Absolut, Scurfa går bra. Helst en nyVore ju riktigt ballt med tex en Scurfa för ändamålet!
Seriöst, det där med läsbarheten låter väldigt intressant. Har faktiskt aldrig sett en oljefylld klocka på riktigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, Scurfa går bra. Helst en nyVore ju riktigt ballt med tex en Scurfa för ändamålet!
Sen i med lite Eldorado rapsolja! Hur svårt kan det va?Vore ju riktigt ballt med tex en Scurfa för ändamålet!
Det är bra coolt, som denna oljefyllda som mer ser ut att vara en smart watch tack vare oljan, glaset och becksvarta tavlan.Absolut, Scurfa går bra. Helst en ny
Seriöst, det där med läsbarheten låter väldigt intressant. Har faktiskt aldrig sett en oljefylld klocka på riktigt.
Såg nyss en video på Youtube. Han använde babyoljaSen i med lite Eldorado rapsolja! Hur svårt kan det va?
God morgon! Jag har haft en M51 PVD. Den höll väldigt fin kvalité, en av få klockor som jag ångrar försäljning på. Deras klockor är en bra bit över de flesta micromärken i kvalité & finish, de håller en väldigt bra standard. Vilken kikar du på?
@TerryTee nån k combatserien, liknande den som Jockinho postade. Gillade dock inte det röda på den! Finns massa reffar som är coolaHaft denna, tyckte kvalitén var bra om än inte helt min grej
Och sen oljefyller du?@TerryTee nån k combatserien, liknande den som Jockinho postade. Gillade dock inte det röda på den! Finns massa reffar som är coola
Tror det är både bättre djup/vattentålighet och betraktningsvinkel. Denna boett klarar 12.000 meters djup, men urverket klarar bara 5.000 meter.Hur svårt kan det vara Antagligen jättesvårt...vad är fördelen med oljefylld boett egentligen, inser att jag är väldigt dåligt insatt i ämnet?
@Von kan det, inom kort!Om någon kan det här med oljefyllning så skulle jag lätt haka på med min Imperfect!
Perfekt!@Von kan det, inom kort!
Har den till och med på mig just nu.Tror @mårt har en av dessa! Då kan du få ett utlåtande av någon som äger klockan i sig
Ska fylla min med koskenkorva.Och sen oljefyller du?
Ja den där är ju en perfekt kandidat! Skulle bli stencoolOm någon kan det här med oljefyllning så skulle jag lätt haka på med min Imperfect!
Se där! Köpte du från lume-tec eller annorstädes?Har den till och med på mig just nu.
Missförstå mig rätt, jag diggar Zelos!Får slänga mig in i Zelosdebatten
Håller med om att det börjar bli svårt att hänga med i alla nya släpp.
Lite inflation i nya modeller och version 2 och 3 av gamla kommer kanske snabbare än tidigare?
I och för sig säkert naturligt eftersom märket växer i popularitet och volym.
Brukar det inte ofta vara så (oberoende av om det är klockor eller annat) att de första entusiasterna förlorar lite av intresset när ett märke blir mera mainstream?
Tycker, trotts ovan, att Elshan lyckas vårda sitt märke bra.
Han klarar undvika många av de generiska designelementen och man ser direkt att det är en Zelos när det kommer en ny modell.
Har haft 4 Zelos själv.
Började med en brons Hammerhead från första serien.
Den representerade allt jag tycker är bra med Zelos
Eget design, bra kvalitet och prisvärd. Stack ut som F**n
Borde väl med facit i hand haft kvar den.
Hade så en grön Mako (Mk2) som jag länge suktade efter.
Tyckte dock tavlan blev för plottrig så den fick också lämna.
Har nu en Mako mk 3 och en SW som både kom in lite av en slump så har inte samma känsla för dessa.
En Horizon GMT mk 2 ville inte vara fel att komplettera med om någom vill byta 2 mot 1
Värdelöst utan bilder...
Jag köpte från Lum-tec.eu ... lådan luktade billig öst-stats herrparfym, men i övrigt inget att klaga på.Se där! Köpte du från lume-tec eller annorstädes?
Riktigt vass! Och bra pris! Men alldeles förs stor IMO. Har haft några Oysterquartz som "bara" mäter 36 mm men de bärs mycket större än så.Kommande Tissot PRX, bör landa runt 3500kr. 40mm, ETA quartz, safirglas, 100m vattenskydd och integrerad länk. Kan Genta bli mer affordable? Den blåa är
Perfekt!
Ser fram emot att stirra på bubblan under glaset
Fast det borde fungera, är ju ett flertal som oljefyllt sina quartz-klockor av olika tillverkare och modellerAngående oljefyllning. Jag kan tänka mig att urverket kommer få det svårt. Även med väldigt låg viskositet i oljan så blir det trögare att flytta visarna. I bästa fall går klockan för långsamt eller får sämre batteritid. I värsta fall lägger urverket av då vridmomentet är för lågt.
Sorry att jag pajar festen.
Nej nu låter du som en närking, gnällspik! Sluta vara rationellAngående oljefyllning. Jag kan tänka mig att urverket kommer få det svårt. Även med väldigt låg viskositet i oljan så blir det trögare att flytta visarna. I bästa fall går klockan för långsamt eller får sämre batteritid. I värsta fall lägger urverket av då vridmomentet är för lågt.
Sorry att jag pajar festen.
Jag håller med! Men har insett att jag inte klarar grön sunburst som denna. Jag använder min nästan dagligen och tycker glidelocket och tidhållning står ut över det mesta andra jag har/haft. Men fan jag gillar inte grönt....Min Tisell får ganska mycket handledstid ändå, och av alla sub-kloner jag haft så gillar jag denna bäst.
Ska försöka att köpa en SM varefter och jämföra.
q
För mig är det tvärtom, jag älskar gröntJag håller med! Men har insett att jag inte klarar grön sunburst som denna. Jag använder min nästan dagligen och tycker glidelocket och tidhållning står ut över det mesta andra jag har/haft. Men fan jag gillar inte grönt....
...och gilt, visst?För mig är det tvärtom, jag älskar grönt
Mmmm! Gilt!...och gilt, visst?
Klart det går! Jag vill bara inte att någon förstör sin fina klockaFast det borde fungera, är ju ett flertal som oljefyllt sina quartz-klockor av olika tillverkare och modeller
Det går knappt säga ordet Närke utan att det låter gnälligtNej nu låter du som en närking, gnällspik! Sluta vara rationell