• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hörni, jag kan inte ens citera er alla men tusen tack för alla fina gratulationer på min födelsedag! Jag smackar skamlöst in en äldre bild för att hålla topic. Men på riktigt, tack som fasen 🙌
51EB6B2A-4487-42CF-B08D-3217C5BD52B6.jpeg

Söndag, här behövs lite uppvärmning inför måndagen. Bjussar därför på lite tung-gung i form av lite nytt från Accept. Bästa dom har gjort på länge så på med lurarna nu och skruva upp.
Bifogar givetvis också klockbild med lite tekopp för topic. Rock on gubbs och gumms 🤘🤘😊.
PSX_20210124_221703.jpg

Det där med färger är hörsägen via WUS om en kommentar från mailkontakt med Jason, så inte 100 % och inte bekräftat officiellt ännu.

Länk till SF verkar inte aktuellt tyvärr. Jag får återkomma om nya länken till Fairwind när den kommit. Hoppas senast v5. Det kan bli lite konstigt eftersom jag misstänker att spännet är tjockt och eventuellt ser ut och känns klumpigt till klockan.
Jag tyckte det såg för långt ut jämfört med klockan. Alltid är det något... Jag köpte den här trots att jag tyckte att den för stor. Det har ändå funkat bra🙂
PXL_20210124_175727348.jpg

Btw: Fick mail från Eddie härom dagen med anledning av att Timefactors hade öppet en stund idag kl. 15.

Det finns ett par modeller jag gärna skulle överväga köp av, som han säger ska komma in nu i vår. Men – hur är det nu från UK ... om han skulle ta engelsk moms så får man betala 25 % ovanpå det? Och även om man bara behöver bara de 5 % som skiljer så åker man ändå på 25 % moms på frakten och fraktbolagets hanteringsavgift på 75-150 kr? :(

En sån har jag sneglat på. Hur är den? Främst kvalitetskänslan jag undrar över då den är oförskämt billig.
Tycker den är riktigt bra! Inget fancy, bara borstat rakt av. Lumen och tidshållning över förväntan. Lite skarpa kanter på insida bandhorn. Men för den lilla pengen är det inte mycket att tveka över! KÖÖÖR! 🙂
Edit: Det tog tre månader med leveransen. kan ju vara värt att nämna.

Nu lider det mot sommar och då får man ju lite feeeeling på sommarklocka. Vilken av dessa ska jagsikta på OM jag skulle köpa en till klocka 2021?

Halios Seaforth bahama yellow som det ryktas om ska få en come back i vår. På plus-sidan är myten och andrahandsvärdet. På minussidan är den för stor och jag gillar inte datum i samma färg som tavlan, den tappar i dynamik, så saknar den länk.
F2BQB81.jpg

Nya Raven Trekker 39, den har ju allt Seaforth borde haft inkl rätt storlek. Den missar på andrahandsvärde och verk.
Raven Trekker 39 gul.jpg

Som bubblare har vi certina som jag hoppas gör om sin PH200 i mindre storlek. Se det här projektet:
Raven! Den är riktigt läcker och nu blev jag själv lite sugen på en sån

Tillbaka
Topp