• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@MaBr Hur går det Legobyggandet? Skulle vara kul att se dina satser (Lego alltså, ingenting annat... 😂). Jag var in i Legobutiken tidigare idag och fick med mig en sån här hem som jag tänkte att vi skulle bygga ihop under julledigheten. Det är lite roligt hur man verkligen blir som ett barn på nytt när man går där bland hyllorna och drömmer om alla möjliga och omöjliga byggen. 😍

10260_alt1.jpg
Vad kul, det är så jäkla mysigt att bygga tillsammans tycker jag. 😊 Rolig byggsats du har hittat också, den ser ut att vara kul att bygga! För oss går det bara fint! Vi har försökt styra upp här hemma men börjar bli ont om plats och då har vi bara satt upp de små satserna... 😬
PSX_20201219_224557.jpg

Vi har inte byggt på ett tag och projekthögen i sovrummet har växt lite... Tur man är gift med en som också är helt galen annars hade man nog blivit utslängd. 😁 För relevans så finns det en affordable klocka någonstans i nedan bild också. ☺️
PSX_20201219_224507.jpg

Vad kul, det är så jäkla mysigt att bygga tillsammans tycker jag. 😊 Rolig byggsats du har hittat också, den ser ut att vara kul att bygga! För oss går det bara fint! Vi har försökt styra upp här hemma men börjar bli ont om plats och då har vi bara satt upp de små satserna... 😬
PSX_20201219_224557.jpg

Vi har inte byggt på ett tag och projekthögen i sovrummet har växt lite... Tur man är gift med en som också är helt galen annars hade man nog blivit utslängd. 😁 För relevans så finns det en affordable klocka någonstans i nedan bild också. ☺️
PSX_20201219_224507.jpg
Ordentliga satser där @HSK o @MaBr 🤭 G-shock på när man håller på med det där va? 🤭

Godnatt på er alla sköningar 😘

PSX_20201219_224557.jpg

PSX_20201219_224507.jpg
Nu blev man avis. Vilken hög😍 Jag hittade klockan med till slut...

Posten skötte sig! Min första "dyrare" Seiko :)
PSX_20201217_191258.jpg

Sjukt snygg bild mannen! Krispiga kanter på klockan och bra skärpedjup👌🏼👀

Nästan så jag kan tänka mig en alpinist nu. But how about no. Året är 2020 och cathedral hands är fortfarande inte forbidden by law...😐👎🏼

Sorry för sen kommentar. Såg först nu att den låg och skräpade i multi-citat 😅

Heads up!! "Byteslördag"

Här kommer ett julklappspaket som nästan är för bra för att vara sant. Säljes idag tillsammans för bara 1600 spänn. Kommer fullset och på sina originallänkar på bild. Billigt-deluxe. 🎅 Ho ho.
Var nu inte blyga och kom och sätt er i tomtens knä 🎁.
Edit: slut i rutan
PSX_20201219_120436.jpg
PSX_20201219_120619.jpg
PSX_20201108_132447.jpg
PSX_20201207_151450.jpg

Ångrar nu att jag inte slog till på det där paketet! 😅 Sjukt bra deal 👀

Kompis! Är det min gamla CWC så är den från 2014 för böveln! 😱

Haha ja men det stämmer ju! 😂
Vetefaen hur men lyckades ju flippa årtalet med min Constellation från -98 🙃

Ingen garre eller brunsprit att skylla på idag dock. Endast bärs och bastu! 🍻

IMG_20201219_213826-picsay.jpg

Hade en trevlig lokförare med mig på överliggning i Sundsvall. Så blev visst några bärs i bastun. 🍻🍻🍻

Nytillkomna go everywhere beatern är ju rätt trevlig den också!

Tålig, exakt, lätt att läsa av snabbt, auto light, komposit länk, bra funktioner, enkel att göra inställningar på med Bluetooth...

1500:- nypris = no brainer!

Nyss av plastat och kortat länk på ny fördärvet, trott eller ej men har fått två påminnelser från ombudet angående denna.. inte likt mig alls då man helst brukar vilja ha paketet dagen innan jag beställt haha.. är nog inne i en svacka😅 men riktigt trevlig klocka för pengen
F49DB48E-C98F-4F95-8D4B-6AFEA64F7CBE.jpeg

Helrätt blå på den tavlan! 👀👍🏼
Går mot svart i lågljus situationer?

Nej precis, får hoppas att det bara är en vanlig influensa :)
Ja, jag tycker också att det är det svåraste. Jag kör med tuschpenna för att försöka hitta sweetspot och sen få det att sätta sig i muskelminnet.
Har inte testat covid än men själva testet var... eh omysigt. Om du inte gjort det tidigare får du ett stalltips; gör det på fastande mage.

Tuschpenna? På bladet? Hurvarnär?

Klockbild för topic. Skönt drag och babbel här ikväll🙂
FBA953DF-300D-40A0-AA05-CCA208500004.jpeg

PSX_20201219_224557.jpg

PSX_20201219_224507.jpg
Wow! :woot: Jag anar en viss förkärlek för Harry Potter? 👍 Jag tycker att de har många fräcka satser och det är kul att de satsar på lite mer avancerade byggen. Nu för tiden finns det till och med särskild belysning man kan köpa till creatorserien m.m. som är anpassade till specifika modeller.
Ordentliga satser där @HSK o @MaBr 🤭 G-shock på när man håller på med det där va? 🤭

Godnatt på er alla sköningar 😘
Haha, jag tänkte faktiskt posta en bild på setet med en G på handleden bara för din skull men orkade inte mer än att googla fram en produktbild. 😂
Jag har tyvärr sålt Legoklockan men tror att @MaBr har kvar sin...? 😁

Sjukt snygg bild mannen! Krispiga kanter på klockan och bra skärpedjup👌🏼👀

Nästan så jag kan tänka mig en alpinist nu. But how about no. Året är 2020 och cathedral hands är fortfarande inte forbidden by law...😐👎🏼

Sorry för sen kommentar. Såg först nu att den låg och skräpade i multi-citat 😅
Tack så mycket!! Betyder mycket att höra från en så duktig fotograf som du :)

Har inte testat covid än men själva testet var... eh omysigt. Om du inte gjort det tidigare får du ett stalltips; gör det på fastande mage.

Tuschpenna? På bladet? Hurvarnär?

Klockbild för topic. Skönt drag och babbel här ikväll🙂
FBA953DF-300D-40A0-AA05-CCA208500004.jpeg
Blir tredje gången jag testar mig, usch vad obehagligt det är!
Måla själva eggen med svart tusch. På så sätt ser du hur vinkeln är, genom att du ser var tuschen slipas bort :) är även ett bra sätt att säkerställa att man får med hela. Tuschen går bort med aceton sen när du är klar.

Tillbaka
Topp