Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag lyssnade på några i en mod-grupp som sa att de var bättre men inte så pass mycket bättre att det motiverade priset men har efterforskat lite mer nu och tror att det nog ändå kan vara såStor skillnad mellan Pagani och San Martin.
Inget fel på Pagani, helt ok oftast och man får vad man betalar för men inte mer.
San Martin vinner med hästlängder på alla plan i en jämförelse. Lite som att jämföra en EPA-traktor med en BMW M5. Kostar mer men du får mer än vad du betalar för. Mycket bra finish på grejerna, slår en hel del pjäser som kostar betydligt mer
.
Ja jag lyssnade på några i en mod-grupp som sa att de var bättre men inte så pass mycket bättre att det motiverade priset men har efterforskat lite mer nu och tror att det nog ändå kan vara såDock tycker jag att paganis mer lodräta rehaut är snyggare än San Martins mer sluttande sådan.
Kanske bara köper en San Martin och testar själv. Oavsett så kan man ju sälja klockan/klockorna man inte ska använda till byggen med några hundralappars förlust förmodligen. Eller modda fler klockorDet här jäkla modintresset får ju plånboken att blöda. Man kommer bara på fler och fler klockor man vill bygga.
Ja det stämmerDen modellen är riktigt snygg! 170-case väl?
edit:vände nuffrorna...
Det är helt orimligt att en plastbit skulle kosta 5000 spänn extra och det är väl förmodligen samma sak där, att man tar betalt bara för att man kan och för att det eventuellt innebär att man behöver frångå löpande bandtillverkningen och "modda" dit ett plexi.Grejen med Sinn-exemplet är att man vid beställning kan välja safir istället för akryl, och det blir då ända skillnaden, för €500 extra!
Väljer man modellen som har safir blir det för t ex 103:an drygt 6.000 kr mer men då skiljer även bezel och safirglasbaksida (som man också kan välja till på akrylmodellen för €100 extra).
Inte långt ifrånViktig fråga innan du försvinner, jag vet ju att du köpt e2st A13 varav jag köpte den blå. Fråga: är A13 +A13 = M26?
EDIT: Fan den tesen sprack, det var ju A12 jag hardu får heta M24 istället
Beror kanske på vilken av versionerna på San Martins sub som diskuterades? Den senaste versionen är riktigt bra och mycket svårslagenJa jag lyssnade på några i en mod-grupp som sa att de var bättre men inte så pass mycket bättre att det motiverade priset men har efterforskat lite mer nu och tror att det nog ändå kan vara såDock tycker jag att paganis mer lodräta rehaut är snyggare än San Martins mer sluttande sådan.
Kanske bara köper en San Martin och testar själv. Oavsett så kan man ju sälja klockan/klockorna man inte ska använda till byggen med några hundralappars förlust förmodligen. Eller modda fler klockorDet här jäkla modintresset får ju plånboken att blöda. Man kommer bara på fler och fler klockor man vill bygga.
Absolut. Tror det var 20 k för att ta bort datumfönstret på en U1, som Stålmannen ville. Men principen är ju detsamma.Det är helt orimligt att en plastbit skulle kosta 5000 spänn extra och det är väl förmodligen samma sak där, att man tar betalt bara för att man kan och för att det eventuellt innebär att man behöver frångå löpande bandtillverkningen och "modda" dit ett plexi.
Det var ju någon i Sinntråden som frågade om man kunde få en viss tavla i en annan färg eller vad det nu handlade om och fick ett helt galet prisförslag på typ 10-15k om jag inte minns fel. När personen godtog erbjudandet sa de bara att det inte alls var möjligt och man hade bara slängt ur sig en absurd summa som de trodde att ingen skulle gå med på.
Du som hänger en del i Sinntråden kanske vet vad jag syftar på, mitt eget minne är alldeles för kort för att minnas detaljerna.![]()
Fick precis svar och bilder av Glenn på San Martin. Där är tre hål för mikrojustering (ej genomgående) så det borde bli bra.Gör det och återkom gärna med svar!
Easylink kallar Rolex det. Den här bilden beskriver vad jag tyckte det såg ut som, med brasklappen att det var väldigt svårt att avgöra.
![]()
Tack! Ja, mycket snyggt. Men också microjustering ala easylink. Sweet! Fan att jag precis sålde min. Annars hade jag lätt kompletterat med en sån länk. Vet du om bandhornsbredden har ändrats eller kvarstår 21?Fick precis svar och bilder av Glenn på San Martin. Där är tre hål för mikrojustering (ej genomgående) så det borde bli bra.
Länken sitter i mittenhålet på bilderna sen är där ett till på varje sida.
Snyggt utan några hål på claspet![]()
![]()
![]()
Grattis![]()
Direkt från uppackningen! Första Alpinisten jag testar. Första intrycken för en som nästan bara haft dyk-inspirerade klockor är gott måste jag säga!
Baaam! Stort grattis och välkommen till klubben![]()
Direkt från uppackningen! Första Alpinisten jag testar. Första intrycken för en som nästan bara haft dyk-inspirerade klockor är gott måste jag säga!
Absolut. Tror det var 20 k för att ta bort datumfönstret på en U1, som Stålmannen ville. Men principen är ju detsamma.
Tänkte bara tillägga att det är safirglas som kostar 5.000 mer än akryl, vilket också låter orimligt.
Fotnot: nu har jag inte kolmat detta, har huvudvärk, men visst är plexiglas ett registrerat varumärke? Kanske akryl också är? Tänkte hur/vad man bör säga. Plexi är dock inte mer fel än rollerblades, topz, lypsyl eller svinto. Det blir ju lätt så.![]()
Fortfarande 21mm om jag har förstått det rätt.Tack! Ja, mycket snyggt. Men också microjustering ala easylink. Sweet! Fan att jag precis sålde min. Annars hade jag lätt kompletterat med en sån länk. Vet du om bandhornsbredden har ändrats eller kvarstår 21?
Ja det är bara att börja räkna på t.ex vad en Rolex sub egentligen kostar. Alla poängterar alltid att det är höga utvecklingskostnader men så förbaskat mycket har dom inte ändrat på sedan den föddes. Det är bara att inse att många tillverkare fiser en rakt i ansiktetVad gäller glas så kostar ett vanligt platt safir 1-2mm tjockt in normala storlekar runt en hundring om man köper styckvis. Tjocka och/eller domade varianter kanske 3-400. Akrlylglas ett par tior. Om då tillverkarna köper in i hundratal måste det ju bara kosta en bråkdel. Bra förtjänst bara på det måste man säga om man tar 5k extra...![]()
Jag ser den gärna i 36 också. Sån är jagFortfarande 21mm om jag har förstått det rätt.
Hade själv hellre sett 20mm men skit i det, jag ska ha den ändå![]()
Ja det är bara att börja räkna på t.ex vad en Rolex sub egentligen kostar. Alla poängterar alltid att det är höga utvecklingskostnader men så förbaskat mycket har dom inte ändrat på sedan den föddes. Det är bara att inse att många tillverkare fiser en rakt i ansiktet.
Största posten är högst sannolikt all marknadsföring som dom gör, som kund pyntar för så klartJa det är bara att börja räkna på t.ex vad en Rolex sub egentligen kostar. Alla poängterar alltid att det är höga utvecklingskostnader men så förbaskat mycket har dom inte ändrat på sedan den föddes. Det är bara att inse att många tillverkare fiser en rakt i ansiktet.
Såg detta precis, antagligen helt off men lite kul ändå:Okej men bara tid backlight och typ alarm som laddas med solar eller är det alla "smart"funktioner som går på sol?
Har ingen Baby-G själv så hade mest bara fått för mig att dom är mycket mindre, G-shock sviker ju sällan och med tanke på prisnivå så känns den svårslagen. Tror hon värdesätter stryktålighet framför smart-funktioner med tanke på att hon redan har en smartwatch på sommaren! Jag tackar så mycket för tips och råd!
Riktigt bra den där. Lär prova en vid första bästa tillfälle.![]()
Visst har dom kostnader givetvis men dom täljer guld med smörkniv som det så vackert heter.Största posten är högst sannolikt all marknadsföring som dom gör, som kund pyntar för så klart![]()
Fan va cool! Kanske inte hennes stil men själv är jag 90s kid så pokémon ligger nära hjärtat! Har faktiskt beställt den gamla collaboration, square varianten! Borde komma snart hoppas jagSåg detta precis, antagligen helt off men lite kul ändå:
![]()
BABY-G Releases Camouflage Pikachu Into the Wild
Second watch in the Pokémon x BABY-G collaboration once again welcomes Pikachu to our wrists.hypebeast.com
![]()
Grattis! Den bästa Alpinisten i mitt tycke.
Länken på den är nog en av dom skönaste jag har haft. Vidhåller att den har OWG-potential.
Är ett stort fan av jubilee men i fallet med denna Alpinisten så måste jag berömma deras oyster.Supersnygg, men ännu bättre på jubilee va?![]()
Ser klart spännande ut! Vet du något mer om den?Ny tavla (militärgrön) på nya Malmklockan. (bildkälla: Malms facebooksida)
![]()
Läcker! Älskar min malm.Ny tavla (militärgrön) på nya Malmklockan. (bildkälla: Malms facebooksida)
![]()