• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ny affordable 😎
hfKjUef.jpg
Svincool! Och insert ser ut att linjera dessutom, det ser man inte varje dag.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Btw: Fick mail från Eddie härom dagen med anledning av att Timefactors hade öppet en stund idag kl. 15.

Det finns ett par modeller jag gärna skulle överväga köp av, som han säger ska komma in nu i vår. Men – hur är det nu från UK ... om han skulle ta engelsk moms så får man betala 25 % ovanpå det? Och även om man bara behöver bara de 5 % som skiljer så åker man ändå på 25 % moms på frakten och fraktbolagets hanteringsavgift på 75-150 kr? :(
Japp, det ser ut som om moms kommer tillkomma. Enl. honom så har alltid priserna varit utan moms men han verkar ha tagit den kostnaden. Alla utanför EU har fått betala samma pris.

"There's never been any VAT on the prices on my website.

Post #41


Eddie"
 
Senast ändrad:

Erithacus

Omega
Detta är nog den jobbigaste tråden på hela sajten, går nog inte en dag utan att man ser en "vill-ha" klocka här...

Har dock fastnat för Smiths Everest Expedition. Försökte förgäves igår att hinna lägga en beställning på Timefactors, men hann bara ladda om sidan så var allt fullbokat. Holy shit säger jag bara.
Så om nån får för sig att sälja en sådan så räcker jag redan nu upp en hand ✋

Bild stulen från nätet
 

Bilagor

  • PXL_20201130_235315048.MP.jpg
    PXL_20201130_235315048.MP.jpg
    472.1 KB · Visningar: 28

mao

Cartier
Ni i tråden som testat Crepas Plongeur- Vad tycker ni? Hur är länken? Tittat lite på @mao annons och den ser ju trevlig ut på bild i alla fall! :)
Jag kanske är partisk ;) men för mig är det den bästa länken jag testat i detta prisläge, både vad gäller komfort, finish och design.

Jag köpte den av @Nilas som säkert kan ge dig sin uppfattning om den också.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Vet någon varför en del säljare på chrono24 erbjuder fri frakt medan det hos andra kan tillkomma fraktavgift på över 500 spänn ?

Nog rent personliga val. I vissa länder är frakt billigt, medan andra är i nivå med, om inte helt i närheten ändå, av vad det kostar i Sverige

Verkar avspeglas i priset oftast... kan också bero på var säljaren befinner sej.
Jag var själv inne och spanade igår och hittade en med gratis frakt, visade sej då att säljaren befann sej i Sverige :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ni i tråden som testat Crepas Plongeur- Vad tycker ni? Hur är länken? Tittat lite på @mao annons och den ser ju trevlig ut på bild i alla fall! :)
Jag har haft klockan det gäller.
Detaljerna och finishen är fantastiskt bra.
Mycket välarbetad. Länken är stabil och skön.
Har inte direkt något att klaga på faktiskt.
Snygg både både på gummi och läder om man vill det. Lite bilder från min tid med den 😊.
PSX_20210125_101129.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Jag kanske är partisk ;) men för mig är det den bästa länken jag testat i detta prisläge, både vad gäller komfort, finish och design.

Jag köpte den av @Nilas som säkert kan ge dig sin uppfattning om den också.

Jag har haft klockan det gäller.
Detaljerna och finishen är fantastiskt bra.
Mycket välarbetad. Länken är stabil och skön.
Har inte direkt något att klaga på faktiskt.
Snygg både både på gummi och läder om man vill det. Lite bilder från min tid med den 😊.
PSX_20210125_101129.jpg
Stort tack för svar! Klockan ser schyst ut, specen överlag verkar bra. Får helt enkelt ge det en ordentlig funderare! :)

Edit: lite orolig över längden på 51, men bandhornen ser väldigt fint böjda ut så bör kanske funka.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Stort tack för svar! Klockan ser schyst ut, specen överlag verkar bra. Får helt enkelt ge det en ordentlig funderare! :)

Edit: lite orolig över längden på 51, men bandhornen ser väldigt fint böjda ut så bör kanske funka.
Ja det är inte en liten pjäs men precis som du säger så har den böjda bandhorn som följer fint.
Den satt bra på mig men det är ju ganska individuellt det där. Har ca 17,5cm runt handleden.
 

webdiddy

Omega
Behöver lite råd här gubbs!
Jag köpte mig en Helm KHURABURI i slutet av 2018, då jag är en lume freak så älskade jag klockan av den aspekten, köpte till och med en extra bezel utan de orange markeringarna.

Problemet är att jag tycker klockan bärs lite liten på handleden, då jag har andra större klockor så har denna fått så lite handledstid.
På nått sätt smärtar det mig att den inte kommer till användning. Då den inte är helt enkel att få tag på så har jag dragit mig en del för att sälja eller byta bort den.

Hur tycker ni att jag ska göra? Sälja den och sikta på nått nytt, bara gå vidare helt enkelt eller behålla den och hoppas på att jag kommer börja använda den igen?

C3F657B4-E2BD-44B9-B59C-6709B6EC5C01.jpeg

okay mina herrar.
jag har tänkt en stund.
innan jag bestämmer mig för att behålla min Helm eller ej ville jag bara kolla om det är nån som har ett bytesförslag på klockan?
som jag nämnde tidigare så är det full set samt extra bezel med lumad insert.

klocka jag är ute efter har dessa kriterier.
Minst 42mm
stark lume
lumad bezel
har länk
ej chrono
fint skick
 
Senast ändrad:

Herr Gås

Banned
okay min herrar.
jag har tänkt en stund.
innan jag bestämmer mig för att behålla min Helm eller ej ville jag bara kolla om det är nån som har ett bytesförslag på klockan?
som jag nämnde tidigare så är det full set samt extra bezel med lumad insert.

klocka jag är ute efter har dessa kriterier.
Minst 42mm
stark lume
lumad bezel
har länk
ej chrono
fint skick
Har ingen att byta men tipsar om SM MM300 - gedigen pjäs med grym lume för kaffepengar.


IMG_20200611_175406.jpg
IMG_20200611_175411.jpg
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
okay min herrar.
jag har tänkt en stund.
innan jag bestämmer mig för att behålla min Helm eller ej ville jag bara kolla om det är nån som har ett bytesförslag på klockan?
som jag nämnde tidigare så är det full set samt extra bezel med lumad insert.

klocka jag är ute efter har dessa kriterier.
Minst 42mm
stark lume
lumad bezel
har länk
ej chrono
fint skick
Jag hade en (och saknar idag) OceanX, i lite sea-Dweller/snowflake stil. Stor, tung, skön kvalitet och lume på ring.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Detta är nog den jobbigaste tråden på hela sajten, går nog inte en dag utan att man ser en "vill-ha" klocka här...

Har dock fastnat för Smiths Everest Expedition. Försökte förgäves igår att hinna lägga en beställning på Timefactors, men hann bara ladda om sidan så var allt fullbokat. Holy shit säger jag bara.
Så om nån får för sig att sälja en sådan så räcker jag redan nu upp en hand ✋

Bild stulen från nätet
Vänta bara tills du ser Eddies långa smutsiga naglar, då dämpar suget ska du se 🤢

Närå, den är fin. Synd att det är så attans bökigt att beställa bara.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Har ingen att byta men tipsar om SM MM300 - gedigen pjäs med grym lume för kaffepengar.


IMG_20200611_175406.jpg
IMG_20200611_175411.jpg
Mäh, kastar in en brandfackla här men det där har väl passerat gränsen med god marginal för en rakt av kopia? Gillar verkligen affordables och även homager men den där känns sådär kul :rolleyes:
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Har ingen att byta men tipsar om SM MM300 - gedigen pjäs med grym lume för kaffepengar.


IMG_20200611_175406.jpg
IMG_20200611_175411.jpg
Ja lumen på den kan man inte klaga på, galet bra. Radioactive-deluxe 👍. Bra förövrigt också för den delen 😊
 

Erithacus

Omega
Vänta bara tills du ser Eddies långa smutsiga naglar, då dämpar suget ska du se 🤢

Närå, den är fin. Synd att det är så attans bökigt att beställa bara.
Haha, det kan jag förhoppningsvis blunda för! Är nog mer rädd över att det blir något problem med klockan, då jag läst en hel del om ägarens pissiga bemötande om något går sönder...
 

v0n

Patek
2-Faktor
Mäh, kastar in en brandfackla här men det där har väl passerat gränsen med god marginal för en rakt av kopia? Gillar verkligen affordables och även homager men den där känns sådär kul :rolleyes:
Ja, det där vet alla redan och det får man väl tycka precis vad man vill om. Din åsikt är inte så brandfacklig som du kanske tror 😉
Själv tycker jag inte ens originalet är ett dugg kul, det får man också tycka.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Behöver lite råd här gubbs!
Jag köpte mig en Helm KHURABURI i slutet av 2018, då jag är en lume freak så älskade jag klockan av den aspekten, köpte till och med en extra bezel utan de orange markeringarna.

Problemet är att jag tycker klockan bärs lite liten på handleden, då jag har andra större klockor så har denna fått så lite handledstid.
På nått sätt smärtar det mig att den inte kommer till användning. Då den inte är helt enkel att få tag på så har jag dragit mig en del för att sälja eller byta bort den.

Hur tycker ni att jag ska göra? Sälja den och sikta på nått nytt, bara gå vidare helt enkelt eller behålla den och hoppas på att jag kommer börja använda den igen?

C3F657B4-E2BD-44B9-B59C-6709B6EC5C01.jpeg
Sälj :) Även om man gillar den så gör den ju ingen nytta om den bara ligger o dammar, mycket roligare att kunna skaffa något nytt som man både gillar och använder ;)
 
Topp