• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nykomling 😍
IMG_20210105_131803.jpg
Alltså första intrycket 😍

Grattis!

Sinn 556i är definitivt OWG material :D

Är väl som att svära i kyrkan. Zelosfanboy och allt som man är, men det blir sämre och sämre från Elshan. Dom där ser riktigt billiga ut.

Edit: ja, jag har haft den gröna. Den var fin, men kändes billig.
Det är för mycket nu...
Fördelen med mycket är att det nästan alltid brukar finnas en variant jag gillar :p

men du har helt rätt, väldigt mycket sista året som inte varit någon höjdare...

Är dock otroligt nöjd med min frost Ti :D
Tog bara 737483 SF varianter innan en perfekt dök upp 😂

Jag är jäkligt nyfiken på 43mm Horizon dock!

Det är för mycket nu...
Fördelen med mycket är att det nästan alltid brukar finnas en variant jag gillar :p

men du har helt rätt, väldigt mycket sista året som inte varit någon höjdare...

Är dock otroligt nöjd med min frost Ti :D
Tog bara 737483 SF varianter innan en perfekt dök upp 😂

Jag är jäkligt nyfiken på 43mm Horizon dock!

Tvivlar på att den blir bra i 43. Helt ärligt. Varför i inte förädla istället för att släppa massa skit. Mako 2 var perfekt. Borde kommit i andra färger och bättre länk och stop där sedan. Behövdes väl inte en tavla som ser ut som ett anus? 🤣

Edit: allmänt neggo just nu, men varit med ett tag och förväntar mig bättre.

Tvivlar på att den blir bra i 43. Helt ärligt. Varför i inte förädla istället för att släppa massa skit. Mako 2 var perfekt. Borde kommit i andra färger och bättre länk och stop där sedan. Behövdes väl inte en tavla som ser ut som ett anus? 🤣

Gillade inte Makon själv, för klossig imo.

Det jag sett av 43an är inte lovande, hade hoppats på en likadan som GMTn bara större (jag har stora handleder) och vanlig trehandare för lägre pris.

Storleksmässigt är den väl som en gammal Bond-Seamaster jag hade. Dvs bör passa de flesta armar. Väldigt lätt eftersom boett och vridring är i titan. Känns riktigt trevlig så här långt utan märkbara QC-problem förutom kanske lite misalignment på vridringen men det kan jag leva med. Valde den vita eftersom jag har svårt för fejkpatina men NTTD-varianten är läcker så klart.

Får även hem en Phylida-Seamaster när PostNord behagar så kan jämföra lite mer då.
Kunde du inte köpt en nttd-pagani också när du ändå var igång så man kunde fått jämförelse även med den? 😅

Hur se en anustavla ut, genuint nyfiken? 🤔

Hur se en anustavla ut, genuint nyfiken? 🤔

Jag skulle leta upp en av Elshans bilder på en hans fantastiska bilder på tavlorna som är till Mako3, men insåg fort att det är ett dött lopp med tanke på att han lägger upp två suddiga bilder på varje konfiguration.

Sorry. Inte meningen att vara neggo, men lite som att köpa grisen i säcken när man måste förlita sig på bilder från Facebook och folks goda vilja på forum.

Tool watch ftw ju med Mako2. Kör GG istället på stora handleder.
42-43 med rätt proportioner på länk är det optimala för mig ;) :D
Därav förhoppningarna på den stora Horizon, dock lär det som vanligt bli någon ful detalj med färgerna eller så får de samma lika fula bezels som 40mm dykarvarianterna.

42-43 med rätt proportioner på länk är det optimala för mig ;) :D
Därav förhoppningarna på den stora Horizon, dock lär det som vanligt bli någon ful detalj med färgerna eller så får de samma lika fula bezels som 40mm dykarvarianterna.
42 är ju rätt klassiskt! 🤟
Kan också rocka det. Frågan är bara hur proportioner blir när han förstorar upp det.

Jag skulle leta upp en av Elshans bilder på ev hans fantastiska bilder på tavlorna som är till Mako3, men insåg fort att det är ett dött lopp med tanke på att han lägger upp två suddiga bilder på varje konfiguration.

Sorry. Inte meningen att vara neggo, men lite som att köpa grisen i säcken när man måste förlita sig på bilder från Facebook och folks goda vilja på forum.
Hehe, jag förstår dig till fullo!

Oftast ett rent hvete att försöka lista ut exakt hur färger mm ser ut irl...

Blir den som jag tror, dvs en tre mm större version av den förra dykaren han släppte så blir det skit.
Men man vet aldrig, hoppet är det sista osv ;)

Viktigast att du blir nöjd. Sen vad fan jag säger spelar nada roll.

Helt ärligt. Med den fina omkrets på handledarna skulle jag även titta på GG förutsatt att du gillar stilen. Sitter sjukt bra även på mina 17,5 cm.

Jag skulle leta upp en av Elshans bilder på ev hans fantastiska bilder på tavlorna som är till Mako3, men insåg fort att det är ett dött lopp med tanke på att han lägger upp två suddiga bilder på varje konfiguration.

Äh tycker inte du är neggo...verklighetsskildrare?
Livlig fantasi är roligare ändå så skitsamma 🥳

Jag skulle leta upp en av Elshans bilder på en hans fantastiska bilder på tavlorna som är till Mako3, men insåg fort att det är ett dött lopp med tanke på att han lägger upp två suddiga bilder på varje konfiguration.

Haha. Där är Zelos och Gruppo Gamma i samma liga. De lejer ut fotograferingen till en 12-åring fotostuderande med en piratkopierad version av Photoshop 6 (innan CS) och så är det fullt ös med låg upplösning och märkliga vinklar 😅

Tillbaka
Topp