• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Plagiatmåndag :D

42566229-47FD-402E-8C7D-20237AAD922D.jpeg

Nu var det väl iofs inget spontanköp utan redan hans klocka som var inne på nåt ärende? Eller så är det avundsjuka tungor.
Absolut ingen avundsjuka men antingen kollade du ej klippet eller så har du information som ej nämns på Youtube. Länken ovan börjar på 9:10 och bjuder på drygt 2 minuter endast innehållande klockscenen.

Jan Emanuel spontanköper en klocka för 2 950 000 då han glömt sin hemma. Om det är stageat för klippet eller ej låter jag dock vara osagt. Har du källa på den informationen du nämner?

Absolut ingen avundsjuka men antingen kollade du ej klippet eller så har du information som ej nämns på Youtube. Länken ovan börjar på 9:10 och bjuder på drygt 2 minuter endast innehållande klockscenen.

Jan Emanuel spontanköper en klocka för 2 950 000 då han glömt sin hemma. Om det är stageat för klippet eller ej låter jag dock vara osagt. Har du källa på den informationen du nämner?
Förlåt! Här uttryckte jag mig otydligt! Jag hörde/läste om att det var påhitt och att det var hans egen klocka han hämtade upp och sen låtsade köpa. Jag menade att de som stod för den uppgiften kanske bara talade ur avundsjuka! Inte du. Ber om ursäkt för min otydlighet @mrsvahn

edit: källa kan vara Flashback (denna fyr i mörkret) men kan vara fikarast-hörsägen. Minns ej.

Jag ska villigt erkänna att i mitt fall är det ren och skär avundsjuka.
Jag vill också spontanköpa en Patek 😄

Det låter ändå logiskt. Alpinisten har ju en WR på 200 m med en skruvad krona och en icke-skruvad (vilket är synd, man skulle vilja låsa kompassringen!).

Varför måste man ha en separat krona för det? Kan man inte bara skruva ut vanliga kronan om man måste släppa ut helium? Undrar om någon använt en SMP till dyk och behövt använda det på riktigt.

Jag läste först Doro och tänkte på den gamla TV-Shopreklamen från 90-talet: ”Doro – svarar alltid i din telefon, åhhh Doro!” Från en tid då telefonsvarare var exotiskt.

Godnatt! Tycker den ser riktigt bra ut!

@TobiasD gav en utmärkt förklaring vad den separata kronan är för :)

Jag ska villigt erkänna att i mitt fall är det ren och skär avundsjuka.
Jag vill också spontanköpa en Patek 😄

Jag är också avundsjuk! Själv så spontanköper jag en proteinbar ibland 😅

Enligt Google så är det sak samma, att Omega ändå har valt att ha en extra krona verkar vara mer av ett designval.
Tack. Skulle såklart ha googlat lite. ;)
Det finns "automatiska" heliumventiler sedan länge på DOXA, Rolex mm, aldrig fattat varför Omega valt en manuell lösning men det är mycket jag inte fattar 😆
Flera kronor är tufft såklart och spelar väl ingen roll egentligen😉
En del stör sig på den. Men eftersom det är en del av SMP:ns historia hör den ju liksom till. Funktionsmässigt vore dock en automatisk ventil att föredra.

Det finns "automatiska" heliumventiler sedan länge på DOXA, Rolex mm, aldrig fattat varför Omega valt en manuell lösning men det är mycket jag inte fattar 😆
Flera kronor är tufft såklart och spelar väl ingen roll egentligen😉

Tack. Skulle såklart ha googlat lite. ;)

En del stör sig på den. Men eftersom det är en del av SMP:ns historia hör den ju liksom till. Funktionsmässigt vore dock en automatisk ventil att föredra.

Mjo, finns ju smartare lösningar men nu är ju H-ventilen en del av SMP:s DNA så har svårt att tro att Omega kommer ta bort den i första taget 😅

Tillbaka
Topp