Kostar ny hos Gnomon 304$ / 2495kr. Ett par hundringar i tull/moms så ca 2800kr hemma på armen. DHL-express .
Edit: med Government markings
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kostar ny hos Gnomon 304$ / 2495kr. Ett par hundringar i tull/moms så ca 2800kr hemma på armen. DHL-express .
Haha, var det du som knep den som kom ut i förrgår kväll? Av Muhammad?Man tackar!
Mig med en riktigt bra dag helt enkelt! Haha ja vi får se hur länge AD-delen av min ADHD låter mig vara intresserad
Som ordräven säger görs denna inte längre, Genesis G-04. Lyckades knipa ett väldigt välvårdat exemplar av en trevlig grabb i Singapore. Finns att hitta diverse platser om man letar noga, så som bukten och WUS etc.
Peacemakern är inte dum men jag älskar höjden på föregångaren
Hehe tänkte just på dig, läste oxå no date. High Torque? Google säger ”If you can not stun them with brilliance , then baffle them with BS”Taskigt att skriva ”date, no” i följd så att jag luras tro att det trots allt finns en no-date.
High Torque Quartz, vad innebär det?
Edit: med Government markings
Navigator finns utan datum Finns även med Marathon på tavlan.Taskigt att skriva ”date, no” i följd så att jag luras tro att det trots allt finns en no-date.
Stackare. Hoppas hon mår bättre snart.Skiljts från både dödskallebronsaren och Ginault idag. Förutom det har ena hunden opererats. Hon tyckte att det var en bra idé att hoppa från tre meters höjd och landade med hakan först på en stor sten. Bet hål i kinden och krossade en av tänderna på kuppen. Nu sitter hon på soffan och undrar nog varför hon sovit hela eftermiddagen och vart hennes tand tagit vägen. Seikon får trösta.
Cool. Tack! Hade dock föredragit government print och @Nilas fina modell.Navigator finns utan datum Finns även med Marathon på tavlan.
Pilot’s Navigator Black Sterile Dial Ref. WW194001-S-BK-D
The brand Marathon might be new to some, but not for Canadians, Americans, and especially military watch fanatics like us. The moniker is better known to watch collectors be among the few that, until today, officially offers no-frills timepieces to the military. Those regimes include the United...www.gnomonwatches.com
Lockas alltid av deras fina klockor, men kommer aldrig till skott. Det är något som gör att jag inte kan lockas till 100 %.Kör MALM ikväll! Jävligt bra klocka ändå.
Jag hade superdag på börsen med. Firade med extra mycket sylt till kvargen efter stängning iväll Fast vin och en Gruppo Gamma lät ju trevligare
Äntligen kom den! Kombinerat med en strålande dag på börsen var detta INTE en tråkig start på året. Det förtjänar en vinare, skål på er mikromänniskor!
OnT: det har hänt grejer här ser jag, vissa har fyllt 40 och andra har köpt fin-klockor. Kul! Grattis till er båda.
Extra kraftig motor för att orka driva de stora och tritiumtyngda visarna. Jag har för mig att Sinn UX också är någon liknande variant för att orka driva runt visarna i den oljefyllda boetten.Taskigt att skriva ”date, no” i följd så att jag luras tro att det trots allt finns en no-date.
@RemofflanExtra kraftig motor för att orka driva de stora och tritiumtyngda visarna. Jag har för mig att Sinn UX också är någon liknande variant för att orka driva runt visarna i den oljefyllda boetten.
Låter energikrävande. Hur lång är batteritiden? Kanske sitter stort batteri i den, i och för sig@Remofflan
Citat från wus ”Marathon uses a high torque quartz movement to move the heavy hands of both the tritium TSAR and the large corndog hands on the JSAR. From what I've learned reading these forums the larger and heavier hands require more torque to move them around the dial hence the high torque quartz movement.”
Inte så mycket bs trots allt!
Tänker du på UX bounce? Jag tror att det är unikt för den modellen p.g.a den oljefylla boetten men du kanske menade generellt för quartz?@Remofflan
Citat från wus ”Marathon uses a high torque quartz movement to move the heavy hands of both the tritium TSAR and the large corndog hands on the JSAR. From what I've learned reading these forums the larger and heavier hands require more torque to move them around the dial hence the high torque quartz movement.”
Inte så mycket bs trots allt!
Edit piaff: Men vad var det där om att vissa klockors sekund inte prickar index för att det skapas ett lufttryck när sekunden slår? Kan det stämma? Eller handlade det om sekundvisare som darrar?
Ingen aning för just denna modell men det kan vara helt OK ändå. Jag hade en Seiko tuna (SBBN035/ninja tuna) med high torquevisare som hade fem års batteritid.Låter energikrävande. Hur lång är batteritiden? Kanske sitter stort batteri i den, i och för sig
Nej för det känns i min värld helt rimligt med en viss ”efterrörelse” som skapas av slaget. Det skrevs, så som jag minns det, i nån diskussion kring quartzsekund som missar index. Men jag kan ha helt fel såklart.Tänker du på UX bounce? Jag tror att det är unikt för den modellen p.g.a den oljefylla boetten men du kanske menade generellt för quartz?
Ingen aning men jag skulle killgissa att det i så fall mest har med verket att göra, dvs. om verket är tillräckligt kraftfullt för att motverka studset om du förstår vad jag menar (jag vet inte ens om jag själv gör det ) ? Det har säkert avhandlats i quartztråden och det låter faktiskt bekant men jag minns inte när, var eller hur det kom upp: https://klocksnack.se/threads/officiella-quartztråden-för-kvarts-samtal.89963/Nej för det känns i min värld helt rimligt med en viss ”efterrörelse” som skapas av slaget. Det skrevs, så som jag minns det, i nån diskussion kring quartzsekund som missar index. Men jag kan ha helt fel såklart.
Det låter väldigt bekant. Att en quartz alltid har en viss bakåtrörelse, som en rekyl av hoppet framåt. Vi diskuterade då klockor som träffar respektive inte träffar alla index. Sjukt störande tycker jag i alla fall. På en dyrare quartz tycker jag man ska kunna förvänta sig att den träffar alla. Det verkar i alla fall möjligt, eftersom flera då sade sig ha klockor som gjorde det, även lite billigare Seikos. Annars är ju GS kvarts kända för att de ska träffa index, där jag vill minnas att det rörde sig om någon specialkalibrering.Nej för det känns i min värld helt rimligt med en viss ”efterrörelse” som skapas av slaget. Det skrevs, så som jag minns det, i nån diskussion kring quartzsekund som missar index. Men jag kan ha helt fel såklart.
Haha icke, min har varit på väg sedan slutet av November..Haha, var det du som knep den som kom ut i förrgår kväll? Av Muhammad?
Helt rätt! men en vinare vinner alltid..Jag hade superdag på börsen med. Firade med extra mycket sylt till kvargen efter stängning iväll Fast vin och en Gruppo Gamma lät ju trevligare
Ingen aning men jag skulle killgissa att det i så fall mest har med verket att göra, dvs. om verket är tillräckligt kraftfullt för att motverka studset om du förstår vad jag menar (jag vet inte ens om jag själv gör det ) ? Det har säkert avhandlats i quartztråden och det låter faktiskt bekant men jag minns inte när, var eller hur det kom upp: https://klocksnack.se/threads/officiella-quartztråden-för-kvarts-samtal.89963/
Låter som kloka killgissningar men om verket var tillräckligt kraftfullt för att stoppa sekunden helt efter ett slag så borde ju ändå prickandet av index vara konstant rätt eller fel. Att visaren prickar halva tavlan men inte andra halvan måste ju ha med precision i verket/kalibrering? Obs, killgissning även det.Det låter väldigt bekant. Att en quartz alltid har en viss bakåtrörelse, som en rekyl av hoppet framåt. Vi diskuterade då klockor som träffar respektive inte träffar alla index. Sjukt störande tycker jag i alla fall. På en dyrare quartz tycker jag man ska kunna förvänta sig att den träffar alla. Det verkar i alla fall möjligt, eftersom flera då sade sig ha klockor som gjorde det, även lite billigare Seikos. Annars är ju GS kvarts kända för att de ska träffa index, där jag vill minnas att det rörde sig om någon specialkalibrering.
Vill minnas att det kräver ganska mycket jobb att kalibrera så att den träffar alla index och de flesta kvartsur är ju ganska billiga. Säger inget med säkerhet, bara spekulerar lite.Låter som kloka killgissningar men om verket var tillräckligt kraftfullt för att stoppa sekunden helt efter ett slag så borde ju ändå prickandet av index vara konstant rätt eller fel. Att visaren prickar halva tavlan men inte andra halvan måste ju ha med precision i verket/kalibrering? Obs, killgissning även det.