• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Nyförvärv, tack @Kreacon 😀
IMG_20210128_174510.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har varit väldigt inaktiv i tråden det senaste, detta pga. mycket på hemmafronten, med jobb och annat som helt enkelt tagit tid & energi.

Lovade dock att jag skulle ta en jämförande bild på Trenchunter-modellerna, den nuvarande och den med sk. ”Maxi dial”.
Sent omsider kommer här en jämförande bild. Maxin är den till höger på nato. Index, logo-text samt namntext är alla lite uppförstorade.

3AA83511-9996-44DB-86B3-3A197E96AD58.jpeg
Jag ska vara tråkig och tycka att den "gamla" är snyggare. Gillar när det är glest på tavlan, det känns mer vintage av någon anledning. ☺️
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Skulle fått min nya Vostok från UPS idag, men fick beskedet (i sökfunktionen, inte via t ex ett sms) att leveransförsök misslyckats. Trodde det bara var postnord som höll på med sådana dumheter. Jag har varit hemma hela dagen och dessutom har de mitt nummer, för de skickade nämligen ett sms om importavgift. Så det hade gått att smsa/ringa.
Så det var min gnälliga rant. Får hoppas de kan lyckas imorgon då.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Nyanlänt affordable mögel idag!
Kanske inte rätt tråd men .. ja, ni vet.
532F48D2-B055-4512-AEFD-1FC9C179E5D7.jpeg
Sjukt trevlig 👌🏻 Grattis 😊
* Nytt i lattjolajbanlådan 😃 *
1A61CC02-3F3F-4A5C-93B9-21A14F965B5B.jpeg

* Nytt i lattjolajbanlådan 😃 *
Kul! Grattis till lite nytt 👍🏻😊
Har med kikat på den men tveksam till möjlighet till olika band. Slösurfade och stötte på denna. Lite poor mans unimatic. Nästan. 😁 eller nja.
4B4B0AE3-9A23-4198-B3EC-1EBC31280DC8.jpeg
Mmm gillar kronan jag 🤩
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Skulle fått min nya Vostok från UPS idag, men fick beskedet (i sökfunktionen, inte via t ex ett sms) att leveransförsök misslyckats. Trodde det bara var postnord som höll på med sådana dumheter. Jag har varit hemma hela dagen och dessutom har de mitt nummer, för de skickade nämligen ett sms om importavgift. Så det hade gått att smsa/ringa.
Så det var min gnälliga rant. Får hoppas de kan lyckas imorgon då.
Det kan ha att göra med avgiften, chauffören får inte lämna paketet förrän du betalat. Men det hade du kunnat göra när de kom iofs...
Hoppas de klarar att leverera i morgon då
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Efter dom sista dagarnas prat om San Martin har jag blivit lite sugen. Så har ju givetvis googlat och youtubat, och även funnit märket Cronos.
Enligt Jody på kanalen Just One More Watch så är den "bäst"
Nån som haft en sådan?

Edit: Sub varianten då alltså.
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Efter dom sista dagarnas prat om San Martin har jag blivit lite sugen. Så har ju givetvis googlat och youtubat, och även funnit märket Cronos.
Enligt Jody på kanalen Just One More Watch så är den "bäst"
Nån som haft en sådan?

Edit: Sub varianten då alltså.
Horologique har gjort en jämförelse i 2 delar mellan San Martin och Cronos subs på youtube och kom fram till det motsatta. Nu vet ju inte jag vad han har för credentials som klockrecensent men på det jag ser i videon är jag nog böjd att hålla med honom. San Martin verkar ha betydligt högre QC.

Part 1 (mest om chronos)
Part 2 Jämförelsebilder
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Horologique har gjort en jämförelse i 2 delar mellan San Martin och Cronos subs på youtube och kom fram till det motsatta. Nu vet ju inte jag vad han har för credentials som klockrecensent men på det jag ser i videon är jag nog böjd att hålla med honom. San Martin verkar ha betydligt högre QC.

Part 1 (mest om chronos)
Part 2 Jämförelsebilder
Ser att det inte är San Martins senaste version av deras sub. Kanske inte Cronos heller då tänker jag. Man skulle ju gärna vilja se en jämförelse mellan dom nyaste släppen kanske.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Skulle fått min nya Vostok från UPS idag, men fick beskedet (i sökfunktionen, inte via t ex ett sms) att leveransförsök misslyckats. Trodde det bara var postnord som höll på med sådana dumheter. Jag har varit hemma hela dagen och dessutom har de mitt nummer, för de skickade nämligen ett sms om importavgift. Så det hade gått att smsa/ringa.
Så det var min gnälliga rant. Får hoppas de kan lyckas imorgon då.

UPS har kört det där flera gånger mot mej, sen har dom levererat till ombud istället.
Tacka vet jag DHL 1000000 % bättre!
 
Topp