OT, första generationen Deerupt raka vägen från kartong, inte dumma allsOT MEN vad har du för tjusigt på fötterna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OT, första generationen Deerupt raka vägen från kartong, inte dumma allsOT MEN vad har du för tjusigt på fötterna?
Gott! Det är väl de två sakerna du tar upp med 19 mm (kan dock leva med det) och Yemas kundservice som gör mig lite orolig, men det verkade ju lösa sig ändå. Hur är svenska urmakares kunskap i Yema? Skulle man kunna ta in den till sin lokala uris om det blir något?Yes, haft den i några månader. För mig har det blivit en sån där klocka som jag gillar skarpt men den används ganska lite iallafall. Snygg finish med polerad/matt combon på boetten. Stör mig lite på att de är ghost date, men de är väl egentligen skitsamma ochvatt de är 19mm mellan bandhornen. Har inte hittat nått snyggt band att byta mellan canvaset den kom på. Överlag bra klocka för pengarna!
Hade problem med att rotorn satt lös och fick skicka tillbaka den på service. Då va yema lite krångliga och ville ha video-bevis, försökte övertyga mig om att en rotor ska sitta löst(den snurrade ca 1miljon varv om man tiltade den lite.) Medans jag hävdade att det är nått som är fel. Tillslut gick dom med på att ta in den på service.
Så där ja! Känns som att du sitter på en hel del roliga boxar .OT, första generationen Deerupt raka vägen från kartong, inte dumma alls
Dagens blev San Martin
Känns mycket bra, lite tajt i låset, men än så länge är det mitt enda aberTrevlig i tvåton! Känns den bra?
Jag ska strax hämta upp en i stål, sen lägga under granen eller till födelsedag 23 iof direkt. Behövde något mer i klockväg...
Ja 19mm är ingen stor grej, canvaset är dessutom rätt skönt, men jag gillar att kunna byta lite till kläder osv. Sen gick allt bra med servicen när den väl kom iväg. Dock fick jag bara franskt kvitto på servicen, så har ju ingen aning om vad som är bytt osv haha.Gott! Det är väl de två sakerna du tar upp med 19 mm (kan dock leva med det) och Yemas kundservice som gör mig lite orolig, men det verkade ju lösa sig ändå. Hur är svenska urmakares kunskap i Yema? Skulle man kunna ta in den till sin lokala uris om det blir något?
Du får köra en klassisk google-translate!Ja 19mm är ingen stor grej, canvaset är dessutom rätt skönt, men jag gillar att kunna byta lite till kläder osv. Sen gick allt bra med servicen när den väl kom iväg. Dock fick jag bara franskt kvitto på servicen, så har ju ingen aning om vad som är bytt osv haha.
Visst kom vi någon gång fram till att ”prisvärd” är den bästa översättningen, men eftersom det ändå är högst subjektivt hjälper det inte så mycket.Kan bespara dig 3k sidors läsning och meddela att det inte finns något "rätt" svar, bara subjektiva åsikter.
Ganska skönt befriande tycker jag men i klockvärldens smått tvångsmässiga behov av kategorisering och sätta regler så blir det lätt kollisionskurs.
För mig har affordable inte något med prislapp att göra (trots direkt översättning av ordet) men jag är också aningens anarkistiskt lagd
Det tycker jag du gör rätt i. Så länge man håller god ton är det en väldigt spännande och intressant fråga. Vore kul om det gick att någon form av konsensus, men misstänker att det är för mycket begärt.Jag förstår vad du menar, jag var bara nyfiken på hur folk resonerade. Man kan väl säga att jag ville konversera lite för konversationens skull
Bra ledtråd. Få tillverkare som tegimenterar. Faan vad jag saknar Sinn. Dags att börja spara. Det blir en ”tuff tripp, en lång väg att vandra”, för att citera en svensk reggae-/rapduo från 90-talet.Dagens, men snart dags för byte till något tegimenterat
Som jag. Först senaste halvåret jag börjar besinna mig. Eftersom beteendet på sikt har tömt klockkontot.Jag köper bara med reptilhjärnan, därav har mina samlingar imploderat allt för många gånger. Säljer allt.
Grymma bilder. Grym klocka. Fan, riktigt bra jävla bilder, alltså!Dagens blev San Martin
Galet hård den där! Går den att få tag på ny?Snart julafton, galet med samma temp som på midsommar
#GruppoGamma
Tack så mycket Blir inte ofta jag fotar nu för tiden, men ibland så är det skoj.Visst kom vi någon gång fram till att ”prisvärd” är den bästa översättningen, men eftersom det ändå är högst subjektivt hjälper det inte så mycket.
Det tycker jag du gör rätt i. Så länge man håller god ton är det en väldigt spännande och intressant fråga. Vore kul om det gick att någon form av konsensus, men misstänker att det är för mycket begärt.
Bra ledtråd. Få tillverkare som tegimenterar. Faan vad jag saknar Sinn. Dags att börja spara. Det blir en ”tuff tripp, en lång väg att vandra”, för att citera en svensk reggae-/rapduo från 90-talet.
Som jag. Först senaste halvåret jag börjar besinna mig. Eftersom beteendet på sikt har tömt klockkontot.
Grymma bilder. Grym klocka. Fan, riktigt bra jävla bilder, alltså!
Krya på sig. Segt som fan är det, lider med dig.Dag 3 i samma position, börjar bli uttråkad. Fick covid-provsvaren idag och det var som jag befarade, positivt. Tur att gtg imorgon är digital
Dag 3 i samma position, börjar bli uttråkad. Fick covid-provsvaren idag och det var som jag befarade, positivt. Tur att gtg imorgon är digital
Hoppas du inte får det för jobbigt med viruset. Krya på dig.Dag 3 i samma position, börjar bli uttråkad. Fick covid-provsvaren idag och det var som jag befarade, positivt. Tur att gtg imorgon är digital
Tack så mycket Blir inte ofta jag fotar nu för tiden, men ibland så är det skoj.
Sen hjälper det lite att det är en snygg och tacksam klocka att fota också
Lät den gå en stund i timegraphern, verkar gå hyfsat också, väl investerade 2500kr. Pendlar mellan nollan och plus två
Ja, såg den! Men loggan? Påminner om 3-åringens gosedjur "junikårn"
Ja, såg den! Men loggan? Påminner om 3-åringens gosedjur "junikårn"
Fasen, ingen länk idag heller . Börjar tro att det var mitt paket som small på Postnords terminal .Ja, såg den! Men loggan? Påminner om 3-åringens gosedjur "junikårn"
Haha ja de går nog att ta reda på, nu funkar den så jag är nöjd!Du får köra en klassisk google-translate!
Det går säkert att snoka fram något läderband. Sen finns ju en canvastrollkarl i tråden
Det får bli ett köp längre in på året!
Detta är nog subjektivt men jag föredrar Premium Nato från Singularstraps. De är robusta, lagom stela och har bra hårdvara som är lagom. Håller länge, de äldsta jag har är väl 4 år, men det kanske inte är jättelänge.Vilka märken gör bra nato? Jag brukar tycka de billigaste som de från cns är skönast men de slits å andra sidan snabbt.
När det gäller länk så hade Traska Summiteer rätt bra. Avsmalnande och låset var mycket nättare än själva klockan
Jäklar vad bra! Stort grattis!Dagens fångst, Gnomon levererar .
Har inte hunnit med någon större testning än men bra är den, det såg man direkt man öppnade den stora massiva boxen . En riktig käftsmäll trots bara 41mm. Finishen är mycket trevlig på både klockan och länken. Finns inte en tillstymmelse till glapp när man snurrar bezelen.
Länken smalnar av från 20 till 18, gött.
Får återkomma, nu lite pics
Najs! Och snabb leverans Mycket trevliga ur och lagom gediget Nu ska det bara användas med så den får lite märken. Sen kan du kalla den issued och ta extra betalt om du ska sälja denDagens fångst, Gnomon levererar .
Har inte hunnit med någon större testning än men bra är den, det såg man direkt man öppnade den stora massiva boxen . En riktig käftsmäll trots bara 41mm. Finishen är mycket trevlig på både klockan och länken. Finns inte en tillstymmelse till glapp när man snurrar bezelen.
Länken smalnar av från 20 till 18, gött.
Får återkomma, nu lite pics
Ooohh, där kom nog mitt nästa förvärv! Har letat efter en Salmon/Koppar tavla och hade i stort landat i en Sinn 356 Sa FLIEGER II med koppar tavla men palla punga ut med 27500kr just nuDen här var ju lite speciell. Nodus här kört hårt senaste tiden.