• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

No rest for the wicked!

IMG_20210109_124145.jpg

Bra brun färg på det bandet... vad är det för något?

Nej det är samma, var inne i stan ändå och handlade med familjen så jag knep den på "köp nu" och plockade med den hem när vi åkte hemåt :)

Den är hyfsat fräsch för att vara "välanvänd". Många djupa hairlines på spännet, en repa på nedre bandhorn och den polerade glasringen har en hel del repor... men boetten är fin, länk och glas lika så. Fullset, nytt batteri och trycktest i somras. Länken är lite kort helt klart. Jag har 19cm+ och jag kan med nöd och näppe ha den och bära den någorlunda bekvämt på länken. Om jag behåller den så skall jag nog försöka att beställa en länkbit till och polera upp glasringen... då blir den nog riktigt bra :)

IMG_20210109_193606_377.jpg

Men... kan man få upp sekunder i displayen... jag vill alltid vara i tid, exakt i tid... tid är pengar osv 😅

Försöker hänga med så gott det går 😊. Bärs de likadant ( 150 kontra de andra två) på ett ungefär?
150/170 är lite rundare och mjukare i formen. 710 som jag tror du hade köpt (?)är mer klassisk, lite kantigare linjer och bärs lite nättare och mindre...tycker jag.
Man hittar sin favorit så det är sjukt svårt att säga vad som passar just dig bäst, hursomhelst grymma klockor som man aldrig kan få för många av👌🏼

150/170 är lite rundare och mjukare i formen. 710 som jag tror du hade köpt (?)är mer klassisk, lite kantigare linjer och bärs lite nättare och mindre...tycker jag.
Man hittar sin favorit så det är sjukt svårt att säga vad som passar just dig bäst, hursomhelst grymma klockor som man aldrig kan få för många av👌🏼
Vänta lite här nu. Jag fattade det som att 170 och 710 är samma boett med olika finish. Antar att det du skriver betyder att 150 och 170 är samma med olika finish? 🤔

Vänta lite här nu. Jag fattade det som att 170 och 710 är samma boett med olika finish. Antar att det du skriver betyder att 150 och 170 är samma med olika finish? 🤔
Det är väl där vostok snurrar till det. Vore enklare om det var 170/710 olika finish men det är väl som @Von säger 150/710?
svarar väl själv på min tidigare fråga, den är inte nättare, båda är samma boett med olika finish...?

Tillbaka
Topp