• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20210105_102314_050.jpg

Frostig dag i Västernorrland och Jämtland. Tog 15 minuter att få bort isen från vindrutan på bilen 😆

Fin utsikt från tåget dock.

Har kört Traska Freediver mycket senaste dagarna men GW-B5600BC på handleden blev det idag.
Sällan har en G-Shock sett så harmonisk ut.

Kul! Har spanat in den. Känns ändå som heimdallrs NTTD är bland dom bättre varianterna. Är du nöjd? Hur är den storleksmässigt?
Storleksmässigt är den väl som en gammal Bond-Seamaster jag hade. Dvs bör passa de flesta armar. Väldigt lätt eftersom boett och vridring är i titan. Känns riktigt trevlig så här långt utan märkbara QC-problem förutom kanske lite misalignment på vridringen men det kan jag leva med. Valde den vita eftersom jag har svårt för fejkpatina men NTTD-varianten är läcker så klart.

Får även hem en Phylida-Seamaster när PostNord behagar så kan jämföra lite mer då.

Köpte en Vostok som jag skulle ge bort i Secret Santa, men den dök upp först idag. Så hann köpa en annan present. Om någon är sugen på att köpa den så får ni gärna höra av er, annars skickas den tillbaka. Helt ny med all plast kvar!
Ref. 420386. Släpper den för 800kr+frakt!!!
A67E6294-0A60-402A-A798-BDDBA81CB75A.jpeg
4DF59F5A-D2CF-4CC7-85A8-7AE195F20B2F.jpeg
EBB895F9-864D-4D35-9744-3BEF5F94B257.jpeg
2D42E25F-62E5-4181-9BAC-D79217D5E081.jpeg

Senast ändrad:
Vad är det för specar på den där? -dreggel-
Allt man behöver skulle jag säga. Saxat från Heimdallr:

Case Material: Titanium 3

Version: 2k20
Bezel: Unidirect rotatable bezel (360 degrees) (bear in mind that bezel action on titanium watches are different from stainless steel, due to much lighter material)
Bezel Insert: Aluminum
Crystal: Top hat Sapphire crystal with AR-Coating
Movement: Seiko SII NH35A Automatic Movement
Strap: Nylon strap
Water resistance: 200 m / 20 ATM
Luminous: Japan C3 (Green)
Dial: Black, white, blue
Height: 13.50 mm
Diameter: 42.00 mm
Lug to lug: 49.50 mm

Weight: 65 g
Lug Size: 20 mm
Crown: Screw-Down

Allt man behöver skulle jag säga. Saxat från Heimdallr:

Case Material: Titanium 3

Version: 2k20
Bezel: Unidirect rotatable bezel (360 degrees) (bear in mind that bezel action on titanium watches are different from stainless steel, due to much lighter material)
Bezel Insert: Aluminum
Crystal: Top hat Sapphire crystal with AR-Coating
Movement: Seiko SII NH35A Automatic Movement
Strap: Nylon strap
Water resistance: 200 m / 20 ATM
Luminous: Japan C3 (Green)
Dial: Black, white, blue
Height: 13.50 mm
Diameter: 42.00 mm
Lug to lug: 49.50 mm

Weight: 65 g
Lug Size: 20 mm
Crown: Screw-Down
Tackar o bockar. Hur bärs den? Top tung? Har märkt att jag dras till mera slimmade modeller senaste året :)

Tillbaka
Topp