• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag som trodde att din önskedröm var däcksparkar-Steinyn? Vad har hänt? 😲
Äh, den skulle bli köpt... använd ett par gånger och sedan dömd till en permanent tillvaro i lattjolajbanlådan.

Perrelet klockan känns betydligt hetare, nu har jag inget annat och göra heller än att spara kosing eftersom jag inte kan ta mig någonstans.

Senast ändrad:
Fasen, man är bra konstig. Har länge sukta efter en sinn. Sen när jag skaffade den blev jag grymt imponerad och tänkte att nu är jag klar, nått i mål, färdig😊 sen efter ett par dar börja jag tycka att det är för mkt pengar att ha på armen. Sjukt jag vet🙉 men faktum är att jag nog kommer sälja för att hålla mig till budget. Så om ni är sugna på en sinn 556i. Hör av er. Byte till något billigt är inte omöjligt😄
IMG_20210105_172225.jpg

Annonsen på klockan jag köpte

Däremot så är dom nog oslagbara i sin prisklass och någon/några tusingar uppåt när det gäller finish på grejerna.
Helt klart vinner SM upp till 2-3k. Hade vintage subben i 38 mm ett kort tag och det var galet bra för pengen, synd bara att jag inte kom överens med färgen.
Saglar efter en med datum, svart vridring och smurf-lume.
Tänker också ev datum, dock utan bubbla, svart keramisk vridning och smurflumen. Alternativt ännu en no-date.

Oh my, hittade en bild på en gammal vän i ett minneskort...pudlar som fan @KlockTotte , den var långt ifrån lika mint jag kom ihåg den 😂😂😂
Nu är inte detta Seikotråden (känner inte nån där tror jag ☹️) men kan Seikodårarna här berätta vad jag mer eller mindre gav bort? "Resist" på tavlan är väl ganska ovanligt...eller? 6105-8009 1972
hehxibt.jpg

Yonsson och Sam pratade lite om det i något poddavsnitt. Tror det är ”water proof” som är ovanligt eftersom termen blev förbjuden (för att ingen klocka ör vattentät, bara olika mycket vattentålig) och bara några av dem hann få sen texten på tavlan.
Aha, ja det låter rimligt. Försökte googla lite men det är en djungel ju. Tack, har du mer info att bjuda på så blir jag glad...8009 var tydligen ett "slim case" om jag fattade det rätt?

Oh my, hittade en bild på en gammal vän i ett minneskort...pudlar som fan @KlockTotte , den var långt ifrån lika mint jag kom ihåg den 😂😂😂
Nu är inte detta Seikotråden (känner inte nån där tror jag ☹️) men kan Seikodårarna här berätta vad jag mer eller mindre gav bort? "Resist" på tavlan är väl ganska ovanligt...eller? 6105-8009 1972
hehxibt.jpg
Grym!! 😍 Det där är en 6105-8110 eller 6105-8119. Tillverkades mellan 1970-1977. De tidigare stod det "proof" istället för "resist" på tavlan. Så den tidigare är ovanligare med "proof". Hursom en riktigt cool pjäs 👌🏻😊

Grym!! 😍 Det där är en 6105-8110 eller 6105-8119. Tillverkades mellan 1970-1977. De tidigare stod det "proof" istället för "resist" på tavlan. Så den tidigare är ovanligare med "proof". Hursom en riktigt cool pjäs 👌🏻😊
Jaja jag läste fel på tavlan längst ner, fuck vad jag suger på Seiko, det var inte menat att jag skulle ha den tror jag :bag:
Ser den original ut?

Senast ändrad:
Aha, ja det låter rimligt. Försökte googla lite men det är en djungel ju. Tack, har du mer info att bjuda på så blir jag glad...8009 var tydligen ett "slim case" om jag fattade det rätt?
Här kan du läsa lite mer. Case är samma på alla 6105-8110/8119. Det är den tidigare modellen 6105-8000 som har ett annat case 😊

Tack snällaste jag är nöjd så, fan va bra smak jag hade ändå 😆

Värde idag mellan tummen och pekfingret?
I det skicket...runt en 10k här på forat, lite mer internationellt 🤷🏻‍♂️ Går i vågor det där med alla re-issues Seiko spottar ut för tillfället 😂
Edit: Ja du hade grym smak redan då 😉
IMG_20210107_234538_491.jpg

Back in black.

Jovars. Då är man tillbaka i Sundsvall där man började dagen för ytterligare en överliggning. Nu dock bestyckad med en jävla trevlig klocka från en jävla trevlig kille.

Tack för smidig och trevlig byteshandel @KlockTotte

😃👍🏼
Tack själv bäste R 🤗😊 Kul att du är nöjd. Jag visste ju vad som väntade så inte lika spännande kanske 😅
Edit: Snyggt band! 😍 Gjorde sig bra den kombon👌🏻

Tillbaka
Topp