• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

3 fräna nyheter som fångade mitt intresse idag 🥇🥈🥉

Screenshot_20201219_180633.jpg
Screenshot_20201219_180557.jpg
Screenshot_20201219_180611.jpg
Vad är det i mitten? Sjukt läcker

Ett tre-ringars zulu har det inte men ett 5-ringars har det. Zulu har ringar men inte nato, dom har fyrkantiga öglor och zulu är nästan uteslutande av tjockare nylon än ett nato.
Det skumma med detta är att enligt allt jag kan hitta på nätet så är det just den extra flärpen som håller fast klockan som är skillnaden förutom tjocklek osv.. jag tvivlar inte på ditt påstående, men är också en messerschmidt av rang så jag vill kunna backa upp detta när jag kastar det i ansiktet på folk för att visa mig duktig ;) finns det nån schysst källa på sanningen så jag slipper ord mot ord-diskussionen? 😇

Det skumma med detta är att enligt allt jag kan hitta på nätet så är det just den extra flärpen som håller fast klockan som är skillnaden förutom tjocklek osv.. jag tvivlar inte på ditt påstående, men är också en messerschmidt av rang så jag vill kunna backa upp detta när jag kastar det i ansiktet på folk för att visa mig duktig ;) finns det nån schysst källa på sanningen så jag slipper ord mot ord-diskussionen? 😇
PSX_20201219_212500.jpg

Nån som ägt en nite hawk? Tritium t100 , kolfiber boett men 51mm stor? Hmm?
hawk_t100_g_front_day.png
hawk_t100_g_front_night.png
Japp! Haft en sedan 2015. Vann även deras fototävling (!) och fick en Icon T100. Gjorde för en tid sedan en trippel och köpte en Alpha T100.
Bra kvalitet. Tritiumet är bara grymt (men man skall köpa en med T100, och inte T25) speciellt de nya med blå färg i lume:et!
Hawk:en är en tool-klocka utan dess like. Följt med mig i tjänsten i Mali, Pakistan och Indien. Sviker aldrig.
Ja stor. Lätt satan. Tålig satan.
De två enda nackdelarna jag kan nämna är datumrutan som är lite för liten (för mina ögon ...) och lite avigt placerad enligt mitt förmenande vid 22,5, samt att kronan ej är skruvad. SKALL tåla 200m, men inte skruvad. Lär aldrig dyka till 200m - så jag lär aldrig kunna kolla tåligheten ...
Men jag gör alla tummar upp!

Åsså fick jag lite lördagsfeeling och kastade på mig min baby.. dyr tyckte jag när jag köpte den en gång i tiden men idag måste den klassas som en ”affordable”.. kolfibertavla 😍 och moddat 2836-2-verk.. 40.5mm bred och 12mm hög så känns den relativt liten vilket jag alltid gillat.. (Plura får hänga i bakgrunden som han förtjänar ;) )

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    306.6 KB · Visningar: 38
Tyckte du skrev att zulu inte hade dubbelt under.
Läser du under zulu (5rings) stå står det "similar to nato in construction" , alltså dubbelt under.
Jäkla störigt.. på nätet hittar jag båda definitioner.. dvs att 1. Skillnaden på zulu och nato är dubbla remmar under klockan på nato (även på 5-rings zulu) och 2. Den definitionen som du gav...

min OCD/autism tillåter inte detta.. ner i kaninhålet we go....

Jäkla störigt.. på nätet hittar jag båda definitioner.. dvs att 1. Skillnaden på zulu och nato är dubbla remmar under klockan på nato (även på 5-rings zulu) och 2. Den definitionen som du gav...

Jag har för mig att de utformades på ett av dessa sätt när de lanserades men att man numera använder termen för att beskriva båda varianterna vilket är ganska förvirrande då de bara är utseendemässigt lika. Jag minns inte vilket som är originalet (google is your friend 😂) men det är väl det som är det riktiga zulu.

Jag har för mig att de utformades på ett av dessa sätt när de lanserades men att man numera använder termen för att beskriva båda varianterna vilket är ganska förvirrande då de bara är utseendemässigt lika. Jag minns inte vilket som är originalet (google is your friend 😂) men det är väl det som är det riktiga zulu.
Haha gav faktiskt upp och insåg att det inte är så jävla viktigt för mig 😱 jag återkommer troligtvis imorgon När promillehalten sänkts och bokstavskombinationen återtar makten 🙄

Nytaget foto på ett av mina gamla zulus.
Ovala ringar som ett zulu ska ha, 5 ringar (5 ringars zulu) och dubbelt under.
Over and out.
PSX_20201219_214616.jpg

Edit: ett tre-ringars har som sagt inte dubbelt under så det finns två sorter.

Rolex, Omega, Cartier.
CD8EC626-B6CE-418B-878C-D305C749A96A.jpeg
Fel tråd, din jävla klocksnobb! :rage:
Jag skojar så klart bara, kul att se dig kika in i tråden! Hur är läget? ☺️ Fin trippel och en fantastiskt fin Omega! 😍
DJn var väl sonens och dottern skulle få Cartiern om jag inte minns fel? Inga dåliga konfirmations/studentpresenter! :hungry: Är det för sent att adoptera mig?

Nyss av plastat och kortat länk på ny fördärvet, trott eller ej men har fått två påminnelser från ombudet angående denna.. inte likt mig alls då man helst brukar vilja ha paketet dagen innan jag beställt haha.. är nog inne i en svacka😅 men riktigt trevlig klocka för pengen
F49DB48E-C98F-4F95-8D4B-6AFEA64F7CBE.jpeg
Nöjd? Vad har du för storlek på handleden? Funderar på att klicka hem en jag också!

@MaBr Hur går det Legobyggandet? Skulle vara kul att se dina satser (Lego alltså, ingenting annat... 😂). Jag var in i Legobutiken tidigare idag och fick med mig en sån här hem som jag tänkte att vi skulle bygga ihop under julledigheten. Det är lite roligt hur man verkligen blir som ett barn på nytt när man går där bland hyllorna och drömmer om alla möjliga och omöjliga byggen. 😍

10260_alt1.jpg

Japp! Haft en sedan 2015. Vann även deras fototävling (!) och fick en Icon T100. Gjorde för en tid sedan en trippel och köpte en Alpha T100.
Bra kvalitet. Tritiumet är bara grymt (men man skall köpa en med T100, och inte T25) speciellt de nya med blå färg i lume:et!
Hawk:en är en tool-klocka utan dess like. Följt med mig i tjänsten i Mali, Pakistan och Indien. Sviker aldrig.
Ja stor. Lätt satan. Tålig satan.
De två enda nackdelarna jag kan nämna är datumrutan som är lite för liten (för mina ögon ...) och lite avigt placerad enligt mitt förmenande vid 22,5, samt att kronan ej är skruvad. SKALL tåla 200m, men inte skruvad. Lär aldrig dyka till 200m - så jag lär aldrig kunna kolla tåligheten ...
Men jag gör alla tummar upp!
Nice..visa lite bilder..har du badat nåt med dom? Visa gärna wristshots..😁

Fel tråd, din jävla klocksnobb! :rage:
Jag skojar så klart bara, kul att se dig kika in i tråden! Hur är läget? ☺️ Fin trippel och en fantastiskt fin Omega! 😍
DJn var väl sonens och dottern skulle få Cartiern om jag inte minns fel? Inga dåliga konfirmations/studentpresenter! :hungry: Är det för sent att adoptera mig?
Jo det stämmer, jag äger bara Omega klockan. Den ska användas på julafton.

Nice..visa lite bilder..har du badat nåt med dom? Visa gärna wristshots..😁
Alla har badats. Nema problema.
Hawk:en är en slitvarg. Men visst; stor - så inget för den med bräckliga handleder. Det är min tjänsteklocka 2.0
Men bärs betydligt mindre än de kanske lite skrämmande millimeterna ...
Alpha:n är dock favoriten då jag har en svaghet för blått+orange samt Tritium som är blått.
Nattbilden är (såklart) i mörkt rum och (såklart) direkt ur svarta lådan utan uppladdning.
(Sorry för sunkiga mobilbilder).
Kolla gärna min uppackningstråd på: https://klocksnack.se/threads/recension-nite-alpha-t100.130401/
IMG_9949.jpg
IMG_9950.jpg
IMG_9953.jpg
IMG_9952.jpg

Alla har badats. Nema problema.
Hawk:en är en slitvarg. Men visst; stor - så inget för den med bräckliga handleder. Det är min tjänsteklocka 2.0
Men bärs betydligt mindre än de kanske lite skrämmande millimeterna ...
Alpha:n är dock favoriten då jag har en svaghet för blått+orange samt Tritium som är blått.
Nattbilden är (såklart) i mörkt rum och (såklart) direkt ur svarta lådan utan uppladdning.
(Sorry för sunkiga mobilbilder).
Kolla gärna min uppackningstråd på: https://klocksnack.se/threads/recension-nite-alpha-t100.130401/
IMG_9949.jpg
IMG_9950.jpg
IMG_9953.jpg
IMG_9952.jpg
Snyggt, hur stora handleder har du?

Tillbaka
Topp