AndyJ
Silver
Nej, nu kommer jag säkert också göra detLäser alltid Damskon... Cannot unsee.![]()
![See-no-evil monkey :see_no_evil: 🙈](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f648.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, nu kommer jag säkert också göra detLäser alltid Damskon... Cannot unsee.![]()
Hur nöjd är du?Fick en kommentar om Damaskon idag. "Man ser ju inte glaset!" Jag hade inte tänkt på det så mycket men det stämmer att det verkligen försvinner ibland
![]()
Ett riktigt fynd! Grattis!Tyvärr leasingförbud på den
Blev också chockad över det
![]()
Men det tåls att sägas att jag är riktigt tacksam över att den föregående ägaren stod för kalaset
![]()
Inget höjdarpris på det exet så du kan sitta still i båten
![]()
Gav 15.9 tkr för mitt ex och fick ett fullset samt servicekvitto från 2016 á 10 tkr.
Tyvärr leasingförbud på den
![]()
Men det tåls att sägas att jag är riktigt tacksam över att den föregående ägaren stod för kalaset
![]()
Jag vet, det är förjävligt. Folk kör på som om det vore ”any given day”, men samtidigt blir samma folk asförbannade över att Löfven skulle ha nytt klockbatteri och en julklapp till frugan. Oavsett politisk läggning är det hyckleri.
oMeGa bAtTerI, fina grejer.
Ungefär 20 stycken Vostoks med andra ord![]()
Tyvärr leasingförbud på den
![]()
![]()
Jaja, bästa laget brukar alltid vinna....Perkele också![]()
Har försökt intressera mig av att kolla på sportsliga events men det slutar alltid med att jag sätter mig framför brasan istället. Helst i manchester då.JVM med homage.
Heja Sverige!
![]()
Förstår att du är tacksam! Men här är det ju lite andra saker som får priser att dra iväg också. Kronbyte till min gamla Rolex Datejust gick på 3500 kr hos Nymans, så det är säkert kostsamt hos Eriksson också...Tyvärr leasingförbud på den
![]()
![]()
Riktigt trevlig tavla!Haft denna på mig i snart två veckor, är riktigt nöjd, mysig brun/coppar sandwich tavla, plexiglas, 20bar vattenresistens och boetten är ju grym![]()
![]()
Tänkte det med. Ny krona, bezel osv allt orginal. Polering. Brukar vara dyrt. Oavsett om man håller med om att kostnaden är rättfärdigad. Svingött att det är gjort ju! Är Avis!Förstår att du är tacksam! Men här är det ju lite andra saker som får priser att dra iväg också. Kronbyte till min gamla Rolex Datejust gick på 3500 kr hos Nymans, så det är säkert kostsamt hos Eriksson också...![]()
Ja den är nice, lite mörkare i verkligheten vilket jag gillarRiktigt trevlig tavla!![]()
Ja den är fin! Måste säga att jag är rätt sugen på C65. Bild från www.Dagens klockbyte. Från den snyggaste C60 (imhv) en mk2 i svart och rött
![]()
till en fin Airman Dc-4 på länk.
![]()
Ett riktigt fynd! Grattis!![]()
Är den 36 mm? Hur stor är din handled?
Sure thang! Men byta batteri och packning kan du göra själv hädanefter..![]()
Förstår att du är tacksam! Men här är det ju lite andra saker som får priser att dra iväg också. Kronbyte till min gamla Rolex Datejust gick på 3500 kr hos Nymans, så det är säkert kostsamt hos Eriksson också...![]()
Min 16030 kostade 11 000 kr att serva.Tvekade först men frugan pushade mig över staketet
Haha, @Derix frågade samma sak! Det är 41mm versionen och jag har 19cm handleder
Sant, kommer ju inte lägga 2/3 av inköpspriset på en service
Läste runt i DJ tråden och såg att servicepriserna kan bli saftiga, därav valet av en quartzare![]()
Håller med. Har tre c65, de är kanoon.Ja den är fin! Måste säga att jag är rätt sugen på C65. Bild från www.
![]()
En av anledningarna till att jag började rota runt själv i urverken en gång i tiden, var snålkorv deluxe redan dåMin 16030 kostade 11 000 kr att serva.![]()
Visst är det så. Det är plast och billigt stål för det mesta. Det är väl tiden de vill ha betalt för. Och sitt renommé. Dock ska man ha VÄLDIGT klart för sig att det sällan kostar som det står på hemsidan!En av anledningarna till att jag började rota runt själv i urverken en gång i tiden, var snålkorv deluxe redan då
Seriöst då, det är så löjligt för det är ingen raketforskning på något vis och delarna i sig är egentligen inte så värst kostsamma, inte ens för Rolex.
Ja det är inte bara priserna som är hiskeligt höga på mycket, man blir helblåst när man ska serva också. Helt sjukt när man tänker på det.En av anledningarna till att jag började rota runt själv i urverken en gång i tiden, var snålkorv deluxe redan då
Seriöst då, det är så löjligt för det är ingen raketforskning på något vis och delarna i sig är egentligen inte så värst kostsamma, inte ens för Rolex.
Jo, man betalar för mycket underligt i den där världen...Visst är det så. Det är plast och billigt stål för det mesta. Det är väl tiden de vill ha betalt för. Och sitt renommé. Dock ska man ha VÄLDIGT klart för sig att det sällan kostar som det står på hemsidan!
Jag ville inte byta kronan och kronhalsen, för jag såg inget problem med den. Men de vägrade utföra servicen om jag inte gick med på det...
Nä, nu vi lägger ner innan vi startar...smart där, adjöJa det är inte bara priserna som är hiskeligt höga på mycket, man blir helblåst när man ska serva också. Helt sjukt när man tänker på det.
Jag ska inte tänka på det, får högt blodtryck känner jag.