• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Viktigast att du blir nöjd. Sen vad fan jag säger spelar nada roll.

Helt ärligt. Med den fina omkrets på handledarna skulle jag även titta på GG förutsatt att du gillar stilen. Sitter sjukt bra även på mina 17,5 cm.
Bara gött med någon som delar min syn på hans grejer, jag är också en fanboy men det har spårat ut!

GG är najs men inte hittat någon som det klickat med tillräckligt ännu dock :)

Har ju själv hyllat Zelos, men måste nog se lite mer nyktert på det. När man är så stor som Zelos börjar bli så är det dags att steppa upp det lite.
Ja, alltså jag är ju inget fan så sett men märker ju också att det skenat iväg (på ett dåligt sätt). Som du nämnde tidigare ser det hafsigt "billigt" ut.
Fanns intressantare modeller för några år sen imo...uteslutande tooliga dykare med rejäl WR kanske var för smalt för den stora massan?

Ja, alltså jag är ju inget fan så sett men märker ju också att det skenat iväg (på ett dåligt sätt). Som du nämnde tidigare ser det hafsigt "billigt" ut.
Fanns intressantare modeller för några år sen imo...uteslutande tooliga dykare med rejäl WR kanske var för smalt för den stora massan?
Vill tro på din tes, men det börjar upplevas mer som att nya utgångspunkten är att skapa bättre marginaler och han är nog även väldigt medveten om att hans klockor säljer slut trots bristande design/hafsigt ihopkastat.

Malm får hänga med en kväll till, soffläge med hunden :)
43B15227-8BE6-4899-B1AE-B73712178741.jpeg

Det är Zelosgruppen på fejjan som gäller om man ska hänga med ;)

Någon ny 42mm (om det var det du menade) är inte planerad på länge så en 22 länk lär inte heller dyka upp tyvärr.
Jag hade kastat mig över en och köpt en beggad brons 42a direkt :D
Najj!
Blir inget av med fejjan, har jag klarat mig hittills så går det en stund till!
Har ju 42:an och förstod av inlägget att länken även skulle passa denna.
43F266D5-3FE9-4FF2-8F24-946AF9EF7F16.jpeg

Är väl som att svära i kyrkan. Zelosfanboy och allt som man är, men det blir sämre och sämre från Elshan. Dom där ser riktigt billiga ut.

Edit: ja, jag har haft den gröna. Den var fin, men kändes billig.
Jag håller med, ingen direkt wow-känsla. Det var ingen jag ville köpa på direkten. Hade hoppats på en vinröd sunburst, då hade jag kanske slagit till. Men nu får man spara pengar till annat 😅

För egen del så kan jag inte uttala mig så mycket angående Zelos, har bara haft en nämligen.
Den fick gå nästan på studs eftersom känslan jag fick av den var "serietidning". Ska tillägga att jag gillar serietidningar men i pappersform då.
Länken var ingen höjdare heller, platt och lite tunn (i mitt tycke). Har haft sämre som har varit bättre eller vad man ska sälja 🥴.
Har inte blivit fler sedan dess.
Dock verkar dom ju vara högt ansedda emellanåt.
PSX_20210105_221627.jpg

För egen del så kan jag inte uttala mig så mycket angående Zelos, har bara haft en nämligen.
Den fick gå nästan på studs eftersom känslan jag fick av den var "serietidning". Ska tillägga att jag gillar serietidningar men i pappersform då.
Länken var ingen höjdare heller, platt och lite tunn (i mitt tycke). Har haft sämre som har varit bättre eller vad man ska sälja 🥴.
PSX_20210105_221627.jpg
Varje gång jag ser en sån där Zelos blir jag sugen på en Seiko Samurai. Känns som det är inspirationen.
Här har det annars varit Näcken idag😊
PXL_20210105_214355493.jpg

PSX_20210105_221627.jpg

Tyckte inte heller SW gav någon enorm ”wowfaktor”, visst bra grejer helt klart men något saknades för mig med. Jag tyckte även ventus northstar hade bättre finish vilket jag inte hade väntat. Med det sagt en hammerhead vore kul testa en dag 🤓

Det trilllade in ett paket...

1.jpg
2.jpg
3.jpg
lume.jpg

Riktigt fin och jag älskar både färgerna i sig och även den multifärgade lumen. Har nog dock insett att Tuna inte är min kopp tre trots att jag är nu är inne på min andra så det blir nog en catch & release om någon (läs: @Weberg ;) ) är sugen.
Lägg av!!! 😍 Fan va cool du är, klart du ska behålla den! Nu är du officiellt forumets Chief Executive Unicorn! 🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄🦄

Tillbaka
Topp