Weberg
Guld
HAHAHAHAVad fasen kom du ifrån då?Jag är ju på din sida!
LOL, som kidsen säger
![Rolling on the floor laughing :rofl: 🤣](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f923.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HAHAHAHAVad fasen kom du ifrån då?Jag är ju på din sida!
Haft tre varav den första i full Volfram mundering M26 (hmm låter bekantMorrn!
Är det någon som testat Lüm-Tech, vilken nivå av kvalitet/finish håller de?
Dagens rova:
![]()
Inte mer än att dom finns att förboka på vissa ställen redan, sett någon butik i UK som är helt ointressant efter Brexit och sedan någon inom EU. Misstänker att de bör komma när som helst nu, kanske rentav någon AD som tar emot förbokning redan.Bra det där, vet du när dom släpps?
Ja just det, du har ju en gammal Marathon med sånt där high torque, perfekt offer?Får börja med att säga att ni är inte rediga någonstans i denna tråden
Men som någon redan nämnt så kanske det bör vara en klocka med "High torque quartz" om det ska palla med
Nya kläder på min Guldiga Tonfisk från Royal Straps![]()
Va?! Säger man inte roflmao, roflcopter och lollerskatez längre?! I b den wit da sheet, jao mannen! Som de säger i Kronogården.HAHAHAHA
LOL, som kidsen säger![]()
Gammal och gammalJa just det, du har ju en gammal Marathon med sånt där high torque, perfekt offer?![]()
Nej, jag känner inte alls för det här men tack för omtanken@Von, jag har en quartz Candino (med sekundvisare!) som du kan få för att testa Hydro mod![]()
Kolla vad Sinn kör med!Jag är sjukt sugen på att testa att hydromodda själv. Måste bara hitta nån olja med tillräckligt låg viskositet...
Härligt!Jag är sjukt sugen på att testa att hydromodda själv. Måste bara hitta nån olja med tillräckligt låg viskositet...
Onödig fakta men vet du vad...misstänker faktiskt att du har min gamla, du bytte bort en svart mot din blå med en Ceddan?Skönt att jag inte hade ett svagt ögonblick nu för man letar ju alltid efter annatMen den måste verkligen få stanna, jag använder den alldeles för ofta
![]()
Åhh vad tråk...roligt att höra menar jag.Skönt att jag inte hade ett svagt ögonblick nu för man letar ju alltid efter annatMen den måste verkligen få stanna, jag använder den alldeles för ofta
![]()
Jag är sjukt sugen på att testa att hydromodda själv. Måste bara hitta nån olja med tillräckligt låg viskositet...
Det finns silikonolja som har kinematisk viskositet runt 1,5mm/s (jmf vatten vid rumstemp ca 1mm/s olivolja ca 55mm/s) Kanske finns ännu bättre grejer.Kolla vad Sinn kör med!
Det finns silikonolja som har kinematisk viskositet runt 1,5mm/s (jmf vatten vid rumstemp ca 1mm/s olivolja ca 55mm/s) Kanske finns ännu bättre grejer.
Ja det stämmer braOnödig fakta men vet du vad...misstänker faktiskt att du har min gamla, du bytte bort en svart mot din blå med en Ceddan?
Det lovar jagÅhh vad tråk...roligt att höra menar jag.
Om du blir sugen på en GMT så hör du av dig![]()
Var hittar jag den då?Det finns silikonolja som har kinematisk viskositet runt 1,5mm/s (jmf vatten vid rumstemp ca 1mm/s olivolja ca 55mm/s) Kanske finns ännu bättre grejer.
Var hittar jag den då?
När jag googlat osv verkar många använda silikonolja med 50cSt, men lyckas bara hitta 100cSt som lägst på svenska sidor som har direktförsäljning... Hittade en holländsk sida som hade 50cSt, men de skulle ha €37 i frakt, vilket kändes lite dyrt för €9 olja.
Vet inte heller hur cSt konverteras till mm/s![]()
Ja, jag känner själv att jag är på farligt djupt vatten nu men att jag simmat så långt att det är för sent att vända
1 cst = 1mm/s. De värdena låter höga.Var hittar jag den då?
När jag googlat osv verkar många använda silikonolja med 50cSt, men lyckas bara hitta 100cSt som lägst på svenska sidor som har direktförsäljning... Hittade en holländsk sida som hade 50cSt, men de skulle ha €37 i frakt, vilket kändes lite dyrt för €9 olja.
cSt=mm/sVar hittar jag den då?
Hmm okej, får undersöka vidare1 cst = 1mm/s. De värdena låter höga.
Jag mailade min professor, så får vi se om vi kan få någon input där. Vi kan ju höras på sms!Hmm okej, får undersöka vidare![]()
Tack för input! Man kan alltid räkna med digHaft tre varav den första i full Volfram mundering M26 (hmm låter bekant) fick in mig på Microspåret redan 2011, på den tiden fanns det inte mycket annat. Magrette, Armida, Maranez, Benarus och Helson är dom jag främst kommer att tänka på. Kvalitén var bra vad jag minns, eller i alla fall tillräckligt bra för att jag skulle sälja min 16600 och bara använda M26an. Hade sedan M42 Phantom och M66 i Cobalt Chromium som båda var riktigt bra också men jag har alltid haft svårt för namnet och att deras fantasi tog slut efter 3-4 modeller så dom blev helt enkelt lite tråkiga till slut.
![]()
![]()
![]()
Inte mer än att dom finns att förboka på vissa ställen redan, sett någon butik i UK som är helt ointressant efter Brexit och sedan någon inom EU. Misstänker att de bör komma när som helst nu, kanske rentav någon AD som tar emot förbokning redan.
Fasiken, har spanat länge på den men missade mailet om rean tills du postade nu. Nu fanns den bara som begagnad kvar :/Damn you ChrWard jan sale... fick bli en C60 Sapphire![]()
![]()
Jag chansade och plockade upp den som begagnad. Är det mycket märken så skickar jag tillbaka den. Den fanns inte som ny.Fasiken, har spanat länge på den men missade mailet om rean tills du postade nu. Nu fanns den bara som begagnad kvar :/