• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ägde denna ett tag, härlig design! Rejäl kloss 🤓
789D2948-4FDB-4217-A540-898AD6E1CDBA.jpeg
Den såg ju helt fantastisk ut!

Dök upp ett Zuludiver perlon igår som varit på villovägar...
Köpte det till min Monchard trenchhunter men klockan är såld.
Hojta till om nån är sugen, släpper det för 150 spänn.
Svart med guldaktig söm.
20201222_113054.jpg

Dök upp ett Zuludiver perlon igår som varit på villovägar...
Köpte det till min Monchard trenchhunter men klockan är såld.
Hojta till om nån är sugen, släpper det för 150 spänn.
Svart med guldaktig söm.
20201222_113054.jpg
Virkat är alltid helrätt! Tar det på studs om det är allt utom 20mm?

Ingen som har ett zuludiver295 liggandes?

och vilket har snabbast frakt, zuludiver eller Watchgecko?

Ja, jag vet inte såklart men det ser ut som det är struktur på chaptern om man zoomar in lite. Förstå mig rätt, gillar ju också klatschiga färger i men vill samtidigt inte ha en "rolig" klocka...känns som någon försökt för mycket, typ 🤔
Finns Seiko i aluminium också eller är det eget påhitt?
Var inte så jävla förnuftig, klart man kan ha en skojklocka! :angel: Har letat efter en färgglad rackare (gärna rosa eller gul) ett tag nu och så dyker den här upp från ingenstans. 😍Jag som saknar en dressklocka i samlingen och allt!

Nej, det är så vitt jag vet deras egna påhitt och det är väldigt ovanligt. Jag har bara sett en handfull modeller i ALU från bl.a. Sinn och Hamilton. Ska jag vara ärlig så tycker jag att copagerna är rätt trista men företaget bakom dessa klockor gör ju också en del kul som t.ex. denna, deras blästrade turtle med döläcker caseback, vågtavlan osv. 👍

Senast ändrad:
Var inte så jävla förnuftig, klart man kan ha en skojklocka! :angel: Har letat efter en färgglad rackare (gärna rosa eller gul) ett tag nu och så dyker den här upp från ingenstans. 😍Jag som saknar en dressklocka i samlingen och allt!

Nej, det är så vitt jag vet deras egna påhitt och det är väldigt ovanligt. Jag har bara sett en handfull modeller i ALU från bl.a. Sinn och Hamilton. Ska jag vara ärlig så tycker jag att copagerna är rätt trista men företaget bakom dessa klockor gör ju också en del kul som t.ex. denna, deras blästrade turtle med döläcker caseback osv. 👍
Mmm bläddrar man upp förnuft i lexikonet så får man upp en bild på mig 😏 Klart du ska ha en festlig dressklocka till festen, en s.k icebreaker 👍🏼

Alu är riktigt tufft så håller med du, även med tristheten gällande kopior men ger trots det också tummen upp för finurlighet. Tycker blandningen av lysmassan var ball, nånting jag önskar fler tillverkare kunde anamma.

Verkar vara en av få som inte är jätteförtjust i loggan, annars jävligt najs. Ser riktigt välbyggd ut och jag måste nog ha en!
Tycker att du skall hugga en, super för pengarna. Haft min på sedan igår och den har går +/-0 så den ser inte bara ut som en Råleks, den håller tiden som en också :) Jag tycker den svarta TT Subben är bra mycket snyggare än den blåa, men jag körde på den blåa för att få till stureplansstuket :D

Tillbaka
Topp