• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Yes, haft den i några månader. För mig har det blivit en sån där klocka som jag gillar skarpt men den används ganska lite iallafall. Snygg finish med polerad/matt combon på boetten. Stör mig lite på att de är ghost date, men de är väl egentligen skitsamma ochvatt de är 19mm mellan bandhornen. Har inte hittat nått snyggt band att byta mellan canvaset den kom på. Överlag bra klocka för pengarna!

Hade problem med att rotorn satt lös och fick skicka tillbaka den på service. Då va yema lite krångliga och ville ha video-bevis, försökte övertyga mig om att en rotor ska sitta löst(den snurrade ca 1miljon varv om man tiltade den lite.) Medans jag hävdade att det är nått som är fel. Tillslut gick dom med på att ta in den på service.
Gott! Det är väl de två sakerna du tar upp med 19 mm (kan dock leva med det) och Yemas kundservice som gör mig lite orolig, men det verkade ju lösa sig ändå. Hur är svenska urmakares kunskap i Yema? Skulle man kunna ta in den till sin lokala uris om det blir något?
 
OT, första generationen Deerupt raka vägen från kartong, inte dumma alls 👍🏼
Så där ja! Känns som att du sitter på en hel del roliga boxar 😇.

Och klocka för relevans.
551BA9B0-AB0B-41D6-909B-D77A2B63860D.jpeg
 
Gott! Det är väl de två sakerna du tar upp med 19 mm (kan dock leva med det) och Yemas kundservice som gör mig lite orolig, men det verkade ju lösa sig ändå. Hur är svenska urmakares kunskap i Yema? Skulle man kunna ta in den till sin lokala uris om det blir något?
Ja 19mm är ingen stor grej, canvaset är dessutom rätt skönt, men jag gillar att kunna byta lite till kläder osv. Sen gick allt bra med servicen när den väl kom iväg. Dock fick jag bara franskt kvitto på servicen, så har ju ingen aning om vad som är bytt osv haha.
 
Ja 19mm är ingen stor grej, canvaset är dessutom rätt skönt, men jag gillar att kunna byta lite till kläder osv. Sen gick allt bra med servicen när den väl kom iväg. Dock fick jag bara franskt kvitto på servicen, så har ju ingen aning om vad som är bytt osv haha.
Du får köra en klassisk google-translate!
Det går säkert att snoka fram något läderband. Sen finns ju en canvastrollkarl i tråden 🙂
Det får bli ett köp längre in på året!
 
Kan bespara dig 3k sidors läsning och meddela att det inte finns något "rätt" svar, bara subjektiva åsikter.
Ganska skönt befriande tycker jag men i klockvärldens smått tvångsmässiga behov av kategorisering och sätta regler så blir det lätt kollisionskurs.

För mig har affordable inte något med prislapp att göra (trots direkt översättning av ordet) men jag är också aningens anarkistiskt lagd :pompus:
Visst kom vi någon gång fram till att ”prisvärd” är den bästa översättningen, men eftersom det ändå är högst subjektivt hjälper det inte så mycket. ;)
Jag förstår vad du menar, jag var bara nyfiken på hur folk resonerade. Man kan väl säga att jag ville konversera lite för konversationens skull 🙂
Det tycker jag du gör rätt i. Så länge man håller god ton är det en väldigt spännande och intressant fråga. Vore kul om det gick att någon form av konsensus, men misstänker att det är för mycket begärt.
Dagens, men snart dags för byte till något tegimenterat 😇
7062883C-1960-483F-A972-1FD174802C32.jpeg
Bra ledtråd. Få tillverkare som tegimenterar. :) Faan vad jag saknar Sinn. Dags att börja spara. Det blir en ”tuff tripp, en lång väg att vandra”, för att citera en svensk reggae-/rapduo från 90-talet.
Jag köper bara med reptilhjärnan, därav har mina samlingar imploderat allt för många gånger. Säljer allt.
Som jag. Först senaste halvåret jag börjar besinna mig. Eftersom beteendet på sikt har tömt klockkontot.
Dagens blev San Martin :)
85082A08-0A61-4BB6-A1AF-C113FD828BAC.jpeg
77EFDFC6-01FD-41DF-8D68-F542B38EA0E0.jpeg
145E4022-EB6D-4C06-AB25-08EDA6025B30.jpeg
3FFA6B68-BFC9-454E-8C5E-6BDDB6268EED.jpeg
Grymma bilder. Grym klocka. Fan, riktigt bra jävla bilder, alltså! :)
 
Visst kom vi någon gång fram till att ”prisvärd” är den bästa översättningen, men eftersom det ändå är högst subjektivt hjälper det inte så mycket. ;)

Det tycker jag du gör rätt i. Så länge man håller god ton är det en väldigt spännande och intressant fråga. Vore kul om det gick att någon form av konsensus, men misstänker att det är för mycket begärt.

Bra ledtråd. Få tillverkare som tegimenterar. :) Faan vad jag saknar Sinn. Dags att börja spara. Det blir en ”tuff tripp, en lång väg att vandra”, för att citera en svensk reggae-/rapduo från 90-talet.

Som jag. Först senaste halvåret jag börjar besinna mig. Eftersom beteendet på sikt har tömt klockkontot.

Grymma bilder. Grym klocka. Fan, riktigt bra jävla bilder, alltså! :)
Tack så mycket :) Blir inte ofta jag fotar nu för tiden, men ibland så är det skoj.

Sen hjälper det lite att det är en snygg och tacksam klocka att fota också ;)

Lät den gå en stund i timegraphern, verkar gå hyfsat också, väl investerade 2500kr. Pendlar mellan nollan och plus två :D
2A57D037-9EA9-4A2B-8DDA-437FDC5043AE.jpeg
 
Senast ändrad:
Tack så mycket :) Blir inte ofta jag fotar nu för tiden, men ibland så är det skoj.

Sen hjälper det lite att det är en snygg och tacksam klocka att fota också ;)

Lät den gå en stund i timegraphern, verkar gå hyfsat också, väl investerade 2500kr. Pendlar mellan nollan och plus två :D
2A57D037-9EA9-4A2B-8DDA-437FDC5043AE.jpeg

Har 3st San martin klockor och alla 3 går grymt bra, inom några få sekunder i avvikelse per dag. Undra om dom "ruckar" verken innan dom monterar verket?
 
Dagens fångst, Gnomon levererar 👍.
Har inte hunnit med någon större testning än men bra är den, det såg man direkt man öppnade den stora massiva boxen 😊. En riktig käftsmäll trots bara 41mm. Finishen är mycket trevlig på både klockan och länken. Finns inte en tillstymmelse till glapp när man snurrar bezelen.
Länken smalnar av från 20 till 18, gött.
Får återkomma, nu lite pics 🤘
PSX_20201221_190711.jpg
PSX_20201221_191414.jpg
PSX_20201221_191146.jpg
 
Du får köra en klassisk google-translate!
Det går säkert att snoka fram något läderband. Sen finns ju en canvastrollkarl i tråden 🙂
Det får bli ett köp längre in på året!
Haha ja de går nog att ta reda på, nu funkar den så jag är nöjd!

Har inte tänkt sälja men har precis pröjsat handpenning på en BB58, då kanske den inte får så mycket handledstid. Om du skulle va intresserad av en beggad!
 
Vilka märken gör bra nato? Jag brukar tycka de billigaste som de från cns är skönast men de slits å andra sidan snabbt.

När det gäller länk så hade Traska Summiteer rätt bra. Avsmalnande och låset var mycket nättare än själva klockan🙂
PXL_20201024_125839270.jpg
Detta är nog subjektivt men jag föredrar Premium Nato från Singularstraps. De är robusta, lagom stela och har bra hårdvara som är lagom. Håller länge, de äldsta jag har är väl 4 år, men det kanske inte är jättelänge.

Jag har inte testat allt som finns såklart. CNS har ganska lik struktur på vissa och säkert större utbud, men en dags leveranstid är bra :)

Har testat deras skinn-nato nu som är gjort av känguru och håller rejält hög kvalitet, sa vegetarianen, borde nog inte köpa skinn...

lite inspirationsbilder:

91B6635B-504A-4BA2-8FE4-B710BF6FB8B4.jpeg

(den observante ser att det blå snarare är 19 mm, det är för att jag bad Mikael att leta reda på ett avvikande 20 mm som skulle passa Yema)
C594C4ED-017E-4A36-B782-496D5E3A1BCD.jpeg


Skinn
06BC0CB3-8CBD-4709-9D49-4B2E1B8563A2.jpeg
 
Senast ändrad:
Dagens fångst, Gnomon levererar 👍.
Har inte hunnit med någon större testning än men bra är den, det såg man direkt man öppnade den stora massiva boxen 😊. En riktig käftsmäll trots bara 41mm. Finishen är mycket trevlig på både klockan och länken. Finns inte en tillstymmelse till glapp när man snurrar bezelen.
Länken smalnar av från 20 till 18, gött.
Får återkomma, nu lite pics 🤘
PSX_20201221_190711.jpg
PSX_20201221_191414.jpg
PSX_20201221_191146.jpg
Jäklar vad bra! Stort grattis! :D
 
Dagens fångst, Gnomon levererar 👍.
Har inte hunnit med någon större testning än men bra är den, det såg man direkt man öppnade den stora massiva boxen 😊. En riktig käftsmäll trots bara 41mm. Finishen är mycket trevlig på både klockan och länken. Finns inte en tillstymmelse till glapp när man snurrar bezelen.
Länken smalnar av från 20 till 18, gött.
Får återkomma, nu lite pics 🤘
PSX_20201221_190711.jpg
PSX_20201221_191414.jpg
PSX_20201221_191146.jpg
Najs! Och snabb leverans 👍🏻😊 Mycket trevliga ur och lagom gediget 😄 Nu ska det bara användas med så den får lite märken. Sen kan du kalla den issued och ta extra betalt om du ska sälja den 😄
 
Tillbaka
Topp