gått upp senaste åren. Det enda jag kan klaga på piloten är att den kunde haft bättre AR på glaset men möjligt de har det bättre nu, den hade ganska många år på nacken.
Jag skulle iaf vilja prova en triton 1000m, men sagt länge nu utan att göra slag i saken, kanske år 2018 Tror dock bara @Veratio som äger en på forumet
Den finns faktiskt kvar @Jockinho .
2018 blir kanske året den säljs.. Men helt ärligt, det är mycket klocka för pengarna, känns nästan dumt att sälja den för kaffepengar när den är kanon att ha när man åker utomlands och på somrarna som ombytesklocka. Gör sig grymt på Nato, enligt mig.
Blev nästan sugen att plocka fram den nu.
Cool. Vad är det för märke, ser inte riktigt på urtavlanDessa verkar lite roliga.
Ah sorry glömde länk.Cool. Vad är det för märke, ser inte riktigt på urtavlan
Oj, berätta! Hur är den här? Jag hade förbeställt den men avbokade då något annat skojigt dök upp i horisonten.
Jag började året med att ge mig en försenad julklapp. Maranez Rawai 45mm. Tjock, ja jättetjock, bronsklocka med fin sandwichtavla i grönt. Bra kvalitetskänsla, men fick lämna efter några månader då den fick alldeles för lite handledstid...Tänkte det vore roligt se vilka mikromärken ni köpte i år och era korta tankar om dem? Så vi får inspiration för 2018
Är riktigt nöjd med den. Gillar vintage utseendet.Oj, berätta! Hur är den här? Jag hade förbeställt den men avbokade då något annat skojigt dök upp i horisonten.
Det är inte så att du kan fotografera från lite olika vinklar, nyfiken på form och tjocklek som inte syns på deras hemsida. Och hur känns kvalitén i övrigt?Är riktigt nöjd med den. Gillar vintage utseendet.
Det är inte så att du kan fotografera från lite olika vinklar, nyfiken på form och tjocklek som inte syns på deras hemsida. Och hur känns kvalitén i övrigt?