• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den är grymt fin och har kikat på den också. Tyvärr är jag smått allergisk mot gmt, annars hade jag nog klippt den med en gång.
Vilken klocka "behöver" man egentligen? Tycker du ska ge den en ärlig chans innan slutligt beslut 🙂

Förstår dina tankar kring GMT eftersom det för de allra flesta är en helt onödig funktion. Men jag har länge tyckt att det är otroligt snyggt med svart-röd GMT-bezel och en sån kan man ju liksom inte ha om man inte har en GMT..😄

Japp, tack för tipset kompis 😘 Det åkte även med en klocka av bara farten.
v1G37Dh.jpg

FjEwB8D.jpg

RkBy1oV.jpg
Vilken löjligt cool klocka! :D

Spontan-beställde den här för några dagar sen:

DSC_0237.JPG
DSC_0236.JPG

Fick hem den igår (valde express-frakt) och den är både snygg och känns gedigen. (Det är en SE-modell som ju håller lite högre kvalitet än vanliga Amphibian).

Nu funderar jag dock på om jag verkligen "behöver" den eller om jag ska låta den gå vidare direkt. Den ligger fortfarande ouppackad och plastad i sin låda.

Vad tycker ni, ska jag behålla den? Eller är det någon som känner för att ta över den till ett förmånligt pris?
Spontan-beställde den här för några dagar sen:

DSC_0237.JPG
DSC_0236.JPG

Fick hem den igår (valde express-frakt) och den är både snygg och känns gedigen. (Det är en SE-modell som ju håller lite högre kvalitet än vanliga Amphibian).

Nu funderar jag dock på om jag verkligen "behöver" den eller om jag ska låta den gå vidare direkt. Den ligger fortfarande ouppackad och plastad i sin låda.

Vad tycker ni, ska jag behålla den? Eller är det någon som känner för att ta över den till ett förmånligt pris?
Coke, paddel, eget arv, egen design, sjukt snygg, stabilt arbetarverk, affordable = behåll!

I wish! Dock kan den där klockan vara för stor för mina spaghettiarmar.. är lite allergisk mot ”lånat-pappas-klocka”-känslan som kan uppstå.. vad är l2l måttet? Gissar 50-55 nånstans?
Kapar din fråga och svarar med min upplevelse. Testat den ett par gånger och den sitter faktiskt bra på tunna handleder. Vågar inte svara på L2L, men på mina 16-16,5cm handleder sitter den rätt bra med tanke på att den väger väldigt lite.

Tillbaka
Topp