• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Blir nog bra med ett annat band på! Nöjd att jag fick den äldre och enligt mig snyggare armaniloggan. :cool:

IMG_20210108_132431.jpg
Jag har exakt samma och gillar naton. :) Vad hade du tänkte sätta på för band istället?

Här sitter jag med äntligen normaliserat blodsocker och mediterar. Vad är egentligen den allena bästa klockan under 10000 i erat tycke? Märke, typ, ålder. Oavsett. Den enda parametern är att den skulle användas i stort varje dag.

(Har säkert diskuterats till leda)

Hade jag haft 10 tkr över så skulle jag köpt en begagnad Grand Seiko SBGF019 :)

16602862-5vq3yfn00xbdr1rc4m4qap3w-Zoom.jpg

(Skamlöst stulen (väldigt redigerad) bild)

Jag tycker den faktiskt är ganska snygg 😅 Landar på knappt 9 tkr inklusive moms osv och för det får man GS finish/kvalitet, HAQ verk samt en cool* sportklocka.

*Subjektiv värdering #gillarolika
hahaha #gillarolika alltid i fokus, tråkigt vi hade haft annars du 😆
På den stulna bilden (som inte var där vid citering) ser den betydligt sexigare ut helt klart👌🏼
Köööp!

Nytt eller beggat? Jag hade sagt Sinn 556 I eller A, Damasko DS30, Certina DS Action Diver, Christopher Ward (typ valfri ref), Gruppo Gamma Vanguard eller Peacemaker som en summering av nytt och begagnat.

Här sitter jag med äntligen normaliserat blodsocker och mediterar. Vad är egentligen den allena bästa klockan under 10000 i erat tycke? Märke, typ, ålder. Oavsett. Den enda parametern är att den skulle användas i stort varje dag.

hahaha #gillarolika alltid i fokus, tråkigt vi hade haft annars du 😆
På den stulna bilden (som inte var där vid citering) ser den betydligt sexigare ut helt klart👌🏼
Köööp!

Vi kan ju iofs enas om att Vonstocks är grymma samt att ingen av oss skulle köa i X år för "privilegiet" att köpa en sportrolle samt två Tags 😍

Höll på att avsluta mitt gympass samtidigt som jag postade så kände att jag behövde komplettera mitt yttrande lite 😅

Jag skulle säga att det delvis beror på att modellen över åren blivit lite "känd" men också för att det egentligen är rätt ont om "fältmässiga" (Field watches eller tooliga dinkor) klockor av hög kvalitet och vettigt pris. Kategorin "Tooliga trehandare med elegans" är helt klart mitt huvudspår när det gäller klockor så jag har rätt bra koll på vad som finns och det är i den prisklassen inte så väldans mycket egentligen. Även i denna tråden är ju 90% av klockorna dykare. Vill man inte ha det så är ju Alpinisten ett bra alternativ med 200m WR, hyggligt urverk och lite "stuns" i utseendet. (Givet att man gillar grönt!) Själv hade jag min i några veckor tills jag insåg att den är alldeles VÄLDIGT grön! :). Den blåa är inte så dum men alldeles för stor priskillnad när den dyker upp.

OBS felciterat men rätt ämne!

Måste bara säga.. Tusenö Blackwater DLC. Riktigt fin finish. Lagom tyngd för en automat. Ren design, smidig och bekväm men ändå ett hyfsat ”bruks” intryck på min 20cm handled. 😀
98BED010-AA38-49EB-8E2A-DFF2670D5AD2.jpeg
Snyggt!
Tycker att de lyckats riktigt bra med designen av sin Blackwater! Även om den nog är lite för stor på mina smala handleder så verkar den väldigt välgjord.

Sinn 556A (kostar strax över 10k på läder men man använder den ju ändå bara på nato! 😉). Det är många som hävdar att den dödat deras klockintresse för att det är en så grymt bra GADA.
PM:a vid intresse så kan fler bilder ordnas. Självklart blir det mikro-specialpris åt trevliga trådprofiler.
Vi som är otrevliga då? 😁
Sedan jag sålde Montan har jag inte riktigt haft något som kvalificerar sig för den här tråden. Försökte med Stowan men fick dåligt medhåll på den som micro 😲. Men nu har jag snart certifierat mig igen....😁
2019_The-Olmsted_Grey-Bracelet-Front_grande.jpg
Snyggt! Har alltid gillat designen hos O&O men de verkar vara väldigt sällsynta åtminstone här på KS. Är den tänkt att ersätta 556an?
Supernöjd är första intrycket :) jag har redan en C65 GMT så visste lite vad jag kunde förvänta mig finishmässigt. Älskar boetten, bland de snyggare boetterna i profil. På bytesfrågan blir det ett nej ;) Den här ska nog stanna ett tag.
Grattis till ett fantastiskt nyförvärv! 👍 But what about the moms?! 🤔😁

Sinn 556A (kostar strax över 10k på läder men man använder den ju ändå bara på nato! 😉). Det är många som hävdar att den dödat deras klockintresse för att det är en så grymt bra GADA.

Vi som är otrevliga då? 😁

Snyggt! Har alltid gillat designen hos O&O men de verkar vara väldigt sällsynta åtminstone här på KS. Är den tänkt att ersätta 556an?

Grattis till ett fantastiskt nyförvärv! 👍 But what about the moms?! 🤔😁
Japp den får ersätta 556an. Har haft någon Sinn i lådan i flera år så vet ju inte om jag klarar mig utan!
Och ja....det har nog bara varit ett par stycken tror jag. Hjelm har väl haft en och så tror jag någon ytterligare kanske har en. Det i kombination med att den förhoppningsvis är rätt bra i kvalitet gör att jag vill prova. Med lite tur är den lite i närheten av Montan kvalitetsmässigt men med ett utseende som jag gillar bättre.
Lever den upp till det är det ett bra köp. Om den inte inte håller "fit n finish" på rätt hög nivå tycker jag den är dyr. Men jag återkommer med recension när den landar!

Tänker typ en Certina DS Action Diver, känns som att den funkar till typ allt :) Finns som både 38mm och 43 mm och i några olika utföranden.

Eller en Seiko-dykare! Typ SKX007.
Inga superunika förslag kanske, men schyssta!

Tillbaka
Topp