Tanken är att vi skall göra slut på lagret av ”gen 1” innan maxin lanseras!Hördedudu! Var hittar man den då? Tycker den blev en fullträff så! Skicka runt de hemliga exemplaren från de djupast gömmorna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tanken är att vi skall göra slut på lagret av ”gen 1” innan maxin lanseras!Hördedudu! Var hittar man den då? Tycker den blev en fullträff så! Skicka runt de hemliga exemplaren från de djupast gömmorna.
Har för mig att jag läst att gen 1 tillverkades i mycket färre ex än gen 2. Hittar inte siffrorna igen men ur minnet var det c:a 20.000 totalt och bara c:a 3000 var gen 1.
Snygg. Mer Tre än Sei då den har riktig step-case vad jag kan se. Är det inte en Merci som Macron brukar synas med?Den här landade nyss här hemma! Ett, i mitt tycke, mycket lyckat samarbete mellan franska Merci Paris och Hodinkee. Limiterad till 1500 exemplar.
37.5 mm ”Sei-tacche”-boett, välvt glas, handjagat verk signerat ETA med hacking och en väldigt väldesignad tavla. I paketet följde en liten ”designhistoria” med också, uppdelad i små kort - kul, tycker jag!
Stämmer!Snygg. Mer Tre än Sei då den har riktig step-case vad jag kan se. Är det inte en Merci som Macron brukar synas med?
Köpte random billigt oyster till Serican på ebay och blev lite paff hur bra kvalitet det var. Kikade bara på hur endlinks såg ut på bild och tänkte inte så mycket på vem säljaren var annat än att han var Europabaserad. Det var säljaren av Alpha klockorna visade det sig när jag kollade
Scurfa Diver One, Cwc, är ju ingen mikro men affordable, yema har en variant på superman, marathon är det ju flera som har i tråden. Gavox, zodiak. Finns lite smått och gott. Timex har ju en uppsjö, men även det mer affordable än mikro. Finns säkert massor mer!Någon som har koll på mikroklockor med kvartsverk? Det finns ju ett gäng kronografer, men utbudet verkar skralt i övrigt. Finns det några guldkorn i tråden (utöver Trenchhunter som ser mumsig ut) eller någon som vet något kommande?
Hade den men i annan färgsättning. Absolut bra lume! Jag sålde den dock snabbt, svårt att få på andra band och tillhörande mesh är väldigt tjockt. Men överlag en bra klocka till schysst pengNi som har haft Spinnaker Dumas, vad är era åsikter? Har läst att den även ska ha ganska bra lume.
Tyckte denna var snygg.
* Nytt i lattjolajbanlådan *
Det är den definitivt !Snygg, dessutom i bättre skick än den du länkade...
Det är den definitivt !
Den var inte saluförd som NOS, men det finns inte den minsta lilla repa på den så den kanske har legat osåld i över 20 årSer nästan ny ut
Har med kikat på den men tveksam till möjlighet till olika band. Slösurfade och stötte på denna. Lite poor mans unimatic. Nästan. eller nja.Ni som har haft Spinnaker Dumas, vad är era åsikter? Har läst att den även ska ha ganska bra lume.
Tyckte denna var snygg.
Nämen du högg den alltså Som du har tjatat om skindivers med såna där index, det var på tiden!Nyanlänt affordable mögel idag!
Kanske inte rätt tråd men .. ja, ni vet.
Nämen du med! Fasen vad ni håller på. Men det där är inte den där sönderpolerade saken du länkade häromdagen, ser ju helt ny ut?* Nytt i lattjolajbanlådan *
Nej, den här är kusligt välbehållenNämen du med! Fasen vad ni håller på. Men det där är inte den där sönderpolerade saken du länkade häromdagen, ser ju helt ny ut?
Grattis grattis
Edit: äh förtitrea på bollen som vanligt
Den är trevlig, har haft den vita. Den är stabil om man säger så, en rejäl pjäs. Ganska tung på länk eller sharkmesh om man inte är van.Ni som har haft Spinnaker Dumas, vad är era åsikter? Har läst att den även ska ha ganska bra lume.
Tyckte denna var snygg.
Tycker den är riktigt kool. Färgerna får mig att tänka på Cinzano vilket är underligt för det är inte ens samma färger kanske italien jag tänker på förresten, cinzano är italienNej, den här är kusligt välbehållen
Grattis till pjäsen ! Hur har du fått den till ön, brukar ju vara besvärligt?* Nytt i lattjolajbanlådan *
Äh, bet i det sura äpplet och pröjsade momsGrattis till pjäsen ! Hur har du fått den till ön, brukar ju vara besvärligt?
Hehe ja det var det. Den där jäkla NTHn får jag ju inte loss hur jag än försöker.Nämen du högg den alltså Som du har tjatat om skindivers med såna där index, det var på tiden!
Bra jobbat kompis . Lite kul behövs i dessa tider.Äh, bet i det sura äpplet och pröjsade moms
Den kommer från Japan, ett ställe som annonserar på Chrono24.
Dagens och årets sanningBra jobbat kompis . Lite kul behövs i dessa tider.
Gratulerar till ett mycket snyggt fynd!!* Nytt i lattjolajbanlådan *
Tackar tackar jag är väldigt nöjdGratulerar till ett mycket snyggt fynd!!