Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åh, vad mysigt att köra tåg!Mitt favo nato på den var nog cns premium grå men ja svart och grön funkade bra också. Kan tänka mig att mörk navy blå också är en hit!
Hä bar å åk.
Jag fick hem något nytt idag, varit sugen på denna bra länge men aldrig fått tummen ur. Ni kan även kalla mig mästaren av dubbelmoral, ”inga mer micros”, köpt flertalet senaste månaden
38mm. Kvarts.Mått? Urverk?
Posta dina tankar i Rolextråden vettjaStartar lördagen med Mikro-Squalen.
Var faktiskt lite tveksam till denna i början (är inte jätteförtjust i Sub-boetten) men den har växt på mig under det året som gått sen gruppköpet.
Råkade prova en gammal klocka med liknande boettform när jag väntade på Pizza här i förgår (Pizzabagaren är granne med "min" Uris )
Skall tydligen vara en bra investering.
Kände inget habegär alls. Like spännande som ett aktiefond på armen...
Ingen super kvalitetskänsla heller.
Alltså jag tycker Squalen är bra mkt snyggareStartar lördagen med Mikro-Squalen.
Var faktiskt lite tveksam till denna i början (är inte jätteförtjust i Sub-boetten) men den har växt på mig under det året som gått sen gruppköpet.
Råkade prova en gammal klocka med liknande boettform när jag väntade på Pizza här i förgår (Pizzabagaren är granne med "min" Uris )
Skall tydligen vara en bra investering.
Kände inget habegär alls. Like spännande som ett aktiefond på armen...
Ingen super kvalitetskänsla heller.
Jag stod och velade mellan denna och Oris 65 Heritage. Oris kostar ju ca x4 mer men får man verkligen fyra gånger mer klocka? Min slutsats blev ett solklart nej, även om jag verkligen uppskattar Oris, som en av få fortsatta independent-klockhus. Kvalitén i Venturo’n, som Naoki personligen säkerställer, är oklanderlig i sedvanlig ordning. Det är sandwich dial, lager på lager (på lager!) med lume, fin boett, grym länk, tight bezel och en mycket bra helhet.Vad tycker du om denna Terry? Kanske kan komma en kort recension?
Tveksam till att objektiva kommentarer rörande byggkvalitet och att utvecklingen inom metallbearbetning gör att man numera kan göra bättre grejer för kaffepengar i Kina kommer uppskattasPosta dina tankar i Rolextråden vettja
Alltså jag tycker Squalen är bra mkt snyggare
God morgon och god lördag!
Byteslördagsobjekt denna gång:
Casio MDV-106b, ny fullset+ MNstrap
Tisell Hulk, fullset
Zodiac orginalgummi, knappt använt
ZD gummi, navy oanvänt
Uncle Seiko Tiretread, oanvänt
Grått Nato, fräscht
Vintage läder, brunt i stort oanvänt
Bytes! Helst mig skx007, pengar i nödfall!
edit: just det! Värde önskas:
650
1500
300
150
250
100
70
Miyota är ju normalt ett robust urverk men om man ska vara petig ett ibland ganska irriterande oljud från rotorn.Jag stod och velade mellan denna och Oris 65 Heritage. Oris kostar ju ca x4 mer men får man verkligen fyra gånger mer klocka? Min slutsats blev ett solklart nej, även om jag verkligen uppskattar Oris, som en av få fortsatta independent-klockhus. Kvalitén i Venturo’n, som Naoki personligen säkerställer, är oklanderlig i sedvanlig ordning. Det är sandwich dial, lager på lager (på lager!) med lume, fin boett, grym länk, tight bezel och en mycket bra helhet.
Det enda jag kan anmärka på, vilket snarare är ett lite personligt snobberi, är valet av urverk från Miyota. Å andra sidan hade ett ETA 2824 givetvis dragit upp priset och är det så mycket bättre än Miyota? Nej, det vill jag inte påstå. Förmodligen inte mer än att det är ”Swiss made”.
Ja, dock väldigt skonsamt i denna klockan. Miyotas rotor i min tidigare NTH lät som en Apache-helikopter. Å andra sidan har jag haft två klockor med Valjoux 7750, där kan vi snacka oljud.Miyota är ju normalt ett robust urverk men om man ska vara petig ett ibland ganska irriterande oljud från rotorn.
Haha ja det var ju hyfsat grundläggande info...yes alla är 22Är banden 22mm?
Ja, och har man väl börjat tänka på oljudet så finns det ingen återvändo, synd på ett annars finfint verk tycker jag.Ja, dock väldigt skonsamt i denna klockan. Miyotas rotor i min tidigare NTH lät som en Apache-helikopter. Å andra sidan har jag haft två klockor med Valjoux 7750, där kan vi snacka oljud.
7750 är monstruösa på alla sätt och visJa, dock väldigt skonsamt i denna klockan. Miyotas rotor i min tidigare NTH lät som en Apache-helikopter. Å andra sidan har jag haft två klockor med Valjoux 7750, där kan vi snacka oljud.
Hepp, paxar det blå ZD gummit! PM incomingGod morgon och god lördag!
Byteslördagsobjekt denna gång:
Casio MDV-106b, ny fullset+ MNstrap
Tisell Hulk, fullset
Zodiac orginalgummi, knappt använt
ZD gummi, navy oanvänt
Uncle Seiko Tiretread, oanvänt
Grått Nato, fräscht
Vintage läder, brunt i stort oanvänt
Bytes! Helst mig skx007, pengar i nödfall!
edit: just det! Värde önskas:
650
1500
300
150
250
100
70
Edit 2: alla är 22
Måste säga att, medgivet med ringa erfarenhet, jag tycker lite tvärtom! Trodde jag skulle störa ihjäl mig eller att något var löst först Men nu uppskattar jag de små egenheterna. Känns som att verket är lite levande på armen. Och i ren på-armen-helt-utan-instrument-prestation så spöar den alla andra Seiko/Seikobaserade jag haft. Hade bara Tisellen inte varit grön hade jag behållit den...Ja, och har man väl börjat tänka på oljudet så finns det ingen återvändo, synd på ett annars finfint verk tycker jag.
Har forskat lite på ämnet och kommit fram till att det verkhållarens fel...en plastbit för några få kronor, vafan citizen
Inte så pjåkig va, eller hur lyder domen? Mycket passande band där också, tjusigt deluxeSådär då! Fick hem den igår från UPS trots allt. De hävdade att jag inte betalat importavgiften, men budet accepterade min uppvisade swish-historik .