• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Absolut, Scurfa går bra. Helst en ny 😇
Seriöst, det där med läsbarheten låter väldigt intressant. Har faktiskt aldrig sett en oljefylld klocka på riktigt.
Det är bra coolt, som denna oljefyllda som mer ser ut att vara en smart watch tack vare oljan, glaset och becksvarta tavlan.
1609926920299.jpeg

God morgon! Jag har haft en M51 PVD. Den höll väldigt fin kvalité, en av få klockor som jag ångrar försäljning på. Deras klockor är en bra bit över de flesta micromärken i kvalité & finish, de håller en väldigt bra standard. Vilken kikar du på? :)
1609923281927.jpeg

Haft denna, tyckte kvalitén var bra om än inte helt min grej 🤓
82C3C67E-C1BD-46A4-8F8F-8E376848B5B5.jpeg
1156BE42-E82A-4425-BE50-34D78A1DE9D5.jpeg
@TerryTee nån k combatserien, liknande den som Jockinho postade. Gillade dock inte det röda på den! Finns massa reffar som är coola
76BAD926-BF96-46C4-A678-D15272F13B1D.jpeg
483C34D1-9B05-4294-B428-52385402BDAD.jpeg

Får slänga mig in i Zelosdebatten ☺️
Håller med om att det börjar bli svårt att hänga med i alla nya släpp.
Lite inflation i nya modeller och version 2 och 3 av gamla kommer kanske snabbare än tidigare?
I och för sig säkert naturligt eftersom märket växer i popularitet och volym.
Brukar det inte ofta vara så (oberoende av om det är klockor eller annat) att de första entusiasterna förlorar lite av intresset när ett märke blir mera mainstream?
Tycker, trotts ovan, att Elshan lyckas vårda sitt märke bra.
Han klarar undvika många av de generiska designelementen och man ser direkt att det är en Zelos när det kommer en ny modell.

Har haft 4 Zelos själv.
Började med en brons Hammerhead från första serien.
Den representerade allt jag tycker är bra med Zelos
Eget design, bra kvalitet och prisvärd. Stack ut som F**n
Borde väl med facit i hand haft kvar den.
Hade så en grön Mako (Mk2) som jag länge suktade efter.
Tyckte dock tavlan blev för plottrig så den fick också lämna.
Har nu en Mako mk 3 och en SW som både kom in lite av en slump så har inte samma känsla för dessa.
En Horizon GMT mk 2 ville inte vara fel att komplettera med om någon vill byta 2 mot 1 ☺️

Värdelöst utan bilder...

1609927564905.png

1609927691469.png

1609927747511.png

1609927769469.png

Senast ändrad:
Får slänga mig in i Zelosdebatten ☺️
Håller med om att det börjar bli svårt att hänga med i alla nya släpp.
Lite inflation i nya modeller och version 2 och 3 av gamla kommer kanske snabbare än tidigare?
I och för sig säkert naturligt eftersom märket växer i popularitet och volym.
Brukar det inte ofta vara så (oberoende av om det är klockor eller annat) att de första entusiasterna förlorar lite av intresset när ett märke blir mera mainstream?
Tycker, trotts ovan, att Elshan lyckas vårda sitt märke bra.
Han klarar undvika många av de generiska designelementen och man ser direkt att det är en Zelos när det kommer en ny modell.

Har haft 4 Zelos själv.
Började med en brons Hammerhead från första serien.
Den representerade allt jag tycker är bra med Zelos
Eget design, bra kvalitet och prisvärd. Stack ut som F**n
Borde väl med facit i hand haft kvar den.
Hade så en grön Mako (Mk2) som jag länge suktade efter.
Tyckte dock tavlan blev för plottrig så den fick också lämna.
Har nu en Mako mk 3 och en SW som både kom in lite av en slump så har inte samma känsla för dessa.
En Horizon GMT mk 2 ville inte vara fel att komplettera med om någom vill byta 2 mot 1 ☺️

Värdelöst utan bilder...

1609927564905.png

1609927691469.png

1609927747511.png

1609927769469.png
Missförstå mig rätt, jag diggar Zelos!
Min SF Frost Ti är världens bästa beater och riktigt nära perfektion, det är bara tim- och minutvisarna jag inte tycker är perfekta rent estetiskt.
(Har för övrigt haft ett par Samuraier som någon jämförde den med och ja, de är inte helt olika men SF är bättre på alla plan)

Problemet för mig är att mååånga av de senaste årets släpp hade varit SÅ mycket bättre om detaljerna hade funnits där, jag tror tyvärr att det brister på det iom att han släpper för många modeller för snabbt numera...

Jag sparar aldrig bilder på sålda klockor så jag minns nog inte exakt vad jag har haft i Zelosväg men några kan jag rabbla upp...
Helmsman 2, Mako, Swordfish, Swordfish 40, nuvarande Swordfish Ti såklart, även testat Great White och Hammerhead.

Angående oljefyllning. Jag kan tänka mig att urverket kommer få det svårt. Även med väldigt låg viskositet i oljan så blir det trögare att flytta visarna. I bästa fall går klockan för långsamt eller får sämre batteritid. I värsta fall lägger urverket av då vridmomentet är för lågt.

Sorry att jag pajar festen.

Angående oljefyllning. Jag kan tänka mig att urverket kommer få det svårt. Även med väldigt låg viskositet i oljan så blir det trögare att flytta visarna. I bästa fall går klockan för långsamt eller får sämre batteritid. I värsta fall lägger urverket av då vridmomentet är för lågt.

Fast det borde fungera, är ju ett flertal som oljefyllt sina quartz-klockor av olika tillverkare och modeller :)

Nej nu låter du som en närking, gnällspik! Sluta vara rationell

Min Tisell får ganska mycket handledstid ändå, och av alla sub-kloner jag haft så gillar jag denna bäst.
Ska försöka att köpa en SM varefter och jämföra.

zFHcu0p.jpg
q
Jag håller med! Men har insett att jag inte klarar grön sunburst som denna. Jag använder min nästan dagligen och tycker glidelocket och tidhållning står ut över det mesta andra jag har/haft. Men fan jag gillar inte grönt....

Tillbaka
Topp