• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon som har en Parnis daytona till salu? Helst en med svart tavla, men andra kan säkert funka med. Även en vit (då endast vit) Pagani design kan vara av intresse.

Inspiration av min gamla nu sålda 🤓
BFD679CF-51C2-43AF-A815-05A3C989C877.jpeg
Jag har en liggandes.
6inZm0K.jpg

f1pgUmG.jpg

Så jäkla grym årsklocka! Grattis till er 😍
Tack mannen 😊
Vafalls, fyller människan år? Stort grattis om så är fallet 🥳🎉🥳
Ajjemen! 🥳🥳 Tack 🤗
En sån som årsklocka är lite av en graal... säkerligen en bra mycket hårdare 40åring än vad jag är iallafall :D
Klockan är hård. Jag absolut inte 😂 Det roliga är att jag köpte den som en 83a men visade sig att det var en 81a när jag fått hem den. Gjorde det hela om möjligt ännu bättre 😊

Misstänkte det! 😃
Seikos Golden Tuna släpptes på mitt födelseår så jag går och småfundrar på den... Men för mig är någon av de mindre kvartsdykarna mer lättburna!
Ja de är ju lite större, men bärs mindre 😉 En fin 78a såldes till bra pris på forumet i somras. Min är från 83 😊
Edit: Fast 1000m vet jag inte när den släpptes, eller menade du 600m? 7549-7009? 😅

Tack mannen 😊

Ajjemen! 🥳🥳 Tack 🤗

Klockan är hård. Jag absolut inte 😂 Det roliga är att jag köpte den som en 83a men visade sig att det var en 81a när jag fått hem den. Gjorde det hela om möjligt ännu bättre 😊
Jasså det är bemärkelsedag, stort grattis kompis 🎁🎉🤘. Extra trevligt med årsklocka och allt 👍.
Ska jag hitta en årsklocka så får jag börja gräva efter fornlämningar snart 😊.

Grattis på födelsedagen 🎉🥳🎊
Tack 🤗
Grattis plåtis! 💛 Hoppas du haft en riktigt go födelsedag! 40 är ingen ålder på en häst! 😜🥳🥂
Tack 😊
Äh! 40 är det nya 20 så ingen ko på isen 🤣
Jasså det är bemärkelsedag, stort grattis kompis 🎁🎉🤘. Extra trevligt med årsklocka och allt 👍.
Ska jag hitta en årsklocka så får jag börja gräva efter fornlämningar snart 😊.
Sålde min 6309 från 81, men denna är en äkta keeper 😊
Äh, har ju tillverkats klockor länge. Du som är så grov kan väl binda ett solur på handleden? 😅

Fortsätter lite OT, sorry 😬

Den jag har är boett av titan och shroud metall med keramisk legering 😊
IMG_20201223_110635.jpg
Tycker det är rätt on topic, hur det nu förkortades. Visst, det finns en seikotråd, men... ja du vet. 😆
Saxat från seikowatches.com

”1986
The world’s first Diver’s 1000M with a ceramic outer case.

The Diver’s 1000M is the first watch to use ceramic material for the outer case. The lightweight, corrosion resistant titanium case with a remarkable waterproof one-piece structure enables this watch to withstand depths of 1,000 meters.”
Var det 1000m som släpptes dårå? Räknas titan som keramiskt? 🙃

Tycker det är rätt on topic, hur det nu förkortades. Visst, det finns en seikotråd, men... ja du vet. 😆
Saxat från seikowatches.com

”1986
The world’s first Diver’s 1000M with a ceramic outer case.

The Diver’s 1000M is the first watch to use ceramic material for the outer case. The lightweight, corrosion resistant titanium case with a remarkable waterproof one-piece structure enables this watch to withstand depths of 1,000 meters.”
Var det 1000m som släpptes dårå? Räknas titan som keramiskt? 🙃
"The shroud of the Grandfather Tuna and the Golden Tuna 7549-7009 SQ and 7549-7000 Professional are made of ceramic-coated titanium. The re-issued Golden Tuna, meanwhile, features a ceramic shroud."

Typ samma 🤣😂🤣

"The shroud of the Grandfather Tuna and the Golden Tuna 7549-7009 SQ and 7549-7000 Professional are made of ceramic-coated titanium. The re-issued Golden Tuna, meanwhile, features a ceramic shroud."

Typ samma 🤣😂🤣
Hmmm... snurrigt. Finns rätt coola citizen från 86. 🤣
Nej, jag får lära mig hur man tyder serienr och nöja mig med att den är producerad 86. 😁

Tillbaka
Topp