• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack 😊 Klart det gör 😁
Så jäkla tuff och bara tuffare när denna ikon är lite av en doldis för de flesta. Hade det stått Rolex eller Omega på tavlan så hade den inbringat minst det femdubbla, aningens skevt när Aquastar har minst lika intressant om inte intressantare dykararv i ryggen✌🏼

Jaaaa jag vet, jag rör mig i fel tråd men vad fasen! Man känner sig ju som hemma här!
1DB61FF0-75B8-40C8-BC12-FAEDBF0ADB89.jpeg
Vilken klocka alltså! En renodlad PJÄS!

Så jäkla tuff och bara tuffare när denna ikon är lite av en doldis för de flesta. Hade det stått Rolex eller Omega på tavlan så hade den inbringat minst det femdubbla, aningens skevt när Aquastar har minst lika intressant om inte intressantare dykararv i ryggen✌🏼
Det är ännu lite tuffare när man ska starta upp den och får ställa den 3 gånger innan den till slut kickar igång och vill börja gå som den ska 😂🤣😂🤣 #vågaälskavintage 😂

• Wow
Reactions: HSK
Det är ännu lite tuffare när man ska starta upp den och får ställa den 3 gånger innan den till slut kickar igång och vill börja gå som den ska 😂🤣😂🤣 #vågaälskavintage 😂
Men kul att allt funkar som det ska med tanke på åldern ändå 😊 Dyk tidtagningen har tickat en halvtimme nu, sen stannar den efter en timme kl12 😊
Edit: Den har även Lume, men man får ha en kamera med snabb slutartid. Eller snarare extremt snabb slutartid 😂
IMG_20201215_195127.jpg

IMG_20201213_194027.jpg

Senast ändrad:
Nån som är sugen på en Imperfect?
Trodde den var 42mm men tyckte den bars lite litet för att vara det.
Läste på och insåg att den är 40mm med 41mm vridring...
8A990F83-4F59-41FE-AF44-2A2E71B83D93.jpeg

Men kul att allt funkar som det ska med tanke på åldern ändå 😊 Dyk tidtagningen har tickat en halvtimme nu, sen stannar den efter en timme kl12 😊
Edit: Den har även Lume, men man får ha en kamera med snabb slutartid. Eller snarare extremt snabb slutartid 😂
IMG_20201215_195127.jpg

IMG_20201213_194027.jpg
Ett litet tips. Använd en annan ljuskälla än ett stearinljus om du vill ladda lumen 😊.
(länk känns också tryggare och mindre brandfarlig)

Är det någon som har hört talas om Astor + Banks? Jag känner igen namnet sedan tidigare och det har väl säkert passerat förbi i flödet men jag har inte tittat närmare på märket förrän ikväll när jag satt och tittade på lite mikrovideos på Youtube. Ruskigt snygg och jag är väldigt sugen på att beställa en...Frågan är bara vilken färg? Det lutar åt blå men samtidigt är det en rätt trist färg och jag hade nog hellre sett den i svart. Det finns även en variant med silvertavla och blånerade visare samt en mint dial som visserligen är rätt trevligt men också känns lite som en gimmick som man snabbt tröttnar på (det finns även en MOP men det är så gräsligt att jag inte ens tar upp det som alternativ :)).

astor-and-banks-fortitude-22.jpg
astor-and-banks-fortitude-24.jpg
ezgif-4-1a698a0bb6e9.png

Är det någon som har hört talas om Astor + Banks? Jag känner igen namnet sedan tidigare och det har väl säkert passerat förbi i flödet men jag har inte tittat närmare på märket förrän ikväll när jag satt och tittade på lite mikrovideos på Youtube. Ruskigt snygg och jag är väldigt sugen på att beställa en...Frågan är bara vilken färg? Det lutar åt blå men samtidigt är det en rätt trist färg och jag hade nog hellre sett den i svart. Det finns även en variant med silvertavla och blånerade visare samt en mint dial som visserligen är rätt trevligt men också känns lite som en gimmick som man snabbt tröttnar på (det finns även en MOP men det är så gräsligt att jag inte ens tar upp det som alternativ :)).

ezgif-4-1a698a0bb6e9.png

Tycker den ser väldigt trevlig ut! 😃

Bonuspoäng för matchande datum på mint varianten också 👍🏼

IMG_20201216_052721_047.jpg

Har haft Nodus Sector på armen i över en vecka så det var dags för något nytt. Himla skönt att det dök upp en square på posten igår 😅

Har försökt med lite olika mekaniska klockor som vardagsbeaters utan att det känts rätt. Prövar att köra en square som beater fram till i februari.

Funkar det så ska jag banta ner samlingen ordentligt och behålla max 10 - 15 klockor.

För övrigt inte en enda resenär på tåget ännu...får ta en kaffe till och kolla på klockor på Youtube! 😁

Trevlig arbetsdag på er! ☕

ezgif-4-1a698a0bb6e9.png

Superfin! Ser ut som en riktig GADA.
Men jag håller med dig om att de gärna hade fått ha en svart modell. Lite konstigt att man väljer bort det för även om man kan tycka att det är lite "tråkigt" med svart så är det ju ändå klassiskt.

Såg för övrigt på Instagram häromdagen att Traska verkar vara på gång med något liknande:

FB_IMG_1608098557889.jpg

Nu skrev jag visserligen i mitt förra inlägg att jag ska banta ner samlingen...🤔

Men om vi glömmer bort att jag sa det och ser fram emot dom tre nya Scurfa som släpps nästa vecka...är det då gloss blue eller gloss orange man ska beställa? 😂

diver-one-d1-500-gloss-blue-10.jpg

diver-one-d1-500-gloss-blue-08.jpg

diver-one-d1-500-gloss-blue-11.jpg

diver-one-d1-500-gloss-orange-10.jpg

diver-one-d1-500-gloss-orange-09.jpg

diver-one-d1-500-gloss-orange-11.jpg

Har ju varit sugen på något orange ett tag men tänkte å andra sidan sälja Nodus Sector och då saknas ju en blå klocka i samlingen 🥴

Nu skrev jag visserligen i mitt förra inlägg att jag ska banta ner samlingen...🤔

Men om vi glömmer bort att jag sa det och ser fram emot dom tre nya Scurfa som släpps nästa vecka...är det då gloss blue eller gloss orange man ska beställa? 😂

Har ju varit sugen på något orange ett tag men tänkte å andra sidan sälja Nodus Sector och då saknas ju en blå klocka i samlingen 🥴
Tycker scurfa e riktigt najs men den orangea och gula har verkligen det där lilla extra😍

ezgif-4-1a698a0bb6e9.png
Har själv varit sugen att slå till vid ett antal tillfällen men backat i sista sekund. Enl. alla reviews jag läst/sett så kommenterar dem att den inte sitter så bra. Boettlocket är tjock och lyfter upp klockan så att den nästan ser ut att sväva på handleden.
Screenshot_20201216-072607_Chrome.jpg

Båda är snygga men den blå är strået vassare imho :)

Alltid orange 🤓

Tillbaka
Topp