• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Beror kanske på vilken av versionerna på San Martins sub som diskuterades? Den senaste versionen är riktigt bra och mycket svårslagen 👍
Kan mycket väl vara så, eller så kanske de inte bryr sig lika mkt om småsaker. Jag tycker Pagani är jävligt mycket klocka för pengarna. Men om man jämför med min dagliga klocka som är byggt av AM parts och med bracelet från strapcode så är det stor skillnad på finish. Pagani har en del vassa kanter på både case, bezel och bracelet som jag tror att jag kommer att irritera mig på i långa loppet. Egentligen inget som jag märker när den sitter på handleden men de finns där, och det gnager lite :)

Vad gäller glas så kostar ett vanligt platt safir 1-2mm tjockt in normala storlekar runt en hundring om man köper styckvis. Tjocka och/eller domade varianter kanske 3-400. Akrlylglas ett par tior. Om då tillverkarna köper in i hundratal måste det ju bara kosta en bråkdel. Bra förtjänst bara på det måste man säga om man tar 5k extra... 🙄
Oj! Så pass. Jag som hört att kupade, i alla fall dubbelkupade safirglas ska vara dyra. Eller menar du i Euro?

Kan mycket väl vara så, eller så kanske de inte bryr sig lika mkt om småsaker. Jag tycker Pagani är jävligt mycket klocka för pengarna. Men om man jämför med min dagliga klocka som är byggt av AM parts och med bracelet från strapcode så är det stor skillnad på finish. Pagani har en del vassa kanter på både case, bezel och bracelet som jag tror att jag kommer att irritera mig på i långa loppet. Egentligen inget som jag märker när den sitter på handleden men de finns där, och det gnager lite :)
Ja man kan inte ha för höga krav gällande Pagani. Kostar det knappt 700 spänn och fri frakt så är det ofta en del brister när det gäller finish och byggkvalitet. Det får man på köpet så att säga. San Martin på senare år lirar i en helt annan liga när det gäller det.

Ja man kan inte ha för höga krav gällande Pagani. Kostar det knappt 700 spänn och fri frakt så är det ofta en del brister när det gäller finish och byggkvalitet. Det får man på köpet så att säga. San Martin på senare år lirar i en helt annan liga när det gäller det.
Vafan, fortsätter du hylla dem på detta viset så kommer du ju tvinga mig att öppna plånboken ;) Det lutar förmodligen åt det nu, eller beställa någon aftermarket sub case. Men då ska man hitta något bra bracelet som passar också, det är nästan viktigare än boetten.

Hur gick det med gruppköpet från Watchgecko? Behövdes det att betala någon tull och moms?

Ingen moms/tull, watchgecko är momsregistrerade i Sverige (står på deras hemsida) så det blir klirr i svenska statskassan oxå :)

Om det är nån som är intresserad av ett till gruppköp är jag på!
Ett sånt där gummi som @Von talar så gott om måste man nästan pröva va? :)

Ingen moms/tull, watchgecko är momsregistrerade i Sverige (står på deras hemsida) så det blir klirr i svenska statskassan oxå :)

Det är ju svinbra! Jag skulle kunna tänka mig att vara med. För att testa en presidentlänk!

Vafan, fortsätter du hylla dem på detta viset så kommer du ju tvinga mig att öppna plånboken ;) Det lutar förmodligen åt det nu, eller beställa någon aftermarket sub case. Men då ska man hitta något bra bracelet som passar också, det är nästan viktigare än boetten.
😊 Nu är det ju inte så att dom är bäst i världen på något sätt så förstå mig rätt men i ren jämförelse med Pagani så är det som sagt stor skillnad.
Skillnad i pris också. Finns grejer att förbättra på SM också men det finns det ju på betydligt dyrare pjäser också så...
Vill du ha fler val så kan du ju kika på Tisell och deras Marine diver också. Kostar ännu lite mer män är trevlig den med. Håller ungefär samma klass som San Martin enligt mig. Har själv haft en handfull från båda tillverkarna 😊.

😊 Nu är det ju inte så att dom är bäst i världen på något sätt så förstå mig rätt men i ren jämförelse med Pagani så är det som sagt stor skillnad.
Skillnad i pris också. Finns grejer att förbättra på SM också men det finns det ju på betydligt dyrare pjäser också så...
Vill du ha fler val så kan du ju kika på Tisell och deras Marine diver också. Kostar ännu lite mer män är trevlig den med. Håller ungefär samma klass som San Martin enligt mig. Har själv haft en handfull från båda tillverkarna 😊.
Haha nej då, jag lovar att inte hålla dig personligt ansvarig om det är något jag stör mig på :) och jag tycker by no means att Pagani verkar vara skräp. Det är mycket möjligt att jag nöjer mig med dem som bas för mina klockor.
Ja Tisell har jag också hört gott om. Vet dock inte om de är kompatibla med seiko AM parts. Både Pagani, Steeldive och San Martin 40 mm subs kör samma storlek på dial och bezel insert som SKX007 så det är lätt att hitta passande mod parts :)

Haha nej då, jag lovar att inte hålla dig personligt ansvarig om det är något jag stör mig på :) och jag tycker by no means att Pagani verkar vara skräp. Det är mycket möjligt att jag nöjer mig med dem som bas för mina klockor.
Ja Tisell har jag också hört gott om. Vet dock inte om de är kompatibla med seiko AM parts. Både Pagani, Steeldive och San Martin 40 mm subs kör samma storlek på dial och bezel insert som SKX007 så det är lätt att hitta passande mod parts :)

Tisell kör ju med Miyota så de du nämner är bättre om du ska modda. 🙂

Grattis på bröllopsdagen. Undrar vilken klocka du ska få😉
Tack, tack! Haha, dessvärre ingen. Får köpa till mig själv istället. Kan kanske bli en Universa om de släpps snart :)

Grattis på bröllopsdagen!

Bra val, min sambo fick denna i julklapp 2019, köpt här på forumet, och hon är mycket nöjd, används nästan varje dag :).

IMG_20191227_204516.jpg
Tack, tack :) Den är verkligen bra. Positivt överraskad med kvaliteten. Det enda jag saknar är skruvade länkar men samtidigt är pins mycket enklare att justera :)

Ja, ett sånt gummi bör alla ha i lådan, Bonetto Cinturini 295 bästa i stada!👌🏼

Vad gäller glas så kostar ett vanligt platt safir 1-2mm tjockt in normala storlekar runt en hundring om man köper styckvis. Tjocka och/eller domade varianter kanske 3-400. Akrlylglas ett par tior. Om då tillverkarna köper in i hundratal måste det ju bara kosta en bråkdel. Bra förtjänst bara på det måste man säga om man tar 5k extra... 🙄
Men det måste finnas kvalitetsnivåer även inom detta som med allt annat!? Det kostar med all säkerhet inte 5.000:- men Sinn och andra märken dammsuger väl inte marknaden efter billigast möjliga, utan bästa möjliga. Får jag hoppas. Men ja, den här branschen sysslar inte med välgörenhet.

Apropå pokemon. Denna tyckte jag är riktigt cool. Ingen modd utan ett riktigt Seiko-släpp
Screenshot_20210121-182437_Instagram.jpg

Såg den när jag surfade runt på denna sidan:

Finns massor av JDM godsaker där :hungry:

Men det måste finnas kvalitetsnivåer även inom detta som med allt annat!? Det kostar med all säkerhet inte 5.000:- men Sinn och andra märken dammsuger väl inte marknaden efter billigast möjliga, utan bästa möjliga. Får jag hoppas. Men ja, den här branschen sysslar inte med välgörenhet.

Kan tänka mig att bra AR är en detalj som kostar en slant och i övrigt beror det kanske lite på vart själva bearbetningen utförs men inte så att det kostar 5k för ett glas. Safir är ändå safir...

Storasyster (är klockor feminina??) är på service så då får den här godbiten komma fram.

Triwa från tiden när de gjorde en tämligen bra imitation av en klassiker men som ni ser i diskret orange plast. Vridringen funkar med distinkta hack, det lilla förstoringsglaset är en snygg detalj men tyvärr så sitter det inte riktigt över datumet så funktionen är sådär.

Känslan är ändå rätt solid för att vara plast och jag gillar den som sommarklocka.

C866A01B-E971-477A-95C5-BBA28947BDAB.jpeg
E9C3FE47-5DFD-4E91-9823-573A831EDC76.jpeg

Såg den när jag surfade runt på denna sidan:

Finns massor av JDM godsaker där :hungry:
Har du köpt därifrån tidigare? isåfall utan problem?:D

Tillbaka
Topp