• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nice! Vi har också en bushbox fast jag brukar köra med träpinnar.

idag körde vi med ett stabilotherm galler och gjorde inbakade pizzor!
2C2C172C-9E60-465A-9FB4-8CC8866B84BA.jpeg
16942959-01B0-421E-A655-3A6739F51F09.jpeg
17D8B9A1-5939-4936-B36C-80D46326346A.jpeg


efteråt kastade jag på resten av veden
C0157F1A-8957-4125-A577-AE65A0D7046C.jpeg


klocka för relevans
3B023364-70F7-4C6B-AA5A-A372902A0F72.jpeg
Såg ju sjukt najs ut med pizza! Brukar också köra med ved men när det är en hungrig dotter och en hungrig fru som sitter och väntar så räknas varenda sekund... 😳 Körde i ved i den efter att gröten var klar. 😁
Ser grymt trevligt ut när ni grillar 👍.
High-end-trådarna är nog övertygade om att folk i mikro/affordabletråden grillar som på bilden när dom ska lyxa till det. Där fick dom tji 🤘😂.
PSX_20201220_220919.jpg
 
Ja för katten, har svårt att använda något annat än bra nato-band faktiskt. Ibland hamnar klockan högt p å armen men då kan man njuta av det tänjer jag.
Vilka märken gör bra nato? Jag brukar tycka de billigaste som de från cns är skönast men de slits å andra sidan snabbt.

När det gäller länk så hade Traska Summiteer rätt bra. Avsmalnande och låset var mycket nättare än själva klockan🙂
PXL_20201024_125839270.jpg
 
Godmorgon tråden!

En liten fråga såhär på morgonkvisten. Vad anser ni är att klassa som "affordable"?

Förstår såklart att det beror på budget, lyx-segmentet är säkert affordable för de med stora plånböcker osv.
Men mest ute efter vart ni i tråden drar gränsen 🤔

Personligen har jag nog någon slags mental spärr vid runt 8tkr.. allt över det känns "dyrt".
 
Godmorgon tråden!

En liten fråga såhär på morgonkvisten. Vad anser ni är att klassa som "affordable"?

Förstår såklart att det beror på budget, lyx-segmentet är säkert affordable för de med stora plånböcker osv.
Men mest ute efter vart ni i tråden drar gränsen 🤔

Personligen har jag nog någon slags mental spärr vid runt 8tkr.. allt över det känns "dyrt".

Ledsen, men den här frågan här avhandlats många ggr här förut. Bättre att söka bak i tråden och bilda egen uppfattning.
 
Godmorgon tråden!

En liten fråga såhär på morgonkvisten. Vad anser ni är att klassa som "affordable"?

Förstår såklart att det beror på budget, lyx-segmentet är säkert affordable för de med stora plånböcker osv.
Men mest ute efter vart ni i tråden drar gränsen 🤔

Personligen har jag nog någon slags mental spärr vid runt 8tkr.. allt över det känns "dyrt".
För mig är affordable att jag kan få en unik design, egengjorda urverk och kvalitetskänsla till bra pris. Till exempel min Alpinist som jag tycker är grymt affordable om man jämför med de nya modellerna som de har uppdaterat urverket på och lagt till en cyklops på.
Sen är ju affordable upp till var man, en del tycker kanske att Zelos är grymt affordable medans andra tycker att Omega är affordable. Det är väl upp till var mans plånbok antar jag. Själv skulle jag aldrig lägga över 10k på en klocka.
 
För mig är affordable att jag kan få en unik design, egengjorda urverk och kvalitetskänsla till bra pris. Till exempel min Alpinist som jag tycker är grymt affordable om man jämför med de nya modellerna som de har uppdaterat urverket på och lagt till en cyklops på.
Sen är ju affordable upp till var man, en del tycker kanske att Zelos är grymt affordable medans andra tycker att Omega är affordable. Det är väl upp till var mans plånbok antar jag. Själv skulle jag aldrig lägga över 10k på en klocka.
Jag tänkte också på alpinisten! ”Good ’ol Alpie”, som TGV skulle kunna kalla den!

Som av en händelse bär jag den idag!
E809E1F5-25B3-478E-ACD0-FD8F71FEAFEA.jpeg
 
Hallå tråden. Är det bara jag som har problem med att se vilket datum det är på klockan utan läsglasögon? Funderar på att montera datumbubbla på någon klocka för att testa. Någon som har gjort det eller är ni allergiska på bubblan? Nån som vet var man kan köpa? Vilket lim ska man ha? Kanske fel tråd men håller mest till här./Mvh Micke
 
Hallå tråden. Är det bara jag som har problem med att se vilket datum det är på klockan utan läsglasögon? Funderar på att montera datumbubbla på någon klocka för att testa. Någon som har gjort det eller är ni allergiska på bubblan? Nån som vet var man kan köpa? Vilket lim ska man ha? Kanske fel tråd men håller mest till här./Mvh Micke

Det ska nog gå att få tag i hos t.ex cousinsuk.com. Man använder någon sorts UV-lim vad jag förstått.
 
Anade det, är relativt ny här och orkade inte sålla 3000+ sidor. Tack ändå 👍
Kan bespara dig 3k sidors läsning och meddela att det inte finns något "rätt" svar, bara subjektiva åsikter.
Ganska skönt befriande tycker jag men i klockvärldens smått tvångsmässiga behov av kategorisering och sätta regler så blir det lätt kollisionskurs.

För mig har affordable inte något med prislapp att göra (trots direkt översättning av ordet) men jag är också aningens anarkistiskt lagd :pompus:
 
Tillbaka
Topp