• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Baramats

Audemars
2-Faktor
Vilka fina bilder på en så fin klocka! Wow! Grymt band med.
Jag har den där halvbronsiga varianten och den är sjukt svår att fota. Försökte ikväll med😊 Ett mörkblått tropic med bronsspänne hade varit något om det finns?
PXL_20210127_215553537.jpg
Hör med Yemas chat! Jag har hört att de kan erbjuda bronsspänne till sina Tropic. Jag har 50 % på straps så vi kan samköpa om de kan fixa det. Jag kommer få bronsspänne till kommande GMT så det måste ju gå..

 

Nilas

Patek
2-Faktor
Sunburst tavlor är grymma! @Nilas härligt att se att du är nöjd, tavlan ser finfin ut!

E05E2630-04AB-481E-9B3D-7D6197AC3C41.jpeg
Ja jag blev nöjd. Hade satt upp höga förväntningar och det blev bra. Frågan är om inte finishen slår min Bratte, jäkligt jämnt mellan dom i alla fall 😊. Sunburst är trevligt precis som du säger och som på din blå-lila pjäs👍.
Denna är klart olivgrön i dagsljus och mörkgrön men sneglar åt brunt om ljuset är varmt.
 

AndyJ

Panerai
Hör med Yemas chat! Jag har hört att de kan erbjuda bronsspänne till sina Tropic. Jag har 50 % på straps så vi kan samköpa om de kan fixa det. Jag kommer få bronsspänne till kommande GMT så det måste ju gå..

Ja 50% på det där känns schysst. Jag får höra med dem🙂
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Är det din som räknas som den gröna, eller finns det en grönare? :)

Nu set jag toner av en champagnefärgadd sunburst! Jag kallar den för Champagne Supernova, ett namn jag själv kommit på. 🤞🏻
Bra namn, vi kör på det. I alla fall på kvällstid.
På dagtid så går den omkring på gatorna som en vanlig klocka och är grön 😊.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ja! Du kommer att få sälja din för kaffepengar om du får för dig att flippa sen.
Zelos känns lite som mikrovärldens motsvarighet till Rolex. Folk tokhyllar allt han släpper trots att mycket av det är ganska mediokert (enligt mig, så klart) och återupprepningar av tidigare designer, allt säljer slut typ direkt och det finns många fanatiska Zelosfans som betalar multum för äldre och mer sällsynta modeller. Det är i och för sig lite kul att se då mikros som du säger oftast innebär att de är svårsålda men i fallet med Zelos känns det som att det har gått till överdrift.
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Ja sekundvisarens svep är ett plus helt klart, annars är jag likgiltig egentligen. Tyvärr har många klockor jag gillar automatiskt urverk, däribland min Breitling Colt.

Får se hur det blir framöver...
Ja den svepande sekundvisaren är betydligt skönare för ögonen. Bulovas Precisionist klockor har ju en riktigt fin svepande sekundvisare trots quartz men jag har svårt för designen på i princip alla av dem
 

FOQ

Audemars
Zelos känns lite som mikrovärldens motsvarighet till Rolex. Folk tokhyllar allt han släpper trots att mycket av det är ganska mediokert (enligt mig, så klart) och återupprepningar av tidigare designer, allt säljer slut typ direkt och det finns många fanatiska Zelosfans som betalar multum för äldre och mer sällsynta modeller. Det är i och för sig lite kul att se då mikros som du säger oftast innebär att de är svårsålda men i fallet med Zelos känns det som att det har gått till överdrift.

Kul för Elshan. Helt med! Men som du säger så är oftast mediokert. Eller iaf det som gjorts under förra året. Men detta är så klart bara vår åsikt.
 

Tagonite

Omega
2-Faktor
Funderar på att komplettera samlingen med en kronograf. Någon som har bra tips på en affordable? Gärna automat och inte allt för stor (<42 mm).
 
Funderar på att komplettera samlingen med en kronograf. Någon som har bra tips på en affordable? Gärna automat och inte allt för stor (<42 mm).
Har dessa två om det kan va nåt. Mecaquartz dock, men utan tickande sekund. 41mm i diameter.
K8wxuRl.jpg


jSp7AvJ.jpg

Edit: Har denna också men den bärs lite stärre än sina 42mm, också mecaquartz.


GJxqjxF.jpg
 
Senast ändrad:

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Tissot PRX är riktigt bra. Kanske kunde de varit lite mer kreativa med tavlan men nådastöten för mig tyvärr är storleken. Verkar som alla märken går på 40 mm som något slags magiskt tal när det beror helt på typen av klocka - bredd på vridring, sub dials, stil på länk osv. Hoppas de släpper en 36 mm ”dam-modell”, då är jag intresserad.

Håller mig dig, Tissoten skulle vara grym om den var 36mm :)!
 
Topp