• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Med en högst oskarp bild i vanlig ordning hoppas vi på miljonen😂

30228E68-DAF5-479F-8355-02DF583D774B.jpeg
Håller tummarna 😄
 
Det roliga är att jag har 4st och de linjerar i bezel allihop. Även min 6309 som jag precis sålde linjerade. Däremot träffar inte sek visaren index på quartzarna hela vägen. Men det är ju en jävla skillnad enligt mig. Alla som pillat med skx insert eller liknande vet ju hur enkelt det är att sätta det så det linjerar, så hur kan det vara så svårt för en anställd på Seiko att lyckas med det? De får helt enkelt ändra på sina rutiner. De har inte fått ordning på 5 S i seiko fabriken 😂
Ja det är märkligt att de fortfarande inte lyckas med detta, hur svårt kan det vara? Detta kommer sluta med att vet du hur man ser att en Seiko är fejk? Jo bezeln linjerar! 🤣 Men det är nog som du säger, 5S är ju det viktigaste av allt i en fabrik.... det vet ju alla som jobbar i en 😉😄🤔
Häftigt att han råkade heta samma sak som dick ditt nick på KS! Sjukt ju. Härlig sunburst på den.

Själv rockar jag en Rova i västfickan på fina tillfällen. 75 års present till min farfars far som gått i arv hela vägen ned till mig. Den fick jag på min egen 30 års dag av min far.
20200524_102503.jpg
Jävlar va ballt med ett så långt arvs led i familjen😲, vårda väl! 😊
 
Ja det är märkligt att de fortfarande inte lyckas med detta, hur svårt kan det vara? Detta kommer sluta med att vet du hur man ser att en Seiko är fejk? Jo bezeln linjerar! 🤣 Men det är nog som du säger, 5S är ju det viktigaste av allt i en fabrik.... det vet ju alla som jobbar i en 😉😄🤔

Jävlar va ballt med ett så långt arvs led i familjen😲, vårda väl! 😊
Har fram tills nu gillat Seiko. Börjar så smått att ruttna på dem tyvärr, med deras kassa qc, limited editions och prishöjningar..
 
Har fram tills nu gillat Seiko. Börjar så smått att ruttna på dem tyvärr, med deras kassa qc, limited editions och prishöjningar..
Känner lite samma sak, har två Seiko som jag är nöjd med, lite linjeringsfel på min alpinist. Känns dock som att man börjar tappa det när de typ har fler limited editions på 5-sports linjen än ordinarie klockor.
 
Ja det är märkligt att de fortfarande inte lyckas med detta, hur svårt kan det vara? Detta kommer sluta med att vet du hur man ser att en Seiko är fejk? Jo bezeln linjerar! 🤣 Men det är nog som du säger, 5S är ju det viktigaste av allt i en fabrik.... det vet ju alla som jobbar i en 😉😄🤔

Jävlar va ballt med ett så långt arvs led i familjen😲, vårda väl! 😊
Ja det var stort att få äran att fortsätta förvalta den. Farsan har själv aldrig varit intresserad av klockor men tyckte nog att det var kul att denna blev väldigt uppskattad och fick ett fint hem. Han gillar nog att se den på julafton också 😊

En liten rättelse, 70-års present var det.
20201223_201042.jpg

20201223_201335.jpg
 
Skräpspel! Tvåans bingo: Ett nummer från 10.000 kr cash och ett nummer från 30.000 kr skräp. Ettans bingo: ett nummer från bilen. I alla fall saknades ett nummer i Olof-kolumnen. Första spelet var det tre Olof och andra spelet fyra. Då blir det svårt att få rätt siffra.

Det är sonen som vill spela och därför gör vi det några ggr/år, men det är ett skräpspel med extremt låg vinstchans (förutom småvinster). Blir arg på att man får upp hoppet för att sen få det krossat, trots att jag försöker intala mig själv att inte hoppas för mycket.

Så. End rant. ;) Nu ska vi ha det trevligt!

884812FD-E778-46CB-AC9C-C44F0A4B7982.jpeg
 
Ingen vinst på första bingon men jag är inte ledsen för det. Nu tar vi den i tvåan, grabbar! 👍
Skräpspel! Tvåans bingo: Ett nummer från 10.000 kr cash och ett nummer från 30.000 kr skräp. Ettans bingo: ett nummer från bilen. I alla fall saknades ett nummer i Olof-kolumnen. Första spelet var det tre Olof och andra spelet fyra. Då blir det svårt att få rätt siffra.

Det är sonen som vill spela och därför gör vi det några ggr/år, men det är ett skräpspel med extremt låg vinstchans (förutom småvinster). Blir arg på att man får upp hoppet för att sen få det krossat, trots att jag försöker intala mig själv att inte hoppas för mycket.

Så. End rant. ;) Nu ska vi ha det trevligt!

884812FD-E778-46CB-AC9C-C44F0A4B7982.jpeg
Med 38% vinstandel är det statistiskt sett större chans att vinna på triss men inte fan gör man det heller... 😁
 
Senast ändrad:
Ingen vinst på första bingon men jag är inte ledsen för det. Nu tar vi den i tvåan, grabbar! 👍

Med 38% vinstandel är det statistiskt sett större chans att vinna på triss men inte fan gör man det heller... 😁
Vinsterna på Triss blir motsvarande 1-2 nya lotter och de räknar med att 90 % tar nya lotter vilket gör att de flesta vinstlotter egentligen är värdelösa.
 
Skräpspel! Tvåans bingo: Ett nummer från 10.000 kr cash och ett nummer från 30.000 kr skräp. Ettans bingo: ett nummer från bilen. I alla fall saknades ett nummer i Olof-kolumnen. Första spelet var det tre Olof och andra spelet fyra. Då blir det svårt att få rätt siffra.

Det är sonen som vill spela och därför gör vi det några ggr/år, men det är ett skräpspel med extremt låg vinstchans (förutom småvinster). Blir arg på att man får upp hoppet för att sen få det krossat, trots att jag försöker intala mig själv att inte hoppas för mycket.

Så. End rant. ;) Nu ska vi ha det trevligt!

884812FD-E778-46CB-AC9C-C44F0A4B7982.jpeg
Så himla härlig tavla dock!
 
Senast ändrad:
Vill skriva lite om kvaliten på denna MWC. Kan säga att den är likvärdig Traser/Luminox men lite bättre. Anledningen till det är att boetten är gjord av pvd behandlat stål istället för plast. Och att Ronda 715li urverket har 10års batteritid. Luminox och Traser har också Ronda verk. Men tror endast 4års batteritid. Ringen på denna känns lite "fjädrig" eller hur man nu ska förklara men ändå robust. Så när man snurrar ringen måste man passera 12:an ett snäpp för att sedan dra tillbaka ringen (backplay) för att den ska centrera. Och denna har också tritium som traser och Luminox. Men nu är det extrapris på dessa stål varianter på mwc hemsida pga att det kommit nya I titan. Menar 1400kr NY, LÄTT UTAN TVEKAN VÄRT..INGE SNACK. Menar samma pengar som en G-shock square. Fast mycket coolare.. 😁 Enda nackdelen är att natot som medföljer är skräp. Men man får köra sitt eget..
20201223_181926.jpg
20201223_182006.jpg
20201223_182024.jpg

Är bezeln i stål med? 🤓
 
Tillbaka
Topp