• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack @Von . Den är så jäkla cool! :cigar:
Vostok_moon.jpg
Oj, höll på att sätta ostmackan i halsen, vilken bild :woot: Perfekt band, perfekt ägare, perfekt allt 🤗
 
Har nu varit med på mitt första (!) klock-GTG, och i sann 2020-anda så blev det virtuellt! @Lord_tito88 som styrt upp och det ska han ha stort tack för!

Allt möjligt avhandlades; klockor, pandemi, riktnummer, konspirationsteorier, klocksnack, ytenergi, att Skåne är underbart och varför Danskar är roten till allt ont... 😉

Till er som inte ville/kunde/orkade eller bara tvekade att joina; kom gärna nästa gång! Kravlösheten var total, man kan sitta med o lyssna, gå efter 10min eller stanna i över 3 timmar om man vill.

Vi talade om att ha ett ”mellandags-GTG”, och det hade ju varit himla kul om det gick att dra ihop!

En idé för isbrytande topic på ett sådant:
”Vilken klocka hade du på julafton och varför just den?” och som bonus: ”Om tomten har klocka, vilket märke och modell tror du han har?”
(Detta är bara förslag för att få igång diskussionen, man kan klart ha det helt fritt eller andra topics!)

Än en gång, tack Mr Tito för uppstyrning, hoppas vi får till en GTG till innan julledigheten är passé för denna gång!
 
Har nu varit med på mitt första (!) klock-GTG, och i sann 2020-anda så blev det virtuellt! @Lord_tito88 som styrt upp och det ska han ha stort tack för!

Allt möjligt avhandlades; klockor, pandemi, riktnummer, konspirationsteorier, klocksnack, ytenergi, att Skåne är underbart och varför Danskar är roten till allt ont... 😉

Till er som inte ville/kunde/orkade eller bara tvekade att joina; kom gärna nästa gång! Kravlösheten var total, man kan sitta med o lyssna, gå efter 10min eller stanna i över 3 timmar om man vill.

Vi talade om att ha ett ”mellandags-GTG”, och det hade ju varit himla kul om det gick att dra ihop!

En idé för isbrytande topic på ett sådant:
”Vilken klocka hade du på julafton och varför just den?” och som bonus: ”Om tomten har klocka, vilket märke och modell tror du han har?”
(Detta är bara förslag för att få igång diskussionen, man kan klart ha det helt fritt eller andra topics!)

Än en gång, tack Mr Tito för uppstyrning, hoppas vi får till en GTG till innan julledigheten är passé för denna gång!

Detta var riktigt bra!
 
A52F3772-9EF7-41F0-802E-071B5F707959.jpeg


Siste man kvar på kontoret, sista dagen innan lite ledighet. Kraftsamlar inför julfirande med sambons tokiga familj..
Igår fick jag äntligen info från postnord att min Gruppo Gamma är på väg så fort importavgiften betalats 😍 ska bli spännande det här.
Förhoppningsvis inte owg särskilt länge till 🤞🏻
 
Senast ändrad:
Har nu varit med på mitt första (!) klock-GTG, och i sann 2020-anda så blev det virtuellt! @Lord_tito88 som styrt upp och det ska han ha stort tack för!

Allt möjligt avhandlades; klockor, pandemi, riktnummer, konspirationsteorier, klocksnack, ytenergi, att Skåne är underbart och varför Danskar är roten till allt ont... 😉

Till er som inte ville/kunde/orkade eller bara tvekade att joina; kom gärna nästa gång! Kravlösheten var total, man kan sitta med o lyssna, gå efter 10min eller stanna i över 3 timmar om man vill.

Vi talade om att ha ett ”mellandags-GTG”, och det hade ju varit himla kul om det gick att dra ihop!

En idé för isbrytande topic på ett sådant:
”Vilken klocka hade du på julafton och varför just den?” och som bonus: ”Om tomten har klocka, vilket märke och modell tror du han har?”
(Detta är bara förslag för att få igång diskussionen, man kan klart ha det helt fritt eller andra topics!)

Än en gång, tack Mr Tito för uppstyrning, hoppas vi får till en GTG till innan julledigheten är passé för denna gång!

Tack så mycket @JohnMonchard ! Jag hade jättekul och det var roligt att så många kunde delta :)

Får dock ge mig lite pisk att jag inte höll agendan, vi missade ju din 40-sidiga power point om Monchards värdegrundsarbete :eek:
 
Tack så mycket @JohnMonchard ! Jag hade jättekul och det var roligt att så många kunde delta :)

Får dock ge mig lite pisk att jag inte höll agendan, vi missade ju din 40-sidiga power point om Monchards värdegrundsarbete :eek:
68 om jag får be. Jag tröstade mig själv med att ge den till min sambo vid midnatt. Hon är nu hos sina föräldrar med barnen, sa att hon skulle vara där ”till poletten trillar ner” hos mig, jag fattar ingenting. Får nog göra en powerpoint till som plåster på såren.

😄😉
 
Senast ändrad:
Nya på för dagen! Skulle inte köpa fler var tanken men behövde ju något mer för att ev klara 2021 utan köp (klarar jag ett halvår är det en bedrift 🙈 ). Substuket är ju bra allround på både länk, gummi och nato...
68DE2216-A4DE-4F1A-BB6F-3DCB0A6B7FFF.jpeg

Går lite i samma tankar som du att försöka mig på att inte köpa så mycket mer. Var nära igår att jag köpte en defekt SKX och en 35 års ju jubileums G-Shock men hindrade mig själv i sista stund 😅
 
Kan redan nu avslöja vilken klocka jag ska ha på julafton.
2DE9E301-963E-4AC4-80A4-4228FB2A7CBF.jpeg

Denna Omega Seamaster har jag ärvt från min morfar, jag använder den en dag om året och det är just på julafton.
Jag har också en sån klocka som används några få gånger per år men som betyder mycket för mig. Min farfar fick den efter lång och trogen tjänst, han gick bort 2002 strax innan min student. För några år sedan så frågade jag far var farfars gamla klocka tog vägen? Ingen aning sa han, tror den är hos min syster men det visade sig att han hade den bland sina gömmor. Jag fick den och den fungerade inte så jag lämnade in den för en ordentlig service och nu går den perfekt😊 Blir självklart julklockan för i år👍
IMG_20201223_103756.jpg
IMG_20201223_103937.jpg
 
Tillbaka
Topp