• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Min Tisell får ganska mycket handledstid ändå, och av alla sub-kloner jag haft så gillar jag denna bäst.
Ska försöka att köpa en SM varefter och jämföra.

zFHcu0p.jpg
q
För jäkla bra. Var nära att beställa en Tisell diver igen i mellandagarna men slog till på en SM sub denna gången. Kände att jag var tvungen att testa och jämföra, man har ju redan haft några T om man säger så 😊.

Min Tisell får ganska mycket handledstid ändå, och av alla sub-kloner jag haft så gillar jag denna bäst.
Ska försöka att köpa en SM varefter och jämföra.

zFHcu0p.jpg
q

Jämför jag min tisell exp mot SM sub har tisell lite bättre tavla och visare medan boett och länkens finish är bättre på SM. Enligt min bedömning iaf 🤓

Edit: min är på som vanligt sedan 23/12 även fast jag hoppas på nytt imorgon och byte då 😊
F3CAD6EC-9129-44C0-A8E1-CC385B189134.jpeg

Angående Zelos. Jag gillar mina. Om kvalitén är bra eller inte det kan jag inte uttala mig om, för jag är nybörjare. Sen att han släpper nya klockor var och varannan månad spelar ingen roll. Hellre det än 1-2/år. FOMOn skulle vara mycket större då och antagligen hade dom kostat betydligt mer, gissar jag på.
Z17.jpg

Mmmm! Gilt!
Ja, på rätt klocka är gilt fantastiskt!

Edit: Jag väntar på att Borealis ska släppa sin Bullshark i 40mm! Då blir det att hänga på låset, vilken grym klocka det var.
Grönt och gilt, en man med stil! Jag har ingetdera men varit vääldigt sugen på båda länge nu. Väntar på SM:s bb58-homage, då blir det något med gilt. Överväger en SM hulk men har ju redan en svart.. vet inte hur jag ska sälja in det till den rationella delen av hjärnan 😅

Apropå något annat. Överväger att köpa en BoR-länk med böjda ändlänkar, någon som har erfarenhet av detta? Blir det vettig passform efter lite massering? Tänkte köpa geckotas om inte någon kan tipsa om annat 🤔

Tillbaka
Topp